Viktkontroll
Fasen nu är jag trött på att gå upp och upp och upp hela tiden så ska testa med GI
Någon som har haft hjälp av det men ändå käkar medicin?
Någon mer än jag som är trött på att gå upp av medicinerna och småätande etc etc.
Ska vi stödja varandra både när det går bra och dåligt ?
Jag gick upp 15 kg av deppmediciner och gick ner ca 3 kg när jag slutade med dem. Började med Fluoxitin för ett par månade sen och har gått ner lite till av den. Tänker aldrig mer ta piller jag går upp i vikt av.
Jag har aldrig provat GI eller andra typ LCHF. Försöker äta nyttigt ändå. Småäter sällan godis eller annat.
Men detta kan ju bli en tråd vi kan peppa varandra i. Bra förslag tycker nog många
Jag har gått ner en del sista tiden och undrat varför. Sen kom jag på att jag har druckit mycket grönt te, och det tar bort en del av aptiten. Till skillnad från kaffe, som gör mej sötsugen… Vet inte om det är så för alla!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Jag går ned i vikt av concertan.. :)
Har gått upp mycket under åren med serotonin-medicin, men har slutat med den medicinen nu, skönt nog.
Jag vill gå ned i vikt, men jag försöker inte aktivt. Får inte ändra min kost drastiskt just nu, har min TCM'are sagt. Men jag försöker sluta småäta i alla fall.
Kämpar med att äta tre riktiga mål mat om dagen, orkar jag det så småäter jag inte. Annars så äter jag gärna en macka eller godis istället för mat..
Har testat sån där pulverdiet, mest för att jag inte skulle behöva laga nån mat.. Jag gick ned otroligt mycket i vikt på en vecka, åt 600 kalorier om dagen, men fy vad hungrig jag var jämt! Orkade ingenting..
LCHF, aktins och såna dieter skulle jag inte testa på. Är vegetarian nu, men funderar på att bli vegan, då skulle jag nog gå ned i vikt. :)

Vad sägs om att testa LCHF, jag har kört en del under sommar och höst och för mig funkar det bra. Gick dock inte ner så mycket i vikt men tror att jag skulle det på längre sikt. Den stora skillnaden var mindre värk i kroppen en välfungerande mage. Annars spenderar jag en hel del tid på toan
Har massa äckliga gaser mm.
Med LCHF gick jag på toa kanske en gåbg om dan eller varannan istället för som nu typ 5-7 gånger
Jag ska köra igång efter nyår, och du man måste inte vräka i sig fett. Man kan börja med att byta ut alla lightprodukter till helfeta och skippa bröd, pasta, ris,potatis mm +allt som har massa tillsatt socker kakor och fika, godis läsk, saft. Istället kan man äta grönsaker som växt ovan jord och sen kan man se hur det går. Dock är detta igen mirakel/svält diet som gör att man rasar i vikt utan man måste se det hela på längre sikt.

Du kan ju kolla in på kolhydrater ifokus…
Komihåg att man inte måste göra allt på en gång… ett litet steg i rätt riktigtning är ju bättre än inget
Kram Charlotta
Tack charlotta.
Ska kolla det. Hoppas vi hörs snart på msn. Jobbar just nu, på tisdagar på kontoret. Men hann gå in på denna sida ändå hihi
Hoppas vi ses snart på msn
Du charlotta
Kan du bli min mentor via msn när det gäller detta. Du verkar så kunnig gumman
Tycker om att du finns, så att vi kan stödja varandra
kram

Oj tack… Vet en del men men antagligen inte tillräckligt haha vilken ära!!
Vi kan väl väl stötta varandra ?
Hur mycket fläsk har du över?
Jag har nog 25 kilo fläsk för mycket så jag vill bli av med det nu!!!!!
Ha det bra vi hörs på msn!
Kram Charlotta
ungefär lika mycket som du har och jag vill också verkligen bli av med det nu. Och både du och jag är ju adhd:are så inte har vi lust att vänta. Nu kämpar vi tillsammans
Så får vi träffas i sommar och bada i bikini utan att skämmas. Håller du inte med mig 

Jaaa det kan vi väl göra!!!!
Vilken toppen idee.
Jag har gjort en stor sallad nu och bestämt mig för att kasta ut kolhydraterna nu!!!!
Dock inte de som finns i alkoholen som ska avnjutas på nyår
Kram
Klart att vi måste fira in det nya året, både med champange och lite gott vin till maten. Gissa om jag har ågren nu, stod massor med stora godisskålar på kontoret med twist, skumtomtar etc. Åkte faktiskt ner några stycken. Men har inget hemma iallfall och köper inte hem något heller.
Var det ok charlotta ?? 

