Slutade med Seroquel
Jag åt seroquel i över två veckor och det är ju en stämningsstabiliserande medicin, men, det var inte klokt hur mitt humör åkte bergoch dalbana dessa två veckor
Jag tror jag inte varit med om dess like någonsin! Panikattacker, GRÅTattacker, känslan on hopplöshet, så låg och deprimmerad!
Det enda positiva med den, det var ju att jag sov bra med den, men det innebar ju också att jag även sov när jag steg upp för dagen
det tog ett par timmar innan jag kunde tänka en klar tanke. Och resten av dagen var ju som en dimma, kände inte igen mig själv emellanåt och alla dessa känslor, ahh, en sådan irritation och rastlöshet..
När det blev för mycket ruljans med människor som pratade samtidigt och när många ville mig något, ja, då känndes det som om jag skulle stressas sönder i hjärnan! Blev alldeles yr av stressen och så kom gråtutbrotten(stavningen såg konstig ut?hehe)
Läkaren tror ju att jag är bipolär, men vad i hela friden ska man äta för medicin?
Kan Concerta eller Ritalin stoppa karusellen i huvudet?
Jag vill bara kunna göra saker, en sak i taget och inte leva framför i tiden hela tiden!
Gör jag en sak, så är jag i tankarna redan inne på nästa sak jag ska göra och detta velande med, ska jag göra det, nej, jag gör det
10 saker samtidigt!
Och så är jag ju förstås inne just nu i en begynnande skilsmässa.. och även där velar jag! Vill jag flytta?Och hur ska jag orka, och gubben lever i förnekelse! Jag har sagt att jag vill flytta isär, men han uppför sig som om att om han/jag inte pratar om det, så finns det inte!
Jag orkar inte med att bo under samma tak som honom! Jag har förlorat mig själv i detta förhållande och vill bara hitta mig igen.
Vår 15-åriga dotter jobbar hårt på att kunna tackla sin asperger/autism och jag med!
Får inte heller hjälp av gubben med stöd på alla möten m.m och jag orkar inte tjata mer! Jag har gett upp. Det är lättare att ta det själv då.
Så jag tror att min dotter och jag skulle må mycket bättre i eget boende, så vi kan njuta med våra hästar hur mycket vi vill,kunna rida ut eller bara njuta i stallet utan att jag ska ha klockslag att följa, för att maten ska stå på bordet och gubben måste ha matdosa med sig, tvätten ska vara tvättad och vikt, diskbänken ska vara tom..ja,ni vet ju hur jargongen går
Och allt det är jag ensam om att sköta, fast min fibromyalgi är hur jobbig som helst! Vissa dagar orkar jag inte lyfta armarna, men känner att jag MÅSTE! För familjefridens skull! Så därför tror jag att jag måste få serva endast mig och min dotter..min dotter lever ju som mig, så hon ställer ju inga krav som helst. Vi är ju så lika och skönt att jag har henne!
Kanske på tiden att förstå att även hon mår dåligt i det här! Hon måste ju också få lugn och ro och vi tillsammans kan komma underfund med denna sjukdom som kallas neuropsykriatiskt symtom, eller vad det nu är
Skönt att skriva av sig och tack för att ni finns alla därute!
Kram Lilli
Carpe Diem….Fånga dagen

aspie!
Ja, visst är det helt sjukt att man får en helt tvärtemot effekt av viss medicin!
Kan man få Ritalin eller Concerta mot bipolär sjukdom?
Jag var inne på neuronätet.se igår och läste om alla dessa sjukdomar och när jag läste om vuxna med aspberger så föll tårarna, jag kände igen mig i så jättemycket i vissa texter!
Som att läsa en självbiografi emellanåt
Jag har haft sådana känsloutbrott och min hjärna är som sagt endast ett virrvarr av tankar..
Pratade med min läkare på ÖVP, eller rättare sagt fick ett brev, och han sa att han har "visst" skickat en remiss till neuropsykriatiska teamet ( har inte fått veta något alltså) och att dom nu har "bollen"!?
Så det är väl jag då som är "bollen"!
Men i brevet fanns bara ett namn på den läkare/psykolog på teamet han disskuterat med, ang medicineringen, men inte vart teamet finns?! Så jag har ingen jag kan vända mig till ang medicineringen!
Skulle kanske inte jag ha varit med där, i det samtalet, det är ju JAG som ska äta medicinen!
Jag blev lite "förbannad" när dom lämnat mig ensam med denna medicin, utan att förklara hur den ska verka och BIverka! Och utan att jag fått något telefonnummer att vända mig till när hjärnan barka ur totalt
Suck! Vill bara få komma till Hab nu, bli utredd och få komma någon vart i livet..
Hur är det med dig, aspie?
Vad äter du nu för medicin och hjälper det?
Kram Lilli
Carpe Diem….Fånga dagen
Nej du får inte Concerta eller Ritalin för bipolär sjukdom, de är bara för ADHD.
När man är bipolär brukar man få både deppmedicin och stämningsstabiliserande om jag inte fattat allt fel.
De trodde jag var bipolär oxå ett tag men nu vet vi att deppet beror på min Aspergers.
Jag har tagit både Concerta och nu sist Ritalin men får sån nedrand ångest av dem så jag slutade att ta dem helt i söndags. Läkaren som skulle ringa mig i veckan har inte ringt ännu. Annars kanske jag skulle må bättre at att testa halva dosen Ritalin?
När jag läste på neuronätet och andra ställen om vuxna med AS så grät jag oxå. Det var ju som att läsa om sig själv helt och hållet.
Läkaren jag träffade sist och vad jag läst så hjälper inte alltid medicin för en med AS. Kanske därför ingen deppmedicin hjälpt mig utan bara fått mig att må sämre? Vi är visst känsligare för medicin och kanske mår bättre på lägre doser.
Hoppas du snart får din utredning

Idag fick jag tag på den läkare som min läkare på ÖVP varit i kontakt med och det var på ÖVP i Falun!
Men jag ringde dit och förklarade mitt "mörka" dilemma och hon skulle ta upp det med "gruppen" när dom har möte på måndag och sa att hon kan faktiskt prioritera mig, för hon hörde väl hur panikartad jag lät
Så nu håller jag mina tummar, så de blir blåa nu, att det verkligen börjar röra på sig!
Så får vi se vad det blir för medicin härnäst. Cipralexen som jag ätit hela mitt liv, känns det som, blir jag ju inte bättre av!
Den tar ju bara bort tvånget som jag har, men kanske nu när och om jag kommer ifrån förhållandet, kanske det löser sig bara det
men det har jag nog skrivit om många gånger..är så snurrig, så jag vet inte vad jag skriver här, gång från gång!
Carpe Diem….Fånga dagen
Lycka till med läkarna, nya medicinen och allt annat. Hoppas det går bra och fort