Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettförskola-skola-jobb-praktik
Läst 3306 ggr
dragonstar
0

Jobb?

Satt och funderade på vad jag ska göra i framtiden. Jag behöver något att göra på dagarna.

Så jag tänkte att man kunde starta en diskution där man merättar om vad man gör och ger andra förslag.

Funderar på internättbutik men måste då hitta nått speciellt. Vad finns det för speciella jobb som kan funka för dom som lider av olika personliga problem?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Anna4077
0

jag vill jobba med barn och ungdomar så jag hela tiden är upptagen och följd av en impulsivitet och lekfullhet som ajg behöver för att 'rymma' från alla måsten. jag har ADD å den ända gången jag är lycklig är när jag får springa runt me ungarna å htita på bus

Anna och taxen Max

[Varulv]
0

#1 Bra uttryckt, Anna4077!

Tänk, att det du beskriver är det allra sista på jorden som jag önskar mig för min del! Ändå förstår jag dej till fullo - och respekterar dej till fullo. Men jag är aspergare, och önskar för min inre harmoni lugn och ro; inga störningar utifrån - så att jag kan koncentrera mig på uppgiften, där flow då infinner sig!

ADHD och AS - två absoluta motpoler i just detta avseende, men annars upplever jag att vi har väldigt mycket gemensamt.

Skrattande

Anna4077
0

jag också trodde först jag hade AS men tydligen så har man lite mer kaos på en högre växel med ADD :)

Anna och taxen Max