Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutanför-ämnet
Läst 3360 ggr
Svea-
0

tips mottages tacksamt

Jag har nyligen gjort en mindre operation i munnen.Har bla tagit bort en hel del tänder.Det gör såklart mkt ont och jag är mkt svullen.Det är i princip omöjligt att tugga överhuvdtaget just nu så jag äter bara "mjuk" mat.Och dricker.Men jag har blivit helt skinflådd i gomen och tungan.Nu undrar jag om ni har någon mkt bra tips på vad jag kan göra åt det för att lindra min skinnflådda mun?

kram

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Svea-
0

Oj… tror min tråd hamnade i fel grupp nu… den ska vara i OT-gruppen.. Skäms

[Fiction]
0

#1 Redan ändrat. Flört

Svea-
0

# Tack så mkt Fiction!

HannaM
0

Glass?? Kall vispad grädde och såklart naturell yoghurt eller filmjölk.

LinaIsabell
0

Mitt råd är kall mat. Isglass brukar vara bedövande och dessutom gott!

Sedan finns det ju bedövningskrämer som man kan använda även i mun, underliv och andra känsliga områden, så det kan du ju fråga efter på apotek. Min mamma brukar använda en kräm som heter något med ox.. kanske ett y och ett t med (minns inte riktigt) till munblåsor. Det kanske kan fungera? 

Så kan du ju även köpa ett munskölj som inte är för starkt att skölja med så att det inte blir bakterier. Piercingstudios har ofta bra munskölj som de använder till folk som piercat tunga.

[Fiction]
0

#5 Jag tror att du tänker på Xylocain - kan det stämma?

Jag fick en flaska Xylocain Viskös (oral lösning) förut när jag hade opererat bort en tand och det bedövde hela käften på mig. Lite obehaglig känsla, men det är klart värt det om man har ont, Jag skulle dock rekommendera dig att endast skölja munnen med det och inte svälja.

Emaljoh4
0

Glass? :)

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[Tassy]
0

Du kan även mixa maten till puré om du vill kunna äta mer varierat än bara soppor och kall slät mat.

Glass vet jag inte om jag hade vågat stoppa i munnen även om det säkert lindrar och bedövar med sin kyla, men frågan är om det inte blir FÖR kallt med tanke på hur tilltuffsad din mun är. Prova väldigt lite först är mitt råd.

Svea-
0

Tack alla underbara super-rara människor…! Kyss

Ska testa era tips.. kram

MissStorm
0

Halstabletter som lindrar halsont kan nog funka på en öm mun också. Vet ibland att när jag sugit på en sån halstablett att tungan blviit helt bedövad.

Hoppas det känns bättre snart. *kram*

LinaIsabell
0

#6 Ja! Det var precis det jag tänkte på.