Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 4237 ggr
timmelin
0

råare jargong

nu vänder jag mig till er gamla sköna medlemmar här inne.

tycker ni inte att det har blivit en kallare och konstigare attidtyd här inne?

var det inte betydligt bättre förut

HannaM
0

Nej det tycker jag inte alls. Det kommer alltid då och då någon eller några som utrycker sina åsikter lite vassare men överlag tycker jag det fortfarande är varmt och trevligt och mycket stöttning mellan oss härinne.

MissStorm
0

Jag är lite nyare och jag tycker oftast det är varmt och trevligt här inne. Har läst här längre än jag skrivit. Man behöver inte inta försvar utan är den man är och blir trodd på.

Dock ser man ju enstaka hårdare personer men jag tror inte dessa stannar så länge här. Bosktavsfolk finns ju inte för att man skall känna sig ännu sämre utan för att man skall få råd, stöttning och vänskap av likasinnade. Jag känner att jag fått mycket stöd här av er som funnits längre här på sajten Kyss

MissStorm
0

Kom på att jag kanske inte fick skriva i tråden eftersom jag nu kanske inte varit här så jättelänge?! Skäms

LinaIsabell
0

#3 Klart du får, tycker jag iallafall. Nu är jag dock också rätt ny, men ändå. :)

Men jag tycker det är bra här inne, men ibland kommer det och går några som förstör stämningen härinne, men jag har inte varit här så länge så det har inte hänt många gånger.

Är det diskussioner om känsliga områden så blir det ju lätt agg och sådant, eftersom det är "mycket hemskare" att ha en annan åsikt om ett känsligt ämne, än om ett vardagligt ämne, vilket jag tycker är fel. Men det blir ju så när folk inte ser objektivt på saker och ting.

Ylva-Li
0

Har funnits både här och på iFokus rätt länge, och är aktiv på andra forum utanför iFokus, och sånt här kommer i vågor kan jag säga med erfarenhet.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Musiken
0

Och jag har inte tittat in pa lange, men gjorde det nu och tycker nog att det verkar lika trevligt som vanligt :)

timmelin
0

o va gott.

ja är inte van vid att det blir tufft, visst olika åsikter är ju helt ok. jag brukar ju själv ha ganska mycket åsikter

men hoppas ändå att tonen är schysst. ha det gott alla goa kompisar

kram

[Fiction]
0

Jag vet inte riktigt när du jämför med, men jag ser ingen skillnad… Obestämd

Svea-
0

det går nog i vågor som sagt var…sen går det nog oxå i vågor pga hur man för tillfället själv mår…ibland e man ju så skör och sårbar…ibland e man så stor å stark…men sisådär överlag tycker jag att det mest e ok här inne… det här forumet e det enda jag stannat kvar på… just för att jag finner det som "snällast"…

kram

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

[Fiction]
0

En tanke bara: Med tanke på att vi är på ett bokstavsforum, där det finns folk med allehanda diagnoser och vissa ggr även en problematik som innefattar svårigheter med det sociala samspelet och/eller impulskontrollen, kanske det inte är så underligt att vissa inlägg kan uppfattas som lite väl "hårda" i någon annans ögon?

Då kan det vara bra att ha i åtanke att det som uttrycks på ett visst sätt, kanske inte är menat att låta hårt eller otrevligt. Vi har alla våra svårigheter och måste givetvis låta andra komma till tals, även om de uttrycker sig lite plumpt ibland. (Därmed inte sagt att vi skall tolerera respektlöshet eller ren elakhet.)

När detta händer, kanske det är bäst att svara på kommentaren och - utan att döma - skriva ngt i stil med: "Jag låter tyvärr lite väl hårt i mina öron, men det kanske inte är din mening?"

Emaljoh4
0

Håller med Fiction.. Man kan ju liksom inte höra tonfallet i det man läser… Det gör att det kan vara svårt att veta exakt på vilket sätt personen säger!

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

timmelin
0

o va kloka ni alla är

ja mående för tillfället kan ju spela in, nu mår jag riktigt bra igen så nu kanske jag inte skulle tolka det lika hårt

jag var nog bara irriterad på alla som tyckte att det var ok. med självmord. iallfall tolkade jag orden så