Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutanför-ämnet
Läst 3799 ggr
Svea-
0

boendes i sthlm?

E du som jag boendes i sthlm? å vill utöka din vänskapskrets komma utanför din egen kommun,osv osv.. är det då någon/några som skulle vilja träffas för en fika? inget tvång inga förväntningar på "så sätt" utan bara kolla om någon/några finner nya/flera/mera vänner/likasinnade?

såklart att alla här inne är välkomna men ofta bor alla ej på samma ställe så jag vet att man ej kan komma även om man vill.

jag kan i alla fall inte åka till småland hur mkt jag än vill osv osv..

kram på er alla

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

[Fiction]
0

Jag är på! Glad

[YlvaP]
0

Synd Svea. Jag bor inte ens i Sverige men annars hade jag hängt på.

Svea-
0

# härligt fiction!!

# JAAAAAAAAAAAA,det e mer än jättesynd ylva!!

nån mer..eller blir det bara jag och fiction?

HannaM
0

Vill gärna säga ja men vet inte om jag orkar… får se när något mer planerat närmar sig.

LenaR
0

Jag hakar gärna på. Jag har träffat två pers från Bokstavsfolk, och de var väl värda bekantskap båda två.

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[Fiction]
0

#4 Jag förstår precis, för jag är likadan själv. Det är ofta jag tar mig vatten över huvudet och sen inte orkar. :/ Men du är självklart välkommen om du skulle känna att du orkade!

[Fiction]
0

#5 Så trevligt! Vi verkar kunna bli några stycken, trots allt. :)

miniimee
0

Jag vill!!!Glad

Svea-
0

Men guddd.. så härligt!! Jag vill verkligen tala om att det är ingen som ska känna sig tvingad osv osv.det e ok att ej orka,det är ok att säga att man ska komma å sen avboka.att detta inte är nått tvång.alls.någonsin.

nu är vi ju ett litet gäng i alla fall…kul!härligt!

vi väntar ett tag till,sen fårvi försöka bestämma nått.

okej allihopa?

HannaM
0

Nej jag känner inget tvång=) Jag vill gärna säga ja för jag vill träffa er men jag vet inte om jag orkar.

Fnyfniken
0

Jag är på om det funkar med familjens tider.

Svea-
0

okej… jjaa..men va kul.. hur gör vi nu?…

ska vi försöka bestämma ett datum? tid ? och plats?

Fnyfniken
0

Jag träffade medlemmar i en annan intressegrupp på Coffeehouse by George på Odenplan en gång. Funkade, men det var mest för att någons färdtjänst skulle funka. Man kan också träffas på McDonalds eller om man föredrar flådigare kan man våldgästa NKs cafeer eller det på Åhlens…

Svea-
0

# okej Fnyfniken..

jag tänkte mest om vi skulle börja med ett datum och tid? Min tanke är att det är bra om vi sätter ett datum i slutet av månaden så folket fått några pengar.Och att man ej sätter en för tidig tid.

Sen känner jag mest..fika..där det är någrolunda humana priser…men det e jag det…

era tankar .. ideer…osv…?

kram

Fnyfniken
0

Fika, eller en slät kopp, eller inget, på ett billigt ställe passar nog alla, tror jag. Det kan vara bra att säga tid och datum redan nu, så folk inte bokar in grejor. Jag vet f.ö inget billigare fika än en kopp kaffe och en mjukglass på McD. 18:- Billigt.

HannaM
0

Dock är mcd lagom anpassat för npf=p Mycket färger och ljud, småbarn och folk som kommer och går och rör sig. Eller ja, det är min uppfattning åtminstone. Jag skulle nog krypa ur mitt eget skinn om jag skulle träffa nytt folk på ett sånt ställe.

[Fiction]
0

#16 Jag håller med dig helt och fullt. Jag blir oftast tokig i sådana miljöer, föredrar när det är lugnare.

Svea-
0

YES…jag hör er alla..därav önskar jag förslag på VAR,till att börja med nu.När det e bestämt tar vi NÄR.

krammmmmmmmmmmmm

MissStorm
0

Jag kanske vill följa med. Vill inte binda upp mig men känns det bra så är jag på.

miniimee
0

Personligen kan jag känna att fik och liknande är alldeles för rörigt,men om ni vill ses på ett fik kommer jag ändå,dock lär jag va stirrig och ofokuserad,men det känns kanske igenFlört. Vädret är ju så skiftande annars hade man kunnat va ute,iofs med risk för folksamling och rörigt där med….

Tänker så det knakar på vart man skulle kunna ses….men just nu är det tomt…väldigt tomtObestämd

Svea-
0

# minimee…. bra att du tänker så det knakar..ju fler vi e som försöker få i hop det hela desto bättre..

Fnyfniken
0

Alltså, om vädret är fint kan man ju ses var som helst. Det är ju vad man gör om vädret inte är fint som är problemet.

