Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: utanför-ämnet
Läst 2568 ggr
[Fiction]
0

Aggressiv myndighetsperson

Nu är det sjunde gången gillt som samma myndighetsperson ringer och skriker på mig i telefonen. Denna gång var han arg för att jag hade glömt att lämna in ett kvitto som jag förväntades lämna in. Jag förstår mkt väl att han tycker att det är tjatigt att påminna mig om saker lite då och då, men jag försöker verkligen så gott jag kan och håller på att stressa ihjäl mig på kuppen. Rynkar på näsan

Det känns därför extremt otrevligt att bli utskälld efter noter av en myndighetsperson - allra helst när han känner till att jag har en ADHD-diagnos och att jag inte glömmer med flit, utan försöker vara så noggrann jag bara kan. Det är banne mig inte lätt!

Och med skrika menar jag verkligen skrika. Det låter som om han tar i ända från tårna. Jag betvivlar starkt att han får behandla mig på det viset…

HannaM
0

Åh!! Vad arg jag blir! räcker det inte med att trevligt påminna.. mutter mutter och jättearg blir jag!

[Fiction]
0

#1 Ja, precis! Äsch, jag är lite muntrare i dag och försöker att inte hetsa upp mig alltför mkt. Jag blev faktiskt inte ens arg denna gång när han ringde och skrek på mig, tänkte bara att han beter sig som en komplett idiot. Tungan ute

Nu skall jag kolla upp hur jag spelar in samtal på min mobil. Tänkte att det kunde vara bra att veta inför framtiden. Hihi. Oskyldig

HannaM
0

#2 Haha ja, idioter finns det gott om, på alla positioner och ställen tycker jag.

Svea-
0

vilken idiot… kan det här vara till nån hjälp för dig då?

taltjänst

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

[Fiction]
0

#4 Vilken formidabel idé! Att jag inte tänkte på det! Skrattande

Visserligen tror jag inte att jag behöver någon hjälp med att klara samtalet, men det skulle vara förbaskat skönt att ha en tredje part närvarande så att han blir tvungen att bete sig som folk. ^^

Svea-
0

# 5

exakt det var så jag menade + att du kan få sk stödanteckningar ang samtalen så du har lite extra koll på vad som sagts osv osv.

kram

[Fiction]
0

#6 Hehe, ljuvligt! Kyss

I fortsättningen blir det trepartssamtal med den mannen och jag kan redan nu föreställa mig hur tokig han kommer bli på mig. AS if I care… Flört Tungan ute Oskyldig

Svea-
0

ett skönt och bra sätt att ge denne "mannen" en rejäl spark i arslet!

havsvingen
0

fyyyy! du borde ju nästan anmäla honom i kommunen.

Ha treparts samtal som det tipsades om verkar ju super

bra..vilken typ!

[Tassy]
0

Heja dig Svea! Vilken briljant idé!

Svea-
0

# Tack Tassy!Glad

LenaR
0

Det där lät verkligen som fel man på fel plats. Kommer inte på vad som skulle vara rätt plats för honom dock.

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[Tassy]
0

#12 militär kanske? :P

[Tassy]
0

#12 militär kanske? :P

LenaR
0

Officer skulle nog passa. En som "utbildar" de värnpliktiga…

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Zaphix
0

Guatanamobasen vore kanske nåt?

Som förhörsledare med lite med direkta taktiker.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[Fiction]
0

*skrattar gott åt era roliga förslag* Glad