Aggressionsproblem,ADHD?
Hej.Jag har alltid haft väldigt svårt att hantera min ilska,jag klarar helt enkelt inte av det.När jag blir arg skadar jag mig själv,andra och slår sönder saker.Mina föräldrar har sagt till mig att de inte orkar med mig längre och att jag förstör för resten av familjen.Jag har skadat mina syskon allvarligt flera gånger för att jag varit så arg.Det konstiga är att jag kan bli såhär fruktansvärt arg på bara någon sekund,och sedan kan jag inte lugna ner mig,det går bara inte!
Mina syskon är väldigt rädda för mig,de vågar inte ens prata med mig längre.Det känns verkligen som att jag har alla emot mig,de gillar mig helt enkelt inte.Detta kanske låter konstigt,men jag kan bli förbannad bara av att tänka på när någon sagt något tyket åt mig.
Jag har förstört mycket hemma pga detta,jag har sparkat sönder dörrar och förstört tapeter.Det behöver inte vara något stort alls som får mig att tappa kontrollen såhär,det räcker oftast med att min mamma säger till mig att t.ex sluta tyka mig,då kommer ilskan från ingenstans och jag kan inte stoppa den,jag blir helt galen.Min pappa bor inte hos oss,jag träffar honom varje helg.Min pappa har ADHD,så jag har funderat på om jag kanske kan ha det,men jag vet inte,det är inte så att jag är hyperaktiv osv utan bara att jag har nåt aggressionsproblem,kan det vara ADHD? Eller vad tror ni? Jag behöver verkligen hjälp,jag tycker synd om min familj som måste bo med mig när jag är sån här…
Ja du kan mkt väl ha ADHD och det tycker jag att du ska utreda. Ring NP-enheten eller BUP beroende på hur gammal du är. Min dotter fick oxå riktiga aggressionsutbrott då hon var yngre med det har lugnat ner sig. Har du ADHD så kan du få medicinsk hjälp som gör dig lugnare. ADHD är ju ärftligt sp har din pappa ADHD är risken stor att även du har det.
Det finns hjälp att få så tveka inte att söka hjälp
okej tack så mycket för ditt svar 
Det var så lite så. Du kommer säkert att få fler svar om ett tag