nytt liv med concertan
hejsan, allihopa igår började jag med concertan jag fick effekt samma dag efter ca trekvart. Jag blev avslappnad men ändå vaken å jag som brukar va trött ända fram till lunch å sen piggna till nu blev jag vaken på en gång å dom på mitt jobb sa aldrig att du brukar va pig såhär tidigt å jag arbetade hela dagen UTAN å ta en en enda paus sen blev jag inte arg när jag inte hitade saker elr när nån sa åt mig bara positiva saker med Concerta å så gott som ingen biverkning av medicinen å så på eftermiddagen blev jag ännu mer avslappnad ja jag kan så gott som säga att jag har börjat ett HELT nytt liv med en massa + tack för att jag fick berätta//dcpower
Härligt att hörA!
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
ja, det va HELT fantastiskt först på morgonen blev jag rädd för å ta den för jag trodde jag blev helt annorlunda men tänk så fel jag hade å jag ångrar inte det här valet för fem öre utan jag skulle helt enkelt inte kunna leva utan concertan den gav struktur åt mitt liv:D:D
nu när jag står på 58 så är det perfekt.
mår prima
humörsvängningarna är nästan totalt borta
detta är livet
grattis
Åh så roligt att höra! Grattis!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
ja, det e jättekul just nu står jag på 18 mg å hoppas jag slipper höja men man vet ju inte så mkt såhär i början så det e svårt å säga nu om jag ska behålla den här dosen elr höja men jag hopas den här medicinen ska fortsätta hjälpa å att jag ska slippa höja men som sagt det e för tidigt å säga men ett kan jag säga i dag å det e att jag mår bra bättre än jag gjort i hela mitt liv:D:D
Grattis 
Åhhhh va jag längtar tills jag också får göra min utredning och få hjälp.
Är så hyper så..
jag önskar dig lycka till:):) å hoppas du får hjälp å bra medicin jag tkr concertane bra (än så länge) å vad jag förstått den vanligaste ADHD medicinen. Man känner sig lugn OCH vaken samtidigt detb tkr jag ve jäteskönt å numera har jag världens tålamod i affärerna vilket jag inte hade förut
# 8 Tack så mycket 
det måste vara en otrolig känsla att få vara lugn och vaken på samma gång.
Nu går jag hemma pgr av sjuskrivning eftersom jag opererat mig och herregud nu tröttar jag ju inte ut mig på samma sätt som när jag jobbar så nu är jag visserligen trött men vissa nätter är jag så hyper så jag vet inte vad jag skall göra av mig själv. Känner att jag börjar få problem med sömnen.
Och när jag jobbar är jag så trött så jag orkar inte mycket. Allt är en ansträngning.
Så jag lääääängtar extremt efter hjälp.
Men jag är glad för din och alla andra skull som får medicin 
Vad skönt att det fungerar bra för dig!
Är en fantastisk känsla när allt blir klarare, världen saktar ned typ. :)
Äter 72 mg Concerta på morgonen och 10 mg medikinet på kvällen. Märker sån skillnad innan jag tar det och efteråt, på typ en halvtimma förändras värlen. :)
ja, jag kan konstater att känslan e obeskrivligt skönt å va lugn å vaken innan jag tog medicinen va jag antingen alldeles för uppvarvad å kände inget lugn elr så va jag SKITTRÖT å kände ingen vakenhet/pigghet så det här va räddningen för mig å jag hoppas det ska va så i fortsättningen oxå å tac ni andra oxå det va verkligen en lättnad å en förändring i måendet vill jag säga
Gud så härligt att höra/läsa
att det fungerar bra. Ska själv börja med Conserta denna vecka eller nästa vecka….har väntat sedan april-10 då jag fick diagnos ADD, men var tvungen att göra en grundlig hjärtutredning innan dom ville sätta in medicinen,men nu är allt klart och ok ….så snart får även jag prova, hoppas den har samma fina effekt på mig med….Ha det så bra!!!!
Jag fick inte samma effekt på 27mg. Har ätit den i flera månader men nu tog jag mig i kragen och mejlade psykiatrikern och hon föreslog en höjning efter att jag testade och ta den dubbla dosen inför en lång bilresa och jag fick då denna lugna känsla och jag kunde sitta i bilen i flera timmar och det kändes inte ens som en timme. Jag störde inte gubben som körde heller. Effekten höll i sig i 8 timmar.
Måste kännas skönt att kunna leva på ett bra sätt.Bara att gratulera dig och önska en skön sommar