Snart ger jag upp på min dotter
Vart vänder man sig en storhelg när man är på väg att ge upp som förälder?? Är så trött på henne just nu…. 12 år är hon, diagnostiserad ADD, äter equasym sen 1 år tillbaka med bra effekt över lag…upp och ner är det men nu håller bägaren att rinna över, jag är rädd….
I fredags kom det folk hit, de hade en tös på 13 med sig, det klaffade mellan tjejerna och det bestämdes att min tös skulle följa med de hem. Fick reda på senare på kvällen att min hade suttit och skickat riktigt grova sms till den andra tjejen om hur hon skulle vilja ha sex med henne. HALÅÅÅ hon är 12!!!! Hon andvände ord som inte ens jag som vuxen skulle säja. Att man fantisera om sex i den åldern, helt ok men att man uttrycker det på det visset är att gå över gränsen. Att hon gillar tjejer det stör mig inte. Vi har haft en diskussion angående detta för ett halvt år sedan där jag förklarade för henne att för oss är det helt ok men att man inte går ut med det när man är så ung och deffenitivt i en liten stad som vår. Det blev ju fruktansvärt fel, den andra tjejen kände sig fruktansvärt kränkt och mådde illa av det hon hade läst. För att göra det hela ännu jobbigare så har min dotter missbrukar tendenser ser det ut som. Jag gjorde misstaget i höstas att ge henne en tablett från hälsokosten för att hjälpa henne att sova och sen dess är hon besatt av piller. När hon var hos våra bekanter skulle den andra tösen ta sin antidepressiv och när min fick reda på att man blev lite trött på den så ville hon också ha. Hon hade bönat och bet om lite hon också. Imorse frågade hon mig om vad som skulle hända om hon tog 2 av sina tabletter, om hon skulle droga då!!!! Hennes pappa är nykter alkholist och hon har gått på "barngrupp" genom kommunen för att förstå missbruk och allt vad det innebär. Hon bara ljuger och skyller i från sig angående vad som har hänt i helgen. Jag känner mig helt maktlös och har ingen aning om vad jag ska göra. Just nu har jag hat känslor gentemot henne. Hon är bara 12!!! Hur f*n kommer det att se utt om 2 år om hon fortsätter så?? Jag kommer aldrig att orka!
Vet inte vad jag ville med detta inläg egentligen. Behövde skriva av mig tror jag. Har ingen att prata med om sånt precis, i alla fall ingen som skulle kunna förstå. Har ni några tips så skriv gärna, eller synpunkter eller varit i liknande situation eller annat.
En sönderstressad mamma
Jag vet inte var man vänder sig en storhelg men det låter som en jättejobbig situation. Nu vet jag inte hur ni har det med BUP/neuropsyk där ni bor. Men antagligen får ni försöka ta er igenom storhelgen och ringa de som skriver ut hennes medicine så fort det blir vardag.
Även om de inte kan hjälpa er med just dessa probelm (det vet jag inte om de kan) så bör de kunna hänvisa er till rätt ställe.
Flickan bör uppenbarligen någon mer form av hjälp och ni föräldrar behöver avlastning i någon form.
Lycka till, förhoppningsvis kommer det någon med mer kunskap och svarar också.
SOCIALJOUREN!!
Även psykiatrin/mobila teamet kan hjälpa din dotter att komma till rätta. Din dotter tyder på att hon inte vet vart gränsen går. Ta upp fallet med hennes eventuella kontaktperson.

jaaa..vad fan gör man?det man måste antagligen.det e att be om hjälp som du gör här å nu.men du behöver oxå försöka be om hjälp där ni bor.genom,bup,soc,allt..precis allt.och avlastning behöver du..och ev din dotter med.vägledning behöver ni båda två.
inte alls lätt…men du SER och du HÖR och du REAGERAR på vad hon säger och gör,det är bland det viktigaste tycker jag.jag ser mig själv i det du beskriver när jag var mindre än henne och uppåt,mig såg ingen,lyssnade inte,eller ingen gjorde nått..och det har ju inte vart bra alls..på nått sätt eller vis…tro mig..
i dag har jag själv 2 döttrar en 17,5 & en 13,5 … hon som är 13,5 har diagnos och fullkomligt älskar att spela på sin sexualitet på oilka sätt å vis…det är bara att kämpa på…söker själv avlastning..vägledning osv..men det e svårt att få dom som ska hjälpa en att LYSSNA å GÖRA NÅTT innan det e försent..
kramar om dig & önskar er lycka till…
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
jag fick hjälp med min son och nu mår han skitbra han har as
soc räddade mitt liv, var själv på väg att göra slut på det. tack vare att jag bara inte orkade längre
ville leva men orkade inte och slogs med näbbar och klor
gör som svea skriver.

