Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 11350 ggr
Froddel
18

Fluanxol

Hej gott folk!

Var hos läkaren igår. En helt ny läkare, för mig, och en helt ny upplevelse av att träffa en läkare som äntligen ser och förstår mig och min smärta av hur det är att leva ett liv med svåra depressioner, ångest, olika svårigheter och att aldrig ha känt annat än att vara övergiven och inte sedd eller förstådd.. Gud vad jag grät, dels för att jag inte mår bra men även för att jag äntligen kände hopp.

Nu skrev hon iaf ut fluanxol mot min ångest, fast i väldigt låg dos. Det jag undrar nu är om det finns någon här inne som har erfarenheter av den medicinen? I så fall, har den hjälpt er och har ni gått upp mycket i vikt av den? Eftersom jag har en enorm viktfobi så är jag rädd att ta den Obestämd

Hon sa att jag skulle bli mer pigg, skärpt och klartänkt av den…men jag är rädd för att jag kommer att sitta som en zombie här och inte få ett dugg gjort (har en enorm press på mig att få in studieuppgifter som jag ligger väldigt mycket efter med, och nu t ex när jag suttit vid datorn i ca 30 minuter är jag så trött att jag skulle kunna somna vilken sekund som helst…)

Viktökning stod som första biverkning och sen även trötthet bland annat.

Ni som har ätit den, hur funkade/funkar den för er?

[aspie]
0

Jag äter Fluanxol sen ett bra tag tillbaka och den har banne mig räddat mitt liv. Jag tar bara den låga dosen för jag mår bäst då. Den reducerade min svåra ångest avsevärt.

Jag har absolut inga biverkningar av den och är inte trött heller av den, inte mer än vanligt i varje fall he he.

Min läkare sa att jag måste ta den tidigt på morgonen annars kan jag få svårt att sova för att man blir piggare av den. Dock märker jag inte att jag blir ett dugg piggare.

Jag är oxå skiträdd för att gå upp i vikt men har inte märkt någon sån biverkning alls.

Lycka till med denna medicin Froddel. Tror nog det ska bli bra för dig.

KRAM

Froddel
1

Tack Aspie för ditt svar!

Har provat nu ett par dar och ang ångesten märktes det skillnad. Just de här dagarna har den inte varit så svår så jag märker nog större skillnad när den är värre antar jag. Första dagen blev jag piggare i ett par timmar, men senare på em och hela kvällen var jag helt såsig i huvudet :/ men det vara första dan.Annars har jag faktiskt känt mig mycket mer piggare och inte alls lika "degig" i huvet! Att va degig i huvudet men samtidigt ha tusen tankar som far runt, det är ta mej f*n inte lätt Obestämd

Jag äter 0.5mg nu. Skönt att du inte märkt nån viktförändring, det lugnar mig lite faktiskt!

Kram kram

[aspie]
0

Vad bra att den verkar hjälpa dig Froddel och vad skönt att du blir piggare av den. Jag får nog vänta på min ADHD medicin för att se om jag blir piggare istället.

Kram

Sweetelle
0

Jag blir lite nyfiken på den här medicinen då ångest och nån typ av slöhet är mina största problem just nu. Kan man ta den oregelbundet? Är den beroendeframkallande?

[aspie]
0

#4 Vet faktiskt inte om man kan ta den oregelbudet eller om den är beroendeframkallande men tror inte det.

Orkade inte läsa igenom allt men vet att den från början är en antipsykotisk medicin. Orkar du så läs i bifogad länk

Fluanxol/FASS

Froddel
0

#3 Ja Aspie, det är skönt att den funkar. Men ibland tar en timma lång tid när ångesten är jobbig, men då har jag annan behovsmedicin som tur är.

#4 Jag skulle ta den varje dag för min "grundångest" som hon kallade det, men jag vet inte om det alltid är så med den medicinen. Den är iaf inte beroendeframkallande.

[aspie]
0

#6 Jag har oxå extra behovsmedicn, Xanor och Sobril i nödfall Flört

aysha123
0

För några år sedan hade jag problem med att ringa ALLA, förutom mamma & pappa.[url=http://www.exam4sure.com/Juniper/JNCIS.html]jncis[/url] Kompisar och liknande var inte på tal om att ringa, de fick ringa mig eller så fick det vara. Nu har detta släppt lite,[url=http://www.exam4sure.com/Juniper/jn0-562.html]JN0-562[/url] och jag kan ringa de flesta så länge de "vet" att jag ska ringa, eller är någon som står mig ganska nära. Familj, vänner, chefer osv.[url=http://www.exam4sure.com/Juniper/jn0-570.html]JN0-570[/url] funkar för nuvarande att ringa, men utöver det går inte![url=http://www.exam4sure.com/Juniper/index.html]juniper certification[/url]