Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: tips-goda-råd
Läst 3497 ggr
LinaIsabell
0

Någon som läst denna bok?

Någon som läst boken Nördsyndromet: Allt du behöver veta om Aspergers syndrom?

Vad tycker ni om den isåfall? Ska nog beställa den, men vill gärna ha synpunkter.

VeganGeek
0

Jag håller på att läsa den och tycker den verkar bra, fast jag lånade den på bibblan, så du kan ju kolla efter den där först för att se vad du tycker.

[Linsenhejhej]
0

Jag har läst den. Den var bra, om man räknar bort ett fåtal saker som jag ogillade.

[aspie]
0

Ja, den var bra vad jag kan minnas. Den var såpass bra att jag köpte den minns jag Flört

Emaljoh4
0

#2 Eller så  var det du som missuppfattade.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

LinaIsabell
0

Tack för att ni lämnat era åsikter. Nu är den beställd iallafall. :) Valen var mellan den och Den kompletta guiden till Aspergers sydrom, men den sistnämnda var betydligt dyrare (357 kronor om jag minns rätt), medan den här kostade kring 144 kronor.

Sedan gillade jag titeln och utsidan på denna bok mer, och jag är så pass ytligt att jag gärna väljer efter en bra framsida och en bra titel. :)

[aspie]
0

Den kompletta guiden till Aspergers syndrom är suveränt bra. Du kan säkert låna den på bibblan. Tony Attwood är ju den bäste att beskriva Aspergers

LinaIsabell
0

#6 Ja, ska väl kika på bibblan här i byn om den finns. Biblioteket här (bor utanför en stad) är ganska litet, så jag tvivlar. Men annars kan jag ju åka in till stan och låna den. :)

[aspie]
0

#7 De kan ju beställa från större städer till ditt biliotek oxå. Tror det kostar en tia extra då men det är ju överkomligt

[Linsenhejhej]
0

#4: Kanske det, du.
Men jag kokade av ilska ibland, det kan jag lova dig. Flört

Emaljoh4
0

#9 Som sagt, du kanske överreagerade!

[Linsenhejhej]
0

#10: Du tror aldrig på mig. Obestämd Det är ju synd att du ska motsäga allt jag skriver eller säger.

Gillade inte att författaren beskrev barn utan AS som "friska".
Att hon skrev att vi var utomjordingar.
Att hon skrev att vi var värdelösa på vissa saker (hur kul är det för vi som har AS att läsa att det vi kämpar med är helt värdelöst!?)
Et cetera.

Emaljoh4
0

#11 Det här med utomjordingar kan tolkas olika. Det kanske var skrivet med lite humor i..

Emaljoh4
0

*Jag och Lina fortsätter diskussion vid matbordet.* (Flört)