Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 13249 ggr
[aspie]
0

Theralen

Är det någon här som tar Theralen att sova på? Jag fick det förra veckan men känner inte att det funkar så bra. Dessutom smakar det vidrigt äckligt.

Det används tydligen som lugnande förutom sömnmedel. På mig verkar det lugnande men jag kan inte sova på det. Igår tog jag både theralen och sobril för att kunna sova något sånär.

Kanske jag borde ta större dos?

David
0

Jag har haft Theralen i några omgångar, dock utan framgång (det enda som hände var att jag kände en enorm "hang-over" dagen efter).

Theralen är ett förstahandsval för många läkare eftersom det inte är beroendeframkallande.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[aspie]
0

Hm, jag kände ingen "hangover" alls av den. Hur hög dos hade du? Jag ska bara ta 0,5 ml men kunde öka efter behov sa han.

Hade ju propavan innan men den får jag krypnigar av och kan dessutom inte sova.

David
0

#2. Mellan 2-3 ml fick jag ta, kunde få gå upp till 4 ml om jag själv "ville" (väldigt luddig doseringsanvisning fick jag)

// David

[aspie]
0

#3 Jamen då vågar jag nog öka till 1ml. Jag fick nämligen oxå lite luddiga anvisningar

tarotlasse
0

Jag har också flytande theralen för att sova på men har samma erfarenhet som er andra det hjälper inte.

Däremot så har jag inte känt av ngn hangover från dom.

Just därför jag fick Theralen eftersom jag fick en sådan fruktansvärd Hangover av andra sömn tabletter jag provat.

Lasse

[aspie]
0

Jag fick Theralen av samma anledning som du Lasse

[aspie]
0

Tog 0.5 ml för att få en lugnande effekt men det funkade inte. Tog nyss ytterligare 0.5 ml för att se om jag blir lugnare. Hoppas det hjälper. Känner mig inte det misnta trött eller lugn än så längeObestämd

Anna4077
0

har itne samma erfarenhet som er. funkar jätte bra. brukar ta theralen just för att jag inte får nån hangover därimot så vaknar man inte om man tar en högra dos.

aspie hur går de nu? hittat något annat eller kom du överrens med theralenen?

Anna och taxen Max

[aspie]
0

Nej,Theralen funkar inte på mig alls. Just nu tar jag Zopiklon och Atarax ihop för att kunna somna. Nackdelen är att det verkar ta  för lånt tid för mig att somna in ordentligt så jag somnar först så långt in på natten och har svårt för att vakna på morgonen

Spacegirl31
0

Theralen finns som tabletter.

Jag åt det för länge sedan, flytande, det smakar som sagt inte gott.

* ~* Ha en bra dag *~*

[aspie]
0

Nej Theralen i droppar är verkligen äckligt och så blir man som bedövad i halsen och på tungan.. Blä Skrikandes

Anna4077
0

#9, när jag mådde som sämst käkade jag 9 atarax per dag samt theralen och zopikol dagligen. fattar hur du menar med att inte vakna. de e svårt innan blir inte lättare när man e halvt i koma

Anna och taxen Max

[aspie]
1

#12 Precis, inatt var jag tvungen att ta två zopiklon och fyra atarax innan jag kunde somna. Vakande nyss som en zombie.

Undar jag om det beror på att kroppen/hjärnanär för orolig när medicinen inte tar?

David
0

Jag tror att hjärnan blir orolig när medicinen inte tar.

Farmor (90 år) avslutar alltid kvällen med en alvedon (trots att hon inte har några krämpor som kräver smärtstillande). På det sover hon gott, men skulle hon missa alvdenonen innan sänggåendet somnar hon inte alls.

Så psyket spelar garanterat stor roll, för trots allt är det en hel del som också upplever effekt av placebo.

// David

Denna kommentar har tagits bort.
Anna4077
1

#13 när zopiklonen inte går in ordentligt brukar jag gå ur sängen å gå ett varv eller två i huset. den kan behöva lite hjälp på traven att verkligen komma in i kroppen

Anna och taxen Max

[aspie]
0

#16 Ja, det brukar jag oxå göra. Men det är inte alltid det funkar tyvärr. Tror jag har för mycket oro i kroppen ibland

Anna4077
0

#17 vet hur du menar. ända sen jag fick min diagnos så har jag itne kunnat sitta still.. + att jag håller på att få feber å mår piss men känns som att jag ska explodera. kan inte ta lugnande heller. måste ha alla hästar hemma

Anna och taxen Max

[aspie]
0

#18 Jag skulle inte klara mig utan sobril eller xanor. Jag blir inte seg i kolan av dom, bara lugn

CarolaDanielsson
0

Theralen har jag slutat helt med, gav mej hangovers! Jag hat Seroqul på kvällen samt Orfiril och jag är toktrött på den kompotten. Vid svårare kvällar tar jag Zopiklon, som nu i kväll då oron gnager stola svarta hål i mej..

[aspie]
0

#20 Så Zopiklon är en starkare sort? Jag trodde den var mild Förvånad

CarolaDanielsson
0

aspie: Zopiklon är en mild insomningstablett, men jag får inte ta den regelbundet, min läkare anser att jag kommer bli tillvand och tvingas ta större dos för att få samma effekt.

