Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettverklighetsberättelser
Läst 3123 ggr
NaimaG
0

Flytt på G

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om två månader flyttar vi till en mer anpassad bostad och vi har just nu börjat packa ner små saker så som böcker och porslins saker. Snacka om att det är ett stressigt göra och det tar på närverna och inte tusan räkte 13 flyttkartonger heller så det blir att införskaffa fler.

Jag hatar allt slitgöra kring flytt specielt när dagen kommer då möblerna skall ut och bäras ner för våran branta trappa. Just nu står jag inför ett problem vilket är vart och hur jag skall packa våran stora lexikonsamling, finns ingen karton som håller för den bunten böcker.

Jag har så mycket i skallen nu att jag inte vet vart jag står längre.Gråter

Bilden är på hur hallen på övervåningen ser ut. Alla kartonger är proppade.

JohannaEkroth
0

Packa några böcker i en kartong i botten och mjukt linne och kläder och filtar över. Så gjorde jag när vi skulle packa böcker för att fylla ut kartoneerna.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

NaimaG
0

#1 Jag har inga problem att fylla ut kartongerna snarare att få dem att hålla när man lyfter dem pga tyngden från böckerna. Tungan ute

JohannaEkroth
0

Packa inte så många i, dela upp lexikonet på måånga kartonger. Eller så binder du ihop lexikonbandet med snöre som du binder ett paket.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

NaimaG
0

#3 Så kan man ju också göra.

Zaphix
0

Men skrev inte du i en tråd förut att du hade problem att kasta saker?

Se detta som en tillfälle till att göra dig av med saker du inte använder, vilken möjlighet du har!
Ta hjälp av din man och gå igenom allting och se vad ni vill ha kvar och inte. Tänk vad mycket mindre du slipper packa och flytta då. :)

Jag älskar att flytta, just för möjligheten till utrensning. Jag mår alltid så mycket bättre efteråt, saker som bara ligger och gör det stökigt stjäl energi ifrån mig.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

NaimaG
0

#5 Det gör vi redan och det är mycket som åker ut. Skrattande

Zaphix
0

#6: Perfekt! :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

brunett
0

Då jag flyttade sist åkte mina Lexikon ut.vem behöver det:) Finns internet.Länge leve Goggle.se Skrattande