Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettadhd-add
Läst 4440 ggr
MissStorm
0

Strattera

Jag har haft på gränsen till för högt blodtryck och pratade om min oro med min samtalskontakt om att tänk om jag inte skulle få ta någon ADHD medicin. Då sa hon att de lugnt Strattera påverkar inte hjärtat. Men när jag läste på fass så står det att det visst påverkar. Fattar inte att någon som jobbar inom psyk kan hitta på info själv. Eller har någon av er andra hört att Strattera inte skulle påverka hjärtat?!

CarolaDanielsson
0

Jag ska eventuellt börja med Strattera och min läkare skickade mej på ett EKG innan medicineringen kan börja, just för att Strattera inte skall sättas in om man har några problem med hjärtat, eller hjärtsjukdom i släkten.

Om det bara var en kontaktperson du pratade med så kanske den personen inte har all kunskap om just medicinering och dess påverkan på kroppen?

Be att få tala med en läkare inom psyk i stället!

MissStorm
0

Det var lugnt jag hade inte för högt blodtryck och kommer nu få prova både Rittalin och conserta. Har nu börjat med Rittalin

Jag har ju så klart pratat med en läkare, hon som utrett mig men jag har även i väntan på utredningen fått en samtalskontakt och jag bara pratade om min oro om det här med blodtrycket eftersom när jag varit hos barnmorskan för att få p-ring testade bloctrycket och hon då sa at det var på gränsen till för högt och verkligen fick det att låta som det var kris och att min samtalskontakt då slänger ur sig något hon inte hade ettt dugg aning om känns ju inte så bra Obestämd

illernettan
0

Jag fick kolla mitt blodtryck idag eftersom jag äter Strattera. Det visade sig att jag hade lågt blodtryck. Kanske kan Strattera stabilisera/höja blodtrycket i mitt fall.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.