musik
gillar ni musik på låg eller hög volym?
själv beror det nog på mina känslor för tillfället och vilken musik det är
har en förmåga att när jag kör själv så sätter jag på radion eller cd högre och högre
inte bra när man kommer tillbaks till bilen efter att ha varit ifrån den :D
Det skiftar när jag var yngre lyssnade jag på freestyle på så hög volym att omgivningen klagade.
Numera tar jag det lite lugnare, men det beror också på varför jag lyssnar. Oftast lyssnar jag inte alls för det är tillräckligt med ljud i världen ändå. Ganska lågt när jag skall sova, halvhögt när jag har musiken för att filtrera, måste jag hitta en avvägd nivå där bullret maskerars men jag fortfarade hör när man pratar med mig.
Så det korta svaret är att det beror på bakgrundsljudet.
o mitt humör styr enormt, är jag förbannad, ledsen mm så är den oftast jäkligt högt

Jag måste höra musiken, stör mig otroligt på musik där jag bara precis hör den för då anstränger sig hela jag på att försöka höra. Har också mycket svårt för för hög musik, skär i huvudet mest.
Om jag har får låg volym så måste jag anstränga mig för att höra. Eftersom jag är en visuell människa tar synintrycken över. Jag har t.ex. aldrig bakrundsmusiken i filmer eftersom det sållas bort när jag ser på något.
Om jag har för hög volym blir det ännu jobbigare. Jag hatar hög volym.
Jag blir lugn av hög musik i hörlurarna helst snabb musik.
Omgivningsmusik typ radio vill jag ha i samma volym vi pratar i.
Varför: jo jag blir störd av småljud,typ datorn,djuren,klockan,vinden ute,osv.
Snabb hög musik i lurar får mina tankar "raka" kan göra en sak i taget utan att tänka på hundra saker jag borde göra samtidigt :)
MVH John

mkt olika.. beroende på dagstatus..oftast lider jag mer av ljud/musik än att njuta av det..
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Jag älskar musik och lyssnar gärna på hög musik, tyvärr blir min tinnitus värre av det
#5 Word! Instämmer helt.