Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettmedia
Läst 3445 ggr
HannaM
2010-09-30 10:32
0

Trasiga gener

coffee-girl
2010-09-30 12:31
0

Mmm… Det inspirerade en bekant att ringa mig idag och tala sig varm för kastrering an "alla bångstyriga med bokstäver och borderline…" Skrikandes

timmelin
2010-09-30 14:06
0

ja hörde på radion. att vi är felkonstruerade.

och att det liksom blivit fel i kopieringen

haha

tror du att detta ökar förståelsen för oss, nähä snart anses vi som några som borde utrotas :D

Cochon
2010-09-30 19:51
0

Betyder det att man med hjälp utav några gener från t.ex mig så kan man se om jag har ADHD eller inte?

Fast det var intessant att läsa :)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Svea-
2010-09-30 20:35
0

fattar inte riktigt vad det nya i denna upptäckt är?hörde det på nyheterna i morse.

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Porklash
2010-09-30 22:59
0

Det nya är väl att det finns forskningsresultat om stöder det man ganska länge har trott antar jag?

Zaphix
2010-09-30 23:42
0

På Aktuellt sa en professor i barn- och ungdomspsykiatri att det i framtiden kanske kan komma att hitta botemedel som tar bort alla problem.

Han kallade dessutom ADHD för sjukdom på slutet.

Var en mamma med en son som har ADHD med i inslaget också, hon skulle gärna tagit bort allt som har med ADHD att göra hos sin son. Bättre att lära sig se fördelarna med diagnosen kanske..
Hon sa också att med rätt miljö kan man ta bort alla problem hos ett barn med ADHD. Om hon vill kan hon så komma hit och ge mig den miljön, för inte tror jag på att jag skulle bli av med alla mina koncentrationsproblem genom att ha rätt miljö.
Kanske blir jag lättare att hantera, symptomen syns inte lika tydligt utåt, men jag skulle ha de grundläggande problemen kvar..

Jag är inte helt säker på vad jag tycker om detta..

En annan sak som kom upp om ADHD idag (tror det var idag iaf..) är väl att barn som har det koncentrerar sig ofta bättre med brus som bakgrundsljud. Jag skulle krevera av brus, men kul om andra blir hjälpta.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Svea-
2010-10-01 17:38
0

# Zaphix   vilken tur att jag ej såg det programmet.hade jag blivit förbannad och sur.mkt snack från bättre vetande männsikor låter det som.men jjaa.. i verkligheten ser det en aningen annorlunda ut.

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

[Varulv]
2010-10-01 23:20
0

Stackars er ADHD:are för dessa "nyheter"! Jag känner sann empati med er, som den aspergare jag är.

GråterKyss

timmelin
2010-10-01 23:21
0

gullig du är

Kyss

[Varulv]
2010-10-01 23:26
0

Puss, puss, timmelin Kyss

LenaR
2010-10-01 23:27
0

#6 En annan sak som kom upp om ADHD idag (tror det var idag iaf..) är väl att barn som har det koncentrerar sig ofta bättre med brus som bakgrundsljud. Jag skulle krevera av brus, men kul om andra blir hjälpta.

Rätt sorts brus fungerar för mig. Fläktbrus eller oljud från maskiner går bort. Men en radio som är ställd mellan två kanaler, så att man får lite vitt brus och lite ljud från två källor är ibland precis rätt.

Men försök bara övertala kollegorna att lyssna på radio på det sättet!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Porklash
2010-10-02 00:02
0

Brus funkar för mig med men änn hellre Japansk Noise!

pEr

LenaR
2010-10-02 00:22
0

#12 Vad är det, Melt Banana och liknande?

Porklash
2010-10-02 01:14
0

Näe det är ju popmusik! Jag gillar dem men de är nåt annat… Merzbow är en favorit! Just nu hans 1930.

pEr

LenaR
2010-10-02 03:52
0

Är Melt Banana popmusik?? Jag måste kolla upp vad du lyssnar på egentligen… Flört

Porklash
2010-10-02 12:27
0

ha-ha jag är en såndär "allätare". Lyssnar på "vanlig" Pop också.

Pop var för mig och mina kompisar (i ungdomen) musik med mer traditionell låtuppbyggnad oavsett genre. Jag ser hur snobbigt det där kanse ut men vi menade nog inte så…

Men jämfört med Japansk Noise blir det mesta popaktigt känns det nog som…

pEr

siem
2010-10-02 13:53
0

Jag tror ändå att det inte alls är nåt att vi skulle va felkonstruerade. Ju mer jag tänker på mig o min familj o ser hur min son med ADHD trivs o lever livet när han får jobba seriöst (han är bara 7, men han kan lägga takpannor o jobba o slita som en liten man, ju hårdare o tyngre desto bättre mår han) o jag minns min egen barndom i stallet hur man fick slita tungt där, o jag fick ju inte ens problem med mitt ADHD förräns i sena tonåren.

Jo, ska komma till saken. Att förr i tiden då barnen va tvungna att hjälpa till i familjen o jobba lika hårt som vuxna. Så fanns ju inte problemen med ADHD. Men jämför bara nu med för 20 år sen. Att de ska sitta still o glo tv eller spela data. Och alla ska ha mobil o allt ska pipa o plinga o låta hela tiden, man blir ju hypernervös. Det är bara så att samhället har förändrats så att alla typer mänskor passar inte in längre. Det är inget fel på dem som inte passar in i det stillasittande samhället, det är bara det att det var dem som var de flitigaste o mest framgångsrika i det gamla bondesamhället, där det lönade sig att vara arbetsam o flitig o inte va rädd för o ta i.