Känner med dig från djupet av min själ. Själv son 17 år med Add+AS. lever en dag i taget och kämpar på. Försöker jag se längre fram så får jag panik.
KRAM
är skönt med personer som verkligen förstår. kan finnas personer som tycker synd om en, men det vill man inte höra hela tiden när dom verkligen inte själva har dom problemen
Men som du skriver, någon som har samma problematik. då känns det jäkligt skönt bara
tur att denna sajt finns
En stilla undran bara. Om ni är ok med hennes dragning till tjejer, varför tvinga henne att hålla det hemligt? Blir det inte extra kul att jävlas med er genom t.ex. beteendet du just beskrev? Jag vet hur jag själv straffade min mamma när jag som 14-åring kände mig kränkt av hennes reaktion när jag berättat för henne att jag är bi-sexuell…
Nu sa jag inte att jag är bi för att provocera min mor, utan för att så är fallet, men efter ett besök av RFSL i skolan och efter att min far reagerade betydligt mer avslappnat när jag berättade för honom, så försvann mitt behov att hävda min läggning. Det fanns inget att strida för längre när jag kände mig accepterad helt enkelt…
Finns det någon lokal gren av RFSL som kan hjälpa er? Om hon får prata med nån vuxen homo/bi kanske det blir lättare för henne och er?
Bara en tanke. Hoppas verkligen att ni får det stöd och hjälp ni behöver! Och att hon förstår tillslut att sexuella trakasserier aldrig är ok!
Vänliga hälsningar
Cindy
Bra åsikt epicindy. håller med dig.
jag har inga barn men jag har nyss varit i en liknade situvation som din dotter, dock var jag äldre. jag hade min sexuallitet som ett sätt att bli omtykt. ingen tyckte om mig om jag inte hade sex me dom. trotts att hon är ung kan de ha hänt något i skolan? har ni kollat de? barn lever i en annan värld nu. en 12åring är som mig när jag va 15 å jag är bara 21.
senare insåg jag att jag inte bara använde sex som ett sätt att bli sedd och omtyckt utan också som ett sätt att plåga mig själv. jag tyckte att jag inte va värd min familj, jag va bara ett problem och jag gjorde dom illa. mina föräldrar är än idag mina största förebilder. dom är helt fantastiska. jag önskar att jag kommer ha ett likande liv, utan en bråkig dotter, som dom har haft. dom har inte haft allt men dom har haft lycka i sina liv. jag tyckte inte att jag förtjänade de. så jag gjorde mig illa, genom att skära mig och ha sex me främande män.
trotts att jag hatade mig själv och ville ta bort mig från världen var det de som jag såg upp till som fick mig att leva. jag förstog inte varför mina föräldrar älskade mig men när jag försökte distansiera mig från min far blev han tokig. jag insåg att om jag skulle försvinna från världen skulle jag riva sönder min familj. pappa skulle aldrig ha återhämtat sig. detta insåg jag när jag blev inlagd på sjukhus och på så sätt 'ifrån' tagen av mina föräldrar.
det är ungefär 8år sedan jag började göra mig illa och 3 år sen jag blev inlagd på sjukhus första gången. nu har jag itne varit inne på sjukhus på snart 2 år. än idag ligger pappa och omedvetet vakar över mig när jag sover. om jag hostar vet han de, går jag på toa kollar han så jag mår bra, om jag gråter är han där. ni kan bara tänka er hur han mådde när jag va riktigt sjuk. pappa och mamma fick mig att leva vidare.
nu ska jag flytta hemifrån i helgen tillsammans med min pojkvän. pappa har godkänt allt. jag gör nästan inget utan min pappas godkännande. jag älskar min mamma och min pappa är min förebild. han har sina fel och brister men han är allt jag vill vara som.
hemskt vilket långt inlägg det blev. vet itne riktigt vad jag ville säga mer än att jag förstår att du har de jobbigt och en dag kommer hon också att förstå.
där jag bor kan man ringa akutteamet på sjukhuset. ring ett av sjukhusen om du är osäker på din dotters psykiska hälsa och prata med dom. drastiska åtgärder? kanske. men om du inte får hjälp och om hon inte får hjälp vet man aldrig hur de kan gå. stå på dig å gör vad som e rätt för din dotter å inte va hon anser är rätt. hon kommer säkert bli arg men som du säger, vad händer om 2år? om 3år?
jag tror på starka föräldrar och du är en sån. heja heja. tillslut löser sig allt. jag tror de. kämpa på!
en jobbig, besvärlig men älskad dotter
Anna och taxen Max