Dubbeldiagnoser
Ofta har ju den med ADHD ytterligare en diagnos.
Har en systerdotter som även har Borderline.
Är det så för er med?
Jag har Aspergers syndrom och selektiv mutism.

#3 Vad innebär selektiv mutism? Att man inte talar eller?
#4: Att man inte talar i vissa situationer. Till exempel så kan jag inte prata alls i skolan. Men jag kan prata hemma och med personer jag känner mig trygg med.
#3 & 5 Selektiv mutism, det har jag haft! Visste inte att det fanns ett namn på det. Precis som du talade jag inte i skolan, förutom på rasterna ibland, och var jag i en grupp skulle jag känna mig väldigt trygg för att öppna munnen.
Freddie Wadling säger förresten att han varit total mutist i några år när han var liten. Bara apropå.
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Även jag har varit selektiv mutist, låt vara odiagnosticerad. Aspergeri är jag dock diagnossad för.

Inga fler diagnoser satta eftersom läkare inte verkar tycka att det är av vikt. SJälv hade jag gärna sett mina diagnoser för att veta vad det är men jag lider av ångest, uppfyller ett antal borderlinekriterier (tror tillräckligt många för diagnos) och är mycket nedstämd. Förutom detta har jag även ibs.
Har GAD och dystemi. Går in i varandra och är sammankopplade,,

Jag har ADHD/Aspergers, Bipolär sjukdom 2 samt emotionell personlighetsstörning (Borderline), vilken jag blev friskförklarad från efter att ha gått i DBT terapi i två år.