Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutanför-ämnet
Läst 2973 ggr
Svea-
0

peppa varandra tråd! (igen)

Jag har hamnat i en svacka eft min op och har extra svårt att komma i gång å få något gjort.detta e ju ett problem i vanliga fall oxå men det känns lite väl jobbigt just nu.hade nån sån här tråd för en tid sen å det kändes mkt bra å få peppning av er samt att få peppa andra till att få saker å ting gjort.Så jag tänkte att vi kunde försöka peppa varandra igen.

jag behöver dammsuga och skura i morgon.

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

[Tassy]
0

Tänk på vad härligt det kommer att bli när du läkt ihop ordentligt i munnen! Skrattande ingen mer smärta!

[Varulv]
0

Tänk såhär: "Fy, vad jag mår dåligt av att gå omkring i den här skiten! Allt mitt dåligt-mående beror på att det känns så osunt härhemma. Kunde jag bara få det rent och snyggt, så mådde jag strax mycket bättre!"

Du kommer snart på, att om du dammsöge och skurade, så bleve det ju rent!

Orsak och verkan - sagt och gjort: fram med dammsugaren - dammsug! Därefter: svabba sta med skurtrasan på golv och lite varstans där det behövs.

Sedan: njut! Och må bra!

Skrattande

Zaphix
0

Kan tyvärr inte peppa dig då även jag borde dammsuga.. Och diska.

Jag skulle behöva peppning med att våga börja med praktik igen, på onsdag ska jag dit på besök för andra gången tillsammans med min rehabiliterare. Sen ska jag börja på riktigt.
Misslyckats med all annan praktik jag försökt med, men det här är daglig verksamhet på ett ställe för folk som har samma typ av problem som mig. Så jag får massa hjälp där, med är otroligt nervös för att gå dit.

Nya människor och nya sätt att få ångest på. Usch.

Behöver peppning med att våga gå dit, att våga försöka börja med nåt fast jag är livrädd för att misslyckas igen.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

zatanica
0

#0 jag brukar altid bjuda hem folk när jag behöver städa. Bjud hem någon om 2-3 dagar. Då har man tid på sig att städa fint. Gör mysigt med tända ljus här och där. Sedan kan ni sitta och mysa i höstrusket och umgås. Då kommer du må kanon av att se hur mysigt du gjort. Så får man lite trevligt sällskap med. :)

[YlvaP]
0

#4 Bra skrivet.

Pepp till både Svea och Zaphix.

Svea-
0

TACK ALLA!! E EN ANINGEN HYPER !! FÖRSÖKER SLUTA RÖKA! OCH I DAG E DET GRÅTT,REGN,BLÅST UTE OCH JAG E GALET RÖKSUGEN!

SKA LÄSA ERA INLÄGG SNART IGEN.OCH PEPPA ER TEBAX… NU SKA JAG GE MIG PÅ DAMMSUGNINGEN!

HAR STÄDAT TOAN/BADRUMMET!

NI E BÄST… PEPPA,PEPPA,PEPPA!!

zatanica
0

ooo toan och badrummet är det man blir mest nöjd med när man är klar. Hur fint är det inte att gå från svart äckligt handfat till ett skinande blankt :) och gärna använda något renjringsmedel som luktar gott.

Kör hårt så får du lön för mödan. Ska nog själv tända lite ljus och kika på en film i tråk vädret nu.

Svea-
0

# Zaphix du kan,du e stark,du e underbar,du e du å du e unik… det kommer gå bra på praktikplatsen,försök ta det lungt… om det går.. du kan … du vet att du kan!! hejja hejja hejja!!

# tassy jag tänker väldigt mkt på hur det ska bli å få må bra i munnen igen.det var så väldigt längesen jag inte hade ont i munnen.ser fram emot när det börjar smaka nått oxå.ej kännas så oehört svullet och väldigt väldigt konstigt i munnen.tack tassy för peppning!

# Varulv, jag förstår hur du tänker och menar.men jag kan verkligen inte tänka så att jag mår dåligt att dammtussar osv osv.då blir jag väldigt snabbt deppig å går ner mig djupare.jag e som ett barn,behöver belöning och peppning!tack för tipset…säkert nån annan som kan använda sig utav det.

# zatanica att ha folk hemma hos mig är en av dom sakerna jag hatar mest.så det går bort.men å andra sidan kom jag på att nån ggr denna vecka måste jag ha hem gode mannen hit så dammsugaren kom fram i ett huj.tack för tipset.och tack för berömm när jag städat toan min!

# ylvaP tack så mkt för peppning!

nu har jag som sagt var lyckats städa toan/badrummet.dammsugit & skurat.slängt på trasmattorna.

har kvar att ge hundarna mat,ta ut dom på kvällspromis i spöregnet,KÄNNS INTE LOCKANDE!fylla på mer kattmat i deras skål + mera vatten.lägga in påminnelser ang veckan möten & tider.har möten hela veckan lång.suck.ge marsvien mera vatten,hö,nattgrönsak,å ev lite pellets.

mmmm… nu såg jag hur mkt det var kvar att göra när jag skrev ner det… urrkk.. jobbigast e kvällpromis i spöregnet,hatar verkligen det,fyser som satan oxå.å planera inför möten.. uurrkk…stress..ångest…

[YlvaP]
0

Ja det är nackdelen med att ha hund. Att gå ut när det regnar. Hur kul är det egentligen? Inte speciellt kul. Lycka till med resten av dina saker.

Svea-
0

# YlvaP det e ju inte ett dugg kul alls då å ha hund.Mitt största problem är ej att det regnar,eller så.. Mitt största problem är att jag fryser så sjukligt mkt.Då menar jag verkligen sjukligt.Jag är absolut iskall om händerna,fötterna,näsan.Det tar inte många minuter innan jag är totalt stelfrusen och händerna å fötterna domnar bort å skiftar färg.

Å när man fryser så mkt går det åt mkt energi.Hatar å frysa!

Vart på möte i dag med dotra,tidigt på morgonen.Det gick ok.Hon är duktig i skolan på rätt sätt.Andra året nu hon går i gymnasiumet.Så stolt!

I morgon är det återbesök hos tandis..JAG E SÅ RÄDD!!TOTALT SKRÄCKSLAGEN! så jag ska göra mitt yttersta för att skriva ner mina frågor å ta med så jag kanske kan få svar.

I dag är det dag 2 sen vi rökte och snusade här hemma.Grova abstines besvär…

Middag om ett tag då..soppa med en klick creme fraiche och bröd.Dotra ska ev baka cheescake till kvällen.

Behöver peppning till att skriva min fråge-lista till tandis och peppning till sena kvällspromisen.

Vad behöver ni peppning till / för ?

timmelin
0

o det är galet sjukt skönt när man får fint hemma

är en skön känsla när handfat, toa, diskbänk mm glänser.

testa fönsterputs på dessa ställen och torka med handduk eller trasa eller toapapper torrt.

du det riktigt glänser och man känner sig lyxig

dessutom behövs ljus på toan, det är urmysigt ju :)

dessutom ett tips för välbefinnande, testa att hitta roliga saker i nyheterna, läs en rolig bok kolla en rolig film

sådant gör att man tänker positivt och med den tanken kommer man långt

kram

[Varulv]
0

Timmelin du har kommit långt i ditt må-bra-tänk!Glad