HannaM
0

Sen finns det ju mer och mindre röriga fik också. På en del ställen är det lite lugnare tempo, lite färre stressade lattemänniskor=p Kommer man ut från stadskärnan lite så tycker i alla fall jag att det finns lugnare ställen. Bara att ta sikte på något med mycket rullatorer utanför=)

[Fiction]
0

Jag skall se efter om jag kan komma på ngt, så återkommer jag isf :)

Vi kanske kan sikta på efter löning, alltså i slutet av månaden?

LenaR
0

Har det varit någon träff, eller var det ingen som kom på något bra ställe?

Ösnkar jag kunde bjuda hem er till mig, men det är så svårt att hitta golv att sätta fötterna på, mellan papperstravarna, böckerna, penslarna, tidningarna och alla saker som bara står tills jag har tid och ork att ta reda på dem. Obestämd

Vi skulle kunna ses i min keramikverkstad i Akalla om vi ses någon kväll eller helg. Det är iaf ostörd miljö, och jag kan stå för kaffe och te.

(#24 Måste fråga Fiction, vems silverkökskniv är du??)

Svea-
0

jag har haft oerhört fullt upp med min dotter och sen har vi blivit dundersjuka här hemma så jag vet ej om några har lyckats träffas? vill fortfarande träffas men har svårt att hålla i tråden å dra i hop en träff själv.. ni vet bra på å starta saker å ting men sen ej avsluta ;0)

LenaR
0

#26 Trist bara när alla är likadana! FlörtSkrattande

[Varulv]
0

…Ha ha… börjar känna igen syndromet…

FlörtSkrattandeKyss

Svea-
0

JAAAAAAAA… va fan.. sorligt ju..

Är det nån som kan säga ett datum nu.. slutet av månaden..

en tid..

och en plats..

tror vi alla får kompromissa med tider,datum och vart vi ska träffas..

jag vill träffas.. fast det känns galet läskigt..

HannaM
0

En söndageftermiddag kanske kan vara bra? Har många saker inplanerat då?

Svea-
0

# HannaM för mig låter det som ett bra förslag..

ni andra då?

Lsl73
0

Hej!

Trots att jag är ny här så tycker jag de skulle vara trevligt att sesGlad så om de är ok så kommer jag gärna!!!

[Fiction]
0

#30 En söndageftermiddag passar mig iaf, så gärna det. Gärna efter den 27:de dock, annars får jag dricka… vatten. ;)

Hanna! Jag skall styra upp ngt med dig också, har inte glömt. Har bara haft en väldigt, väldigt hektisk period på sistone. :(

HannaM
0

Men en söndag i akalla? Jag kan baka om jag kan komma så har vi fikabröd, lena kunde fixa te och kaffe.

LenaR
0

Ja!! Nu på söndag? Jag står som sagt för kaffe och te, så ingen behöver oroa sig för pengar. Är det fint väder kan vi sitta utomhus, annars får alla plats inne i min verkstad.

Tid?

HannaM
0

Jag kan ju till och med på söndag=) För min del, inte för tidigt och kanske inte så jättesent. Lite lagom fikatid två-tre?

LenaR
0

Två-tretiden låter bra.

Hittar ni till Akalla By? Det är inte många minuters promenad från t-bana eller busstation.

HannaM
0

Hittar? Jag? Oh no, till tunnelbanestationen hittar jag men icke en meter längre.

LenaR
0

Då skulle vi ju kunna ses vid t-bana/busstation kring två, så promenerar vi tillsammans. Det finns en uppgång mot Akalla By från t-stationen. Den ska väl alla hitta? Flört

Alla som vill är välkomna!

[Fiction]
0

#39 Det låter tipptopp! I'm in, såvida inget oförutsett inträffar.

Svea-
0

jag e där om inget händer å sker.. kul..kram

HannaM
0

Woho då är vi förmodligen fyra=) Några allergier eller annat spännande så jag vet till bakningen?

Svea-
0

jag har ingen allergi i alla fall.. får jag ev ta med mig en av mina hundar? någon som är rädd,har allergi eller annat emot hundar? jag har så svårt att åka själv.. Skäms

HannaM
0

#43 Reserverad tills jag vet hur hunden reagerar på min illerdoft. Älskar egentligen hundar men har varit med om för många som uppfört sig otrevligt, triggade på grund av lukten, för att riktigt lita på hundar jag känner. Men ta gärna med dig en hund, blir det problem på grund av illerlukten så löser vi väl det.

