Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettverklighetsberättelser
Läst 3614 ggr
Brullebro
0

ÄNTLIGEN! :D

Har över ett år nu haft många olika problem som pekar på ADHD, skulle dit på bup första gången för ungefär ett år sedan då men blev rädd och fega ur. Men nu då problemen blivit större/värre så MÅSTE jag få hjälp. Vilket jag äntligen har fått! :D Jag var på bup här om dagen och jag är på en vänte lista som tyvärr är väldigt lång.. Men att NÅGOT händer känns så sjukt underbart. Att klara sig dagarna ut känns ibland omöjligt med dom problem som följer med en. Vissa dagar är bättre än andra. Då man har kort stubin (riktigt rejält kort, undrar ibland om det finns någon..), lätt irriterad, jobbigt med koncentration, impulsivitet osv osv. Även min biologiska mamma och bror har ADHD och läkarna sa då jag var liten att det kan hända att då jag kommer upp i tonåren KAN något hända med mig, som tex ADHD. Vet inte vad mer än det som hör till ADHD, men har ju många fler problem. Deprimerad emellan åt, självskade beteende, får för mig vissa saker, kan inte vara bland mycket folk utan att få panik-ångest attacker, och ilskan som känns i hela kroppen, sånt GALET pirr i hela kroppen och ibland flyger grejer i väggen av all frustration mm.. Och för det kommer jag få samtals terapi för, hoppas det funkar! Men aa, ville bara berätta för några som kanske förstår mig! Även om det kanske inte skulle vara ADHD (vilket jag inte kan veta än, men hoppas på..) så måste jag ju få hjälp då det är problem

havsvingen
0

Terapin  kommer nog att göra dig gott! Utredningen visar

väl vilka andra diagnoser du möjligen kan ha och behandlas

för där efter..Fint att du delar med dig av detta  tycker jag

allafall..

Brullebro
0

Ja jag hoppas det! :D