avslappning
Hej är lite nyfiken på vad ni tycker om wellness
meditiation, yoga mm
jag måste erkänna att sedan jag började läsa böcker om meditiation och positivt tänkande så mår jag mycket bättre.
idag efter friskis och svettis passet satt jag i ångbastun och bara kopplade av, jätteskönt.
och då är egentligen mitt liv i totalt negativt kaos just nu. detta hjälper.
någon mer som har erfarenhet av positivt mentalt styrka. på detta sätt.

det e nått jag verkligen behöver lära mig å tror stenhårt på.är stressad nu men ska kika in här sen vad andra skrivit.min tanke e att få börja på tex yoga med hjälp av att få det på recept! vet bara ej vart det kan finnas ännu…kram
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
gillar du att läsa böcker. har några rejält bra böcker att rekommendera som jag har lånat på bibblan.
och roliga böcker.
Har hållit på mycket med Chi Gung och Tai Chi förut, det har gett mig en massa. Håller fortfarande på endel fast hemma ensam, och det blir jag lugn av.
Även meditations och andningsövningar är avslappnande för mig.
Sånt behöver jag för att må bra. :)
o chi gung vet jag inte vad det är, men däremot tai chi. gick på det förut och det var skönt

# timmelin jag tycker inte om att läsa.svår Dyslexi.och jag har ej ännu hittat "lugnet" för att ens kunna lyssna fokuserat som sig bör på en bra bok.så jag är väl medveten om att jag behöver lära mig avslappning.har mkt ont i kroppen,käken m.m pga att jag hela tiden spänner mig.det bästa sättet jag i dag kan slappna av lite är att ta ett mkt varmt bad.och jag har fått ett bolltäcke för en tid sen och det är oxå väldigt bra för mig när jag ska försöka sova.tyvärr fryser jag i princip hela tiden oxå så det e en av aledningarna till att jag ej kan slappna av.
#Zaphix vad är Chi Gung?
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
o stackars dig svea
tänd massor med ljus, hoppa ner i badet
vad tror du om floating? skulle du fixa det?

Gått en del på friskis yoga och det är något jag behöver känner jag. Både rent fysiskt behöver jag träna rörligheten och sen psykiskt att försöka fokusera på mig själv, mina rörelser och ta det lugnt.
#5: Kinesisk rörlig meditation, fokus på rörelser i takt med andningen för att få igång genomströmningen av chi (stavas ibland qi, livskraft i prinsip) i kroppen.
jag såg en skön rolig film. Det var avslappnande gott

#3 Du kanske menar qi gong?
Jag har provat mängder med tekniker ex. qi gong, feldenkrais, basal kroppskännedom, avslappningsband-musik och medveten närvaro (mindfulness). Ingenting har fungerat särskilt bra utom medveten närvaro. Jag försöker göra ”kroppscanningen” så ofta jag kan.
#10: Japp, men inom vår organisation så stavade vi det chi gung, stavar "chi" (som du stavar qi (livskraft)) på det sättet.
Men uttalas ju på samma sätt, men är olika hur man översätter de kineiska tecknen till våra bokstäver. Inget sätt är ju rätt eller fel, eftersom vi antagliugen uttalar det fel och icke-kinesiskt ändå. :)