Venlafaxin mot tics?
Hej!
Jag har väldigt mycket tics och även en del tvång - även om tvången inte besvärar mig nämnvärt. Särskilt ticsen blir bara värre och värre, så för ungefär en månad sedan fick jag genom vårdcentralen (Psyk hade sommarstängt så länge det inte var akut) träffa en läkare, och jag fick Sertralin 50 mg utskrivet. Jag har nu ätit det i en månad, utan att ha märkt av ett smack annat än att jag tappar hår som en kanin fäller om våren, är sömnig hela dagarna, samt att det tar ett år tills jag når orgasm vid sex.
Idag hade jag tid på Psyk och där fick jag träffa en väldigt trevlig psykolog. Så fort jag nämnde mina biverkningar så sa han att jag skulle byta medicin. Han nämnde också Tourettes, men sa att vi börjar med att prova medicinen innan det ska pratas mer om det. Jag ska då alltså äta 150 mg Venlafaxin/dag och undrar om någon här har ätit det mot dessa problem? Jag har inte problem med ångest eller depressioner, bara en hög med tics och tvång, men annars är jag en rätt glad tjej.
Tack för er tid!
Mvh,
Moa
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Jag har fått Venlafaxin utskrivet och börjat med den. Den har jag mot depression. Att den även skulle hjälpa mot tvångshandlingar visste ja ginte. Jag fick även den för att den inte ger viktuppgång.
Nej, jag kan inte särskilt mycket om medicinen överhuvudtaget. Det var därför jag kom att tänka på att fråga här. :) Jag har hämtat ut medicinen nu, så jag ska ta första kapseln till nästa mål mat.
Om någon känner till något om Venlafaxin mot tics/tvång så får ni gärna berätta. :)
Mvh,
Moa
Mvh,
Moa
Nu käkar jag 225mg venlafaxin per dag, och det är ungefär som att äta luft, d v s det ger mig ingenting.
Jag var på psyk idag och pratade med ett par jättegulliga kvinnor, den ena kurator och den andra sjuksköterska. De i princip dissekerade min personlighet och mina intressen och hur jag betedde mig i vissa situationer, liksom mina tics och tvång och känslor.
Kontentan av det hela är att de gärna vill att jag ska utredas för Tourettes och Aspbergers - och dessutom undrade även de över varför jag åt venlafaxin som är antidepressiva, haha. :P Jag har ju inga problem med depressioner och liknande, och det vet ju psykologen om.
Nåväl, de ska i alla fall prata med psykologen som skrev ut det åt mig, och prata om utredning. :)
Mvh,
Moa
Mvh,
Moa
Min läkare på psyket nämnde något om tourette men det visade att jag inte hade det. Lycka till med din utredning.
Kan tipsa om Risperidal som jag har mot mitt tvång.
Tack så mycket. :)
Mvh,
Moa