Ja… jättebra tycker jag Hur lätt är det när det står framme men om man inte köper hem så blir det ju heller inte varje dag ju och det måste väl vara ok nån gång ju
Jag hänger på den gemensamma viktkampen!
Har dundrat upp i vikt det senaste året sen jag gick in i väggen och blev sjukskriven. Det har blivit för mycket tröstätande och för lite fysisk aktivitet. Har förstås börjat med antidepp under den här perioden också, har inte funderat på om det också kan ha bidragit, men det är ju möjligt?
För mig stavas den stora boven SOCKER, så en kolhydratsnål kost är väl kanske inte helt fel. Bröd och pasta pallar inte min stressmage så det äter jag inte. Det är det förbenade småätandet av dumheter som jag faller dit på och har inte ork, motivation eller styrkan att hålla mig ifrån…
Förhoppningsvis får jag börja med adhd-medecinering snart och då kanske man klarar det bättre…?
LHCF-kost blir det dock inte eftersom jag är vegan och kött och animaliskt fett går fetbort. Men GI, skära ner drastiskt på socker och motionera två gånger i veckan är kanske rimmligt…?

#13 Kul att du är med oss!
Visst blir LCHF lite krångligt om man är vegan fast jag tror dock att det kan funka…. tror jag sett en eller flera trådar om det inne på kolhydrater i fokus. Det viktigaste är ju inte LCHF utan att vi peppar varandra och att vi går ner det vi behöver och mår bra! Lycka till!
Gott nytt år!
Välkommen till vår kamp Casiopeia 
Ja nu ska vi kämpa, hoppas också att ADHD medicinen gör sin verkan men i väntan på den för oss så ska vi kämpa tillsammans.
Vi skriver både med och motgångar här. Är ju inte bara bra att hela tiden tala om hur mycket man gått ner utan även peppa varandra i de situationer när det är svårt. Och har gått åt helvete 
Dessutom ge tips till varandra
Själv måste jag ha hjälp med tips på frukost. Vad ska man äta?
Jag vet inte hur man fixar dom här särskilda rubriksidorna men den som har hand om detta fokus. Kan man inte ta in denna rubrik under det blåa och att vi skriver alla råd för oss stackars bokstavsmänniskor som lever i vårt impulsiva kaos men vill gå ner i vikt. Kanske du Cattis kan fixa det åt oss?

Förstår du hur jag menar??
#14 Nja, det blir inte så mycket kvar om man tar bort djur-produkterna. kan ju inte bara leva på nötter liksom. GI har ju samma grundprincip men är lite snällare på den punkten. Har provat det och det var nog krångligt så jag ska nog inte ta mig vatten över huvudet för då lär jag aldrig kunna hålla kosten på sikt.
Fick på mig ett par jeans som känns jättetajta på sistone och dom satt bra. Har spinnat framför tv ganska mycket på sistone. Och ätit min nya kost. Tror jag har gått upp ett kilo på våren som fick mig att deppa. Men när jag fick på mig jeansen så kände jag mig lycklig.
Dessutom sa maken att magen var mindre jippi. Årets bästa present :)
Så kolla med måttband istället för vågen. Eller med kläder. Mitt självförtroende gick rakt upp i höjden, i dag iallfall 

Wow vad härligt!
Nu är det klackarna i tacket! Låt Chanpangen flöda…
Gott nytt år!
Klart champangen i i taket och vinet likaså
kram charlotta
Sedan jag började med min medicin har jag gått ner 17 kg. Motion och bestämde mattider var bra för mig, men sen kan ju absolut medicinen hjälpt till en del.

Jippi vad du är duktig… Själv står man ju kvar på samma typ