LenaR
0

#43 Svea, jag har en allergisk kollega i verkstan. Men om du kan lämna hunden i hallen och vi städar ordentligt sen går det bra.

Svea-
0

# 45

nej,nej,nej.. det verkar vara helt onödigt.Fyy..tänk om din kollega reagerar…Nej då stannar vovvarna mina hemma! Det får ordna sig ändå!

Svea-
0

# 44

jaa.. jag förstår att vissa hundar har reagerat.Iller luktar speciellt.Men vi har katt,marsvin hemma.Och dotter tar med sig hundarna i omgångar till naturbruksgymnasiumet där hon går.Så dom är lite mera vana vid olika dofter.Men jag förstår dig.Ska bli kul att ses allihopa.. men eller utan mitt/mina "assistanshundar" kram

Fnyfniken
0

Ojojoj! Och jag som skulle vilja vara med! men det går ju inte ens att tycka synd om någon som ska titta på hus till salu en söndag, eller hur? Obestämd Hoppas ni har roligt!

LenaR
0

#48 Ska ni titta på hus kommer du knappast att sakna oss. Och det blir väl fler chanser hoppas jag!  Lycka till med letandet!

Fnyfniken
0

Tack. Tyvärr så blir det väl fler söndagar upptagna också, för att bestämma sig så där på en gång är inte min käre sambos starkaste sida. Och jag. Ja jag ska ju inte egentligen köpa huset, så jag är väl bara inneboende smakråd, egentligen Glad

HannaM
0
LenaR
0

Absolut!

Svea-
0

jag försöker!!

HannaM
0

Nu har jag bakat också. Ser fra mot trevligt sällskap!

HannaM
0

..och jag kommer med tunnelbanan som kommer fram 13.51

HannaM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om någon känner sig vilsen så är det tillexempel en sån här ni letar efter. Jag är aningen trevligare än minen låter visa =)

villfungera
0

Hej alla

har inte varit här på länge och ser nu att det är träff på gång

Var? När?

LenaR
0

#57 Idag i Akalla, kl 14, villfungera!

Jag ser ut ungefär som min Avatar, fast den är vald bland de mer smickrande förstås… Jag ställer mig på torget vid t-baneuppgången, och eftersom det ser kallt ut idag har jag på mig grått ylle och brunt läder.

Ska bli kul att ses! Glad

LenaR
0

#55 Jag kommer säkert med samma tåg. Det är uppgången längst fram i färdriktningen!

Svea-
0

kommer inte i dag :0(  hoppas det blir ny träff snart igen.. kram

HannaM
0

Jag och Lena träffades i ett blåsigt kyllslagt Akalla, tog en rask promenad till verkstan och mumsade sedan kladdkaka och drömmar för både oss och alla som inte kom=)

Det var väldigt trevligt och jag gör gärna om det, förhoppningsvis med ännu fler glada deltagare! Nu ska jag vila min mentalt slutkörda hjärna. Det var länge sedan jag var social=)

LenaR
0

Nästa gång byter vi telefonnummer också!

Det var väl värt att ta sig till Akalla för att träffa Hanna. Hon är mycket trevlig att prata med och bakar väldigt gott. Glad Synd att inte ni andra dök upp. Nästa gång?

Svea-
0

jaa.. härligt!! kul!! vila på nu så tar vi en ny omgång inom kort!! jag vill.. jag vill.. å hoppas på att flera ska vilja!

kram

[Fiction]
0

Ånej! Jag missade att det var nu i helgen vi skulle ses. Rynkar på näsan Jag är en virrpanna! Suck!

Svea-
0

jag hade faktiskt koll på att det var denna helgen och tid men jag kom hem tidigt på morgonen på söndag så jag fick gå och lägga mig och sova,sen vaknade jag försent.och hade missat allt.. så jag hade koll.. men missade ändå.. Skäms

ev kanske vi ska lämna våra mobilnr till varandra så man kan smsa å påminna varandra?den som kommer i håg påminner? om alla kan ta att man kanske inte kommer,att man inte svarar,osv?

äähh.. nu blev det … ett knasigt inlägg va?

HannaM
0

Ja nästa gång är det nog bra om vi har numret till varandra så man kan höra av sig om man inte kommer. Och fråga om väg och sådär.

Tixy
0

Åh, varför missade jag den här tråden tidigare? Förvånad
Akalla är ju inte så långt för mig heller, så för mig passar det utmärkt med rätt sida av stan - norra sidan. Flört

Enda som jag vet framöver är att jag inte kan vardagar (praktik på hunddagis, kommer vara helt slut) och brukar träffa kontaktpersonen en gång/helg (plus vardagar). Men kommer det upp en tid så bokar jag den för er, så får jag och kontaktpersonen ta en annan. Glad