Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etiketter: lagar-reglerlss
Läst 7377 ggr
Fnyfniken
0

Problem med att få försäkring med ADHD-diagnos?

Jag är ju nu självanmäld för adhd-utredning, och undrar hur detta kan komma att påverka resterande familjemedlemmar. Har någon här erfarenhet av att ha försäkring för sig själv och sina barn, och om det blir undantag för att man har en add/adhd diagnos. Själv har jag aldrig på 40 år krockat, slagit ut någon tand eller brutit något ben. Jag är inte särskilt riskbenägen eller impulsiv. Hur är det med försäkring för egen del? Hur är det om vi skulle få ett barn till, hur blir det med dennes försäkring. Och hur offentlig är ens diagnos egentligen? Ber försäkringsbolag om att få se sånt? Kan tillägga att batrnet inte visar några som helst tendenser till att ha ärvt detta av mig, men han är också bara 3.

Vad tror ni?

cowboy-63
0

Det jag hör mig för om  så täcker inte vuxenfärsäkringarna ADHD, men det kanske beror på bolag. Vissa bolag täcker ADHD mm för barn, men samma gäller där. De får inte ha diagnosen när försäkringen tas. Därför är det ju bra att man tar den redan när de är riktigt små. Har själv haft mycket nytta av våra barnförsäkringar och de täcker också våra barns diagnoser.

HannaM
0

Angående bilförsäkringen så borde du kunna få läkarutlåtande på att du inte har problem med risktagande och sånt om du inte har det. Och om försäkringsbolaget skulle ha åsikter.

pia63
0

Försäkringsbolaget jag har för min dottr har nyss tagit bort ersättninge för AS, ADHD osv

Jag hann aldrig söka fö henne .. fö att det med utredning tar sån jä**a tid och utanpapper på det, så var det ju kört

vino
0

#3  kanman få ersättning från försäkring vid konstateraddiagnos?

pia63
0

Inte hos Trygg Hansa iallfalll

vino
0

tittade på Folksam, därgäller det.

Busangardens
0

Förlåt om jag lånar tråden lite TS.

Men jag är inte försäkrad och har inte varit sen 3 års åldern, försäkringen avskres från mig vid den åldern och fråga mig inte varför. Men jag undrar samma sak om hur det ligger till med försäkringsbolag och diagnoser. Jag är en person som slår mig hela tiden, rammlar, går in i saker osv men jag har aldrig brutit ett ben eller så. Körkort har jag inget och får inte ta. Tänder har jag slagit ut, vid 3 och 6 års åldern.

Någon som vet hur jag skulle kunna få en försäkring på mig själv?