Jag blir galen!!
Jag vet inte vad det som händer med mig men jag håller på flippa ut. Kan börja med att berätta att jag har Crohns sjukdom (kronisk inflammerad tarm.) och äter medicin för det, jag har börjat med en speciell kost (LCHF) och jag tycker det funkar bra med min tarm då magen inte blir så svullen och jag ser inte gravid ut så fort jag ätit ngt.
Men i början av LCHF blir man väldigt sockersugen och jag har varit dålig med att undvika socker, men idag tänkte jag göra Grekisk sallad men jag kunde inte öppna burken med osten så jag började gråta och försökte slå sönder burken. Allt slutade med att jag stack till ica och köpte en kladdkaka och sitter nu som en desperat jävel och äter i mig massa socker. Mitt humör kändes 10 gånger bättre när jag fick första tuggan av kakan, men jag är fortfarande arg. (En halvtimme sen jag inte kunde öppna burken.)
Ska jag strunta i LCHF tills jag får psykhjälp först? För att förhindra att jag skadar någon eller mig själv.
Jag har självdiagnoserat mig som ADHD och håller på att vänta tills jag får min utredning, vilket tar typ hundra år att vänta på.
Om jag får diagnos som ADHD, får jag hjälp i skolan då? Ligger otroligt långt efter och skulle egentligen behöva mycket mer tid än vad det finns.

Eftersom du verkar vara sockerberoende, så ska du inte gå på LCHF förrän du har kommit tillrätta med sockersuget. Som du säkert redan vet så hör ofta sockerberoende och ADHD ihop, och kortsiktigt kan ADHD:n kännas jobbigare när du får "för lite" kolhydrater mot vad hjärnan vill ha. Jag hoppas du förstår hur jag menar? Känns LCHF bra för magens skull, tror jag det bästa just nu är att äta lagom mycket av rätt kolhydrater, t.ex. pasta och potatis.
Försök hålla en varierad diet, gärna med lite inslag av LCHF-kost tills du har kommit ifrån sockerberoendet, om den känns bra för magen. Senare, när du är utredd kan du ta upp den dieten ordentligt. Det finns de som säger att den hjälper mot ADHD, och allt är värt att testa. Men just nu när du mår dåligt av din självdiagnosaticerade ADHD så ska du inte fortsätta om du mår som du beskriver. Som sagt: Sammansatt kost, med lagom inslag av LCHF-kost. Då får du antagligen lite mindre av det du upplevde idag när du var tvungen att köpa en söt kaka för att orka.
Kram!
#1 Ja det var det svaret jag inte ville höra men behövde att höra! Tack:D Får väl käka en macka ikväll, med ett kilo makrill eller nåt. Hehe. Ja jag läste att det skulle hjälpa mot ADHD så det var också därför jag blev intresserad och började med det.
Men då är mitt nya mål: INGET GODIS/KAKA. Bara lite kolhydrater, blir så sjukt sugen på vit bröd ibland så det är nog bättre med bröd istället för en kaka.

Ta ännu hellre en frukt om du blir sockersugen, gärna äpple, banan eller päron. Det sockret är nyttigare än godis och kakor. Och en smörgås på vitt bröd är också bättre än en kaka. Vitt bröd ibland är inte farligt med bra och gott pålägg, t.ex. den där makrillen! 
Lycka till!

Fast lchf rekomenderas ju just för att bli av med sockerberoende…
#4 Ja det är ju det med. Men jag klarar inte av suget, kommer ju slå ihjäl någon stackare. Men jag ska minska på kolhydrater betydigt långsammare istället för direkt

Jag håller inte alls med #1 Om du vill bli av med sockersug/beroende så ska du dra ner på kolhydraterna…. Kolhydrater som kommer från potatis och pasta är INTE bättre än andra kolhydrater.
Du behöver däremot inte bli super strikt. Uteslut pasta, potatis, ris och mackor.
Grekisk sallad är bra… och du fetaost finns i plastförpackning bara att klippa upp.
Förstår dock helt varför du reagerade så mot osten… När saker inte går som vi vill blir vi lite galna eller hur?!
Titta gärna in på kolhydrater i fokus… där finns folk som är väldigt kunniga om LCHF.
Jag är dock ingen expert utan bara en glad ADHD/LCHF:are som vet att man kan må bra på LCHF
#6 Jag ska dra ner på det långsammare denna gången :D Jag slutade med det på en dag sådär direkt och hållt på i en månad, sen ibland har jag fuskat med godis/chips/socker. Istället för fuska med godis/chips/socker så ska jag fuska med kolhydrater hade jag tänkt (A)
Idag käkade en baquette (stavning?) och jag trodde jag skulle flyga på moln för jag har saknat bröd så mkt men jag blev väldigt missnöjd :o Men glad för det ändå :) Men nu ser jag gravid ut, men jag har inte haft ont i magen allafall och det är positivt (A)