OP snart...
nu på onsdag ska jag in och sövas och laga så mkt dom bara kan i min mun,dvs mina tänder + ev käken. jag har oerhört mkt hål och det gör så galet ont hela tiden.då och då har det blossat upp stora inflammationer som gjort att jag har så ont att det gör obeskrivligt ont att ens ta en mkt litet andetag.har haft så ont så länge nu.det e ruttet rent ut sagt i min mun.och det gör så ONT! jag vet att det efter OP kommer göra så fruktansvärt ont,blöda,och bara ONT.men jag försöker fokusera på att det ska vara övergående.tar bara så lång tid att läka i munnen.
jag är såklart jätterädd och både vill och inte vill.det enda jag vet är att jag måste laga tänderna/munnen.annars kommer smärtan rent ut sagt ta mitt liv.
så jag är rädd,för det som komma skall,ser ej fram emot den långvariga smärtan efter op,men jag måste..
nu på onsdag.. så jag kommer kanske ej å kika in här på ett tag från å med onsdag..
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Åh vad skönt att höra! Jag har följt din tandproblematik länge och hoppats på att du ska få hjälp med det. Besvär med tänderna är ju bland det värsta som finns för att det påverkar precis allt. Mat, sömn, smärta, ork och ja, allt helt enkelt.
Lycka till med OP.

Tänderna är ju bland det värsta man kan ha ont i. Så se det som att du får ha ont ett tag under läkningen, för att slippa få ännu värre ont senare! Dessutom bör du kunna kräva vettig smärtlindring under läkningstiden!
Lycka till!

Håller tummarna för att det blir kanonbra efteråt!

# Tack så jättemycket Tassy,YlvaP,coffee-girl,HannaM!
Är så glad att jag har er.Blev tårögd av era ord och känner mig verkligen förstådd och stöttad.
I natt "ramlade" en till rutten tand ut,blödde massor,ont ont ont,och istället för en rutten tand antar jag att det är tandroten som kikar fram nu och gör så där hysteriskt ont om man ens nuddar.ilande ont..å det går rakt upp i hjärnan känns det som.jag blir i alla fall svimmfärdig av all tandsmärta.
Hade jag inte fått hjälp nu hade jag vart tvungen att ta till starkare medel mot min tandvärk och det i sin tur hade lett till ett missbruk som i sin tur hade lettt till massor av hemska tragiska saker,eller så hade jag fått avsluta mitt liv.smärtan är outhärdlig till slut.och kan få den mest sunda människa att bli galen av smärta.smärtpsykos helt enkelt.
jag förstår verkligen inte varför inte tänderna ingår i övrig vård.hur oerhört många är det eom har det som jag eller värre? önskar ingen denna smärta.
och delvis är mina tänder så här pga medicineringen.nej det är inte klokt,,,men det e ju sällan det…
Tack för ni finns…Väldigt stor och varm tacksam kram till er alla…

OP gick okej.Sitter här med massor av djupa hål eft jag fått ta bort en hel del tänder.En massa tråd som försvinner av sig själv.Svullen,blåmärken,blodsmak och små blödningar.Och såklart att det gör förbannat ont.Kan ej äta som sig bör.feber som kommer och går.trött som attan.Tyvärr oxå väldigt snurrig i huvet och har en "allmän" overklighetskänsla.Svårt att förklara.Men jag e svag och äähh..snurrig för tillfället.hoppas allt snart ska bli bättre.Obehgligt som tusan med overklighetskänslan.
Usch så jobbigt. Önskar dig verkligen att det känns bättre snart.
Gratulerar till att operationen är avklarad i alla fall!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Tack så mkt LenaR…
Och jag har lidit med dej Svea men känner mig lite lättad nu när jag fått höra att din operation trots allt verkar ha gått bra. Hoppas nu att läkningen förflyter på ett positivt sätt och att du får förnyade krafter…!

# Tack så mkt Varulv.Det känns bara så bra med stöd från dig å alla andra på denna sidan.Tack så jättemycket!
Men nu vänder det och blir bättre, det värsta är över nu! 

# Underbara goa Tassy!! Tack så mkt!

Jobbigt det låter men som Tassy säger nu vänder det.

# Tack så mkt fina HannaM!