Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: läkemedel-behandlingar
Läst 3020 ggr
Friheten
0

Råd. Ska jag testa byta från ritalin?

Hej.
Jag har sedan 1år tillbaka ätit Ritalin,
Fick min diagnos ADHD sep-09 med ångest symtom samt förväntansångest med katastroftankar. (Krångligt haha)
Nuvarande dos.

20mg morgon
20mg lunch
10mg till natten
Har prövat många doser tror det är 5te ändringen nu. 30mg blir jag riktigt märklig av.
Ibörjan får det bra. Men efter några månader hamnar jag tillbaka i samma stadium, som innan dvs ADHD symptom, ofokusering osv.
Kan det vara värt att testa Concerta?

Äter antidepp oxå, cymbalta 60mg(morgon) och remeron 20mg(kvällen)

Svea-
0

hej…

det går ju att äta ritalina & Concerta samtidigt.jag gör så..det tog tid innan jag hittade min "dos" och min medicinering.i dag äter jag Concerta + stattera på morgonen ,,, fyller på med Concerta vid 15-tiden cirka.. å vid behov tar jag en ritalina på kvällen.. vet ej om det var nått svar men jag e väldigt glad över att det funkar på mig.. denna kombo av medz alltså..

kram

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Friheten
0

Har tyckt ganska länge att jag hade rätt dos. Så blev det värre o värre. Klarar inte en hel dag utan att somna. Oftast runt 14-15. Det är då dos nr2 ska tas. Antar att det är abstinenssymtom då. Kan ju ta kl 12 för att testa.

Friheten
0

Inget funkar nu. Har en grym ångest inför psky-läkaren. Ibland är jag så mycke uppe i varv att det blir jobbigt och inget blir gjort.

Svea-
0

ffyyy.. vet hur det känns ingen tröst.. men jaa.. kram på dig…

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Friheten
0

Tack :)
Inte så många som förstår min diagnos (anhöriga) dom gör heller inga försök ;)