Jag somnar nästan omgående på zopiklon.

[aspie]
0

Ok, jag ska börja med serquel (eller hur det nu stavas) för att se om det kan dämpa min ångest. Men ska fortfarande ta zopiklon till natten. Min läkare har aldrig sagt ngt om att man kan vänja sig vid den. Det är ju inget man vill precis

CarolaDanielsson
0

#23 Jag har nyss lagt av med Seroquel då jag blev en vandrande zombie av den =( Gick upp 6 kilo på två veckor och magen blåstes upp så det såg ut som att jag var höggravid. Dessutom torkade alla slemhinnor ut, ja där nere med och muntorrheten var vidrig.

Hur funkar xanor för dej? Min oro är värst på eftermiddagen/kvällen och jag ska fan kriga till mej åtminstone zopiklon på måndag av min läkare. Hade helst velat ha sobril då jag provat den och den effekten jag kände då var himmelsk! Nu menar jag inte drogat himmelsk, utan jag blev mycket lugnare inombords och kunde fokusera bättre.

Kram

VeganGeek
0

Jag tar 4 theralen till natten, fungerar för det mesta och ger mig inga direkta biverkningar.

Sobril tar däremot ogärna, den fungerar inte särskilt bra på mig.

Jag tål inte psykofarmaka så bra, jag mår inte bättre blir bara trögtänkt.

Är lite rädd för att ta för mycket mediciner efter att ha vart gravt övermedicinerad i många år.

[aspie]
0

#24 Läste på lite om serouqel igår och vägrade ta den när jag läste att en av de vanligaste biverkningarna var viktuppgång. Jag har nämligen nyss gått ner 5 kilo av de 15 jag gått upp av medicinering och minst 5 kg måste jag gå ner sa min husläkare.

Dessutom mår jag psykiskt sämre av att svälla upp i kroppen, så NEJ det blir inga serouqel för min del. Fortsätter istället ta mina Fluanxol för min ångest samt sobril även om det inte är tillräckligt då concertan ger mig mer ångest.

Xanor vill de inte längre skriva ut till mig tyvärr. De verkar vara rädda för den medicinen de flesta läkarna. Annars funkade Xanoren bäst på mig

Till natten tar jag 2x25mg atarax och 1 Zopiklon för att kunna sova

[aspie]
1

Har förresten slutat helt med Theralen eftersom det inte alls hjälper

Emaljoh4
0

#26 Tycker som sagt du ska testa Ritalinen! Vi kanske är rät t lika när det gäller mediciner? Jag fick ju också ångest av Concerta. Men Ritalin mår jag väldigt bra på.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[aspie]
0

#28 Problemet är att läkaren jag har inte vill testa någon annan licensmedicin på mig. Annars tror jag oxå mer på Ritalin för min del

Emaljoh4
0

#29 Kan man inte byta läkare?

[aspie]
0

Jag får ta den stafettläkare som finns tillgänglig. Ibland finns det inte ens en att få tala med. Nästa gång kanske jag har en annan envis läkare som säger nåt helt annat. Livet hos psyk är inte alltid så lätt och smidigt tyvärr

Emaljoh4
0

Rynkar på näsan

Anna4077
0

#31 håller me de där om stafett läkare. bad flera veckor sen att få en fast läkare osv. inte får jag ens prata me nån.

när vi ändå pratar sömn å lugnande. käkade för ett par dagar sen zolpidem ratiopharm 10mg. fick jätte konstig bieffekt på hallusinationer å skit när jag skulle sova. blev helt speedad osv och hade massa ångest. nån annan som upplevt detta?

åt en kvälls antidepp som hetter mirtazapin. gått ner 11 kg sen jag slutade me den i mars! helt otroligt!

Anna och taxen Max

[aspie]
0

#33 Nej, några såna bieffekter har jag inte fått men å andra sidan så har jag inte ätit den sorten (zolpidem)

Att du gick ner 11 kg när du slutade med mirtazapin är nog inte så konstigt. Jag åt den ett tag och gick upp minst 1 kg om dagen av den så jag var tvungen att sluta. En annan tjej gick upp 30 kg av den. Det är en hemsk medicin

Anna4077
0

#34 ja de e den verkligen. vet inte totalvikten jag gick upp men för mycke va de

Anna och taxen Max

[aspie]
0

#35 Usch ja så hemskt. Har precis lyckats gå ner 5 kg av de 15 jag gick upp efter läkarens order. Det verkar nästan omöjligt att gå ner det man går upp av viss deppmedicin tyvärr.

Nyligen ville en läkare ge mig en till ångestdämpande medicin för min svåra ångest men det stod viktuppgång som vanlig biverkning på den så jag vägrade ta den. Vill aldrig mer gå upp i vikt. Jag HATAR det

Anna4077
0

#36 finns ju fler som inte ger en sån kraftig uppgång. dom brode ge sånna istället

Anna och taxen Max

[aspie]
0

#37 Ja, jag vet. Har provat det mesta men inget fungerar tyvärr.

Vägrar gå upp ett enda kilo mer och vägrar exprimentera fler gånger. Det har förstört flera år av mitt liv nu.