Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 3398 ggr
HannaM
0

Rutiner

Haha, vem skulle vara beroende av rutiner? Jag? Haha oooo nej. Två dagar i rad har jag vänt lite på min morgo och duschat och klätt på mig före frukost istället för efter. Det har lett till att jag glömt att borsta tänderna när jag fått i mig frukosten för i normala fall gör jag ju det när jag ändå är i badrummet och duschar och fixar håret och sånt.

JohannaEkroth
0

Jag säger ingenting, Hanna… Foten i munnenFlörtSkrattandeTungan uteKyss

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Eremitha
0

När jag gör något annorlunda än vanligt, händer det ofta att jag glömmer gå ut med hunden. Eller ge honom mat. Kommer inte på det förrän han säger till nån gång fram på kvällen. Rubbat?

Fair Winds and Following Seas!

LinaIsabell
0

Jag har bara rutiner när jag går skola. Då har jag morgonrutiner, rutiner i skolan, rutiner när jag kommer hem.

På sommarloven/julloven vandrar jag omkring som i en öken och när jag vaknar vet jag inte vars jag kommer äta, vad jag kommer göra eller när jag kommer sova. Jag brukar också bli nedstämd åtminstånde en del utav loven… *Börjar se ett samband*

Fast jag bryr mig ändå inte så stort. Så länge jag har "alla" mina grejer med mig, och jag vistas på platser/med människor jag inte känner obehag av, så är jag nöjd.

Casiopeia
0

Jag har inte haft en rutin i hela mitt liv, varje dag är lika spännande och omväxlande (och totalt kaotisk)!

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Grodan77
0

Inga rutiner här heller, men, vill o behöver ha det men så fort jag försöker ändrar jag dem vid minsta avbrott o sedan e de glömda…hatar detta..

illernettan
0

Är så noga med att Disel ska ha sin medicin men jag vet inte hur många gånger jag glömt att ta min egen. Ändå står mitt glas bredvid hennes medicin. Det är oftast på kvällen jag glömmer Obestämd. Där tappar jag rutinen.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

[Fiction]
0

Jag mår väldigt mkt bättre av rutiner, men är dessvärre riktigt usel på att upprätthålla dem. Rynkar på näsan

[aspie]
0

Märker mer och mer att jag är väldigt rutinbunden. Har inte tänkt på det tidigare, innan jag fick diagnos och lärde mig om den. Bryts de rutiner jag har så blir jag väldigt irriterad.

Märker oxå att andra (NT) blir väldigt irriterade på mig för att jag blir irriterad på brutna rutiner. De kan inte förstå alls

coffee-girl
0

Jag mår bra av rutiner, men låt mig förklara vad jag menar med "rutiner"…

En "rutinerad" dag i betydelsen "samma alltid" skulle jag nog krevera av… Jag mår dåligt av att ha det så här varje dag:

• klockan ringer halv sex
  • gör morgonrutiner och springer till bussen kvart i sju
  • stämplar in på jobbet sju, och vet exakt vad jag ska göra fram till fyra
  • gör mina ärenden, åker hem
  • ser nyheter, äter osv innan jag går till sängs vid elva.

En sån dag, om den återkommer måndag-fredag i flera år, är fruktansvärd! Jag vet, för jag har haft det så. Praktiskt fungerar det bra, men min inre människa som vill vara flexibel och se nåt nytt så ofta som möjligt tycker att det är hemskt.

"Trivsamma rutiner" innebär snarare att jag vet i förväg att jag har planerat det jag ska göra, helst programmerat in i fickminnet så att jag kan släppa det tills det är dags att sätta planerna i verket. Däremot behöver jag varje-dag-rutiner, helst med bestämd tid om det går, när jag tar medicin, äter osv… Jag måste antingen ha klockan som stöd eller ställa mobilens påminnelselarm om att det är dags att sätta i sig nåt i matväg.

Förstår ni vad jag menar, eller uttrycker jag mig rörigt?

LinaIsabell
0

#9 Jag förstår precis hur du menar, och jag hade också tyckt en sådan dag var tråkig.

I skolan t.ex. har vi alltid rast exakt samma tider. Vi har 4 stycken lektioner på 80 minuter samma tid varje dag, men vi gör olika saker varje gång. Vi har ett nytt schema varje vecka, dock alltid samma tider.

Det gillar jag. Då får jag en rutin. Jag vet att 10.05 ska jag på lektion, och vara där i 80 minuter, men eftersom att det inte är samma sak varje dag, så blir det variation. Det blir "nytt och spännande" och det gillar jag.

Jag vill ha rutin, men variation. :)

HannaM
0

Mina rutiner handlar inte om klockslag utan mer att göra saker i en viss ordning som tillexempel det här med tandborstningen då. Det behöver tydligen hänga ihop med det övriga jag gör i badrummet för att jag inte ska glömma bort det.

Och att veta i förväg vad som händer….

[Fiction]
0

#11 Det där är precis likadant för mig!

[Tassy]
0

Amen to that! Tyst