Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 12039 ggr
[YlvaP]
0

Huvudvärk av Concerta

Vad skall jag göra? Får huvudvärk av Concerta som inte går över med vanlig receptfri värkmedicin.

Jag kommer inte att fortsätta med dom och fråga om något annat istället. Eller om jag inte väljer att fortsätta med dom överhuvud taget.

npfejja
0

Jag hade också huvudvärk i början men det går över efter ett tag så du kanske skulle försöka stå ut med det lite längre

[YlvaP]
0

Vad är ett tag? Hade i 2 veckor utan att det hände något.

timmelin
0

hade huvudvärk när jag stod på för låg dos

igorflickan
0

Jag äter inte Concerta längre eftersom jag blev helt knäpp av dem men tjat och upprepningar som blev nästan tvångsmässiga. Obestämd

Nu äter jag medikinet 10mg i tablett på eftermidagen och en eller två till på kvällen…

Jag fick huvudvärk av koncertan med men även av de andra tabletterna i början…

Kanske går det över du får vänta och se.

Min dunderkur mot huvudvärk (rekomenderat av sjukvården) är två panodil eller alvedon (500mg) och en ipren eller ibumetin!  

Tar4 bort värk för mig iallafall…

Lycka till Ylva

Svea-
0

min huvudvärk gick oxå över.. vet ej exakt tid.. men det var i alla fall mer än 3 veckor,, jag stod ut eftersom det hjälpte mig på så många andra sätt..i dag kan jag skilja på huvudvärk och annan huvudvärk..ja  dvs om det är pga medz eller om det är "vanlig" huvudvärk..

men man måste ju verkligen avgöra själv vad man kan och orkar stå ut med och hur länge man ska vänta..

hoppas det löser sig ändå.. kram

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

[YlvaP]
0

Tack för era svar. Jag försöker stå ut lite till då. Flört

Svea-
0

Ok.. hoppas det löser sig.. kram kram kram…

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

tarotlasse
0

jag hade ocså huvudvärk i början 2-3 veckor sedan försvann huvudvärken.

Är ju så att många biverkningar försvinner när kroppen vant sig vid medicinen.

För min del får jag säga att det var värt den huvudvärken eftersom jag även märkte så stora positiva förändringar för mig också.

Men som sagt vad så försvann ju huvudvärken igen.

Lasse