Handi
nu har jag fått hjälp att ansöka om en handi. känns kul
hoppas bara att jag får den.
någon som har en handi??
Jag kommer nog att få en efter sommaren. jag ansökte i mars om det. 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
grattis till dig också :)
ja känns jätteskönt att ha med sig den. överallt
Ja! Synd bara att jag inte fick den tidigare. Nu måste jag lägga en 100:- på en almanacka jag kommer att använda i 2 månader då min tar slut nu i juni.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

jag har en handi
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Är du nöjd svea med din handi??

timmelin…jag vet ej vad jag ska svara nu .. för jag tänker på alla som ska få en handi.. och att mitt svar ev påverkar er .. oavsett mitt svar.. äähh.. hhmmm.. nån som förstår vad jag menar?
ja jag tror jag förstår hihi
jag ser fram emot det. och hjälpmedel är ju individanpassade ju

förlåt för min ovisshet, men vad är en handi?
Jag använder min mobil i stället, det fungerar bra för mig. Jag planerar en del i datorn och synkar sedan bara mobilen så finns allt i mobilen sen, supersmidigt!
Min son hade en handi men gillade den inte, men iförsig han är bara 11 år gammal.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
#10. det sägs att timexen är bättre till barn
jag behöver min handi för struktur av vardagen så att jag får grejer som jag själv bestämmer mig för att göra gjorda.
Jag hade en Handi. Den var inte rätt för mig. En mobil var bättre för handin var alldeles för omständig för att jag skulle vara nöjd med den som telefon. Nu har jag en bra telefon (enkel å ringa med, har radio, kalender och anteckningsfunktion) och kör med papperskalender. Bäst för mig.

Jag lagger in allt pa mobilens almanacka :)
// Amanda
Hejsan!
Jag har haft tur fick en handi ganska snabbt ca efter 3veckor.
Jag har haft den i ca1.5 år.
Det är det bästa hjälpmedlet jag har fått.
Jag fick min handi genom landstinget av min
arbetsterapeut på Affektiva.
Det kostar ingenting.
Jag fick min på grund av min ADHD och att mitt minne
vart påverkat av alla ECT behandlingar som jag fick……
Handi?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
O handin är toppen toppen
äntligen har jag fått den jippi och den gör mig så strukturerad.
Grattis. Är den svår att förstå sig på?
Nä inte alls. Jättelätt. Min arbetsterapeut gick igenom den med mig men det finns också bra handböcker som jag kollar i.
Dessutom så är den ju skräddarsydd efter dina behov. Jag rekommenderar en till alla som problem med struktur.
Minst 2 personer har i denna tråd frågat vad en Handi är. Är det verkligen ingen som tänker svara?
Vad är en handi?
En Handi är en handdator med program anpassade för personer med kognitiva funktionshinder. Den är väldigt enkel att lära sig (dock är sådant alltid individuellt) och har talstöd och symboler som hjälp och inte bara text.
Till exempel, när det är dags för mig att gå ut med hunden så låter min Handi och visar upp en bild på en person som går ut med en hund i koppel. Har jag också skrivit in texten "Gå ut med hunden" samtidigt som jag lade in tiden och dagen som jag ska gå ut med hunden, så kan Handin säga (genom att jag rör med fingret på bilden) säga just: "Gå ut med hunden".
Det är praktiskt och bekvämt för vardagssysslor, som att gå ut med hunden och mata djuren. Den kan också programmeras i månader framöver, om man inte vill sitta och skriva in saker och ting vecka efter vecka eller dag efter dag.
Hoppas det förklarar lite!
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Tack Mitchika
Låter som en smart manick!
Den är riktigt bra. :)
Kanske inte för alla, dock. Jag känner folk som både blivit hjälpta av sin Handi och så folk som säger att Handin är fullständigt värdelös. Så det bästa är nog att testa den själv och se om den funkar för en själv.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
jag älskar min handi men använder inte talsyntesen då den stör mig
Verkar sjukt cooooooooolt!!!!!!!!!!!!!
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
låter som Handi vore något för min son och jag ska ta upp det med hans kontakt på Habiliteringen
tack för den bra informationen om vad en Handi är för något 
använder min handi tex nu när jag sitter vid datorn, bara för att inte bli sittande. då använder jag den ljudliga larmet och sätter in tiden. annars kan datorn vara livsfarlig med allt man kan kolla på och man kan bli sittande för länge :)
Jag har frågat min kontaktperson på Dagkliniken om hon visste något. Får se vad hon luskar fram för jag är jätteintresserad av en Handi.

för mig har handi INTE alls funkat.min dotter tog över den och fick in eller programerade om handin så den ej såg ut att vara så " handikappsanpassad" utan den såg ut som "en vanlig mobil/handdator" då blev den å jag mkt mer kompisar och nu ska jag försöka vänja mig vid den. det finns ju en hel del olika program för handi och det är förmodligen det som gör att det ej funkar för många skulle jag tro.
Ska oxå försöka fixa fram en.. Rädd bara att jag ska slarva bort prylen som ska hjälpa mig med mitt minne :S haha
haha, ja jag har fått leda efter sladden ibland som jag laddar den med. men det blir bättre och bättre
det bästa är att det även finns en cd skiva och en usb sladd så man kan ladda ner personliga bilder som man har nytta av och även kort på personer som man gillar
jag brukar använda google och så skriver jag in ett ord jag letar efter, tex fotvård. och då hittade jag en cool bild som jag laddade över
den är perfekt, kan bara ha skitbra bilder om man vill
klarar mig inte utan min, lägger tex in medicin, lämna tillbaks böcker, vilka böcker jag vill låna, tv program jag vill se mm
ja den kan användas till allt
och som dagbok om det är något roligt eller händelserikt man vill komma ihåg
la in denna sida från youtube så har ni lite på känn hur apparaten ser ut
lägger in denna länk också

#33 Det låter som sånt min mobil redan kan, fast Handin verkar lätsköttare. Så jag är bara glad om jag slipper även en sån att hålla reda på vart jag ska. Men tycker man den är praktisk ska man naturligtvis ha en! 
min mobil kan också mycket, men jag skulle aldrig orka lägga in allt på mobilen
dessutom så får denna handi mig att vakna till och bli lydigare :)