Tv/Pc-Spel hjälper
Det stämmer så väl, dock för en person med ADHD kan tv/pc-spel vara påfrestande och irritationen kommer fort men för autistiska personer oavsett form av autistiska drag tycks spel fungera som en sorts terapi. Om inte annat så skänker de lugn och tillåter individen gå in i en värld som aggerar på dina vilkor och där du är hjälpen /huvudpersonen, en värld som kretsar enbart kring dig.
(bild: Zora queen Rutela, Legend of Zelda; Twilight Princess)
Jo då, jag spelar flera MMORPG spel. Bland annat WoW som jag har spelat sedan hösten 2006. Har en Lvl 80 Undead Warlock tös som är mitt alter ego. 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
#1 Jag är inte mycket för just online spel och det jag mest kör på är ju… gissa?!
…. Zelda 
#2 Det spelade jag på Nintendo 8 bitars i början av 90-talet. 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
#3 det var länge sedan. Den nya twilight princess är så mycket bättre. (nu blev det ot)
Jag har varit helt galen i att spela tv -spel. Kunder sitta hela nätterna och spela utan att kunna sluta och då var jag över 40 bast hahah. Nu har jag inget tv-spel längre så jag får nöja mig med mobilen eller så lägger jag patiens på datorn
Tv-spel sägs vara bra arbetsminnesträning för ADHD-are också. Om man är intresserad av det vill säga. Tror jag har spelat donkey kong 1 gång…
Tv spel är roligt
Även mobilspel
Ger mig lugn och ro.
Tyvärr fattar inte andra vuxna det. När man är vuxen ska man liksom inte spela.
Och wii är jättekul. Har ni testat brädan? Den är kul.
Oooh jag är en sån tv-spelsnörd! Är helt insnöad på Zelda, speciellt Ocarina of Time. Enligt mig det bästa spel som gjorts genom tiderna. Men även de andra Zeldaspelen är grymt bra.