Problem med tidsändring?
Från och med idag så råder ju vintertid - just detta dygn har gjorts en timme längre (25 timmar) än normalt. Jag själv har inga problem med att ställa om mig, men jag känner några personer som helt enkelt inte klarar detta på ett bra sätt.
- Hur är det med er här på Bokstavsfolk? Upplever ni problem med omställningen från sommar- till vintertid (och vice versa på våren kanske), eller tycker ni att skiftet passerar förbi utan att ni tar någon större notis om det?
Denna tidsändring funkade faktiskt över förväntan. Jag är ett med tiden.
Annars tar det någon dag innan jag är ifatt tiden så att säga.
Jag har supersvårt att ställa om mig, just nu är min dag kaos. Är mycket nervös, stressad och kollar klockan stup i ett.
Jag hade problem igår kväll..
Visste inte om klockan på mobilen ställde om sig själv, eller om den inte gjorde det. Ställde den inte om sig så kunde jag ju ställa alarmet på en timma senare, men ställde klockan om sig skulle det bli fel.
Och vågade inte ställa om klockan på kvällen, om nu den skulle ställt om sig själv skulle dte ju bli fel då med..
Mycket komplicerat.. :)
Beslutade efter mycket tveksamheter för att ställa alarmet på den tid jag skulle kliva upp, och var det så att den inte ställde om sig så var det bara att försöka sova en timma till.
Jag fick somna om en timma innan jag blev tvungen att stressa upp.

Hur mycket ar klockan egentligen just nu?
// Amanda
13:06 är tiden då jag började att skriva det här inlägget 
både jag och min son har svårt för det här med att ändra klockan det tar några dagar innan man kommer ifatt så att säga ofta så blir det lite mer ångest grinighet och en känsla av att tiden inte stämmer
både jag och min son lever väldigt strikt efter klockan vi har ingen känsla för om det har gått 5 eller 50 minuter om vi inte ser en klocka så vi är väldigt beroende av klockor
men i år så är jag barnledig och kan ta allt i min takt och det känns rätt oki än så länge
jag har sån tur att i alla fall en av mina datorer ställer om klockan av sig själv och det får mig att fundera vilken klocka som är rätt och imorse insåg jag därför att ojdå jag missade att ställa om klockorna igår
Jag måste medge att jag sällan har koll på exakt vilken tid det är och därför har jag heller inte några större besvär med att ställa om mig när tiden ändras. En timme framåt eller bakåt, är således ingen big deal för mig.

Den här tidsändringen tycker jag är lättare än den när man blir av med en timme.
* ~* Ha en bra dag *~*

Säger som #6 sällan koll riktigt. Har inga tidsrutiner för varje dag så det spelar inte så stor roll.
Största problemet är att jag inte kommer ihåg vilka klockor jag ställt om och vilka inte, så jag får springa och jämföra med mobilen hela tiden för att veta vad klockan är.
Annars är det skönt att få en extra timme natt vid omställningen till vintertid!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Jag blir nervös och stressad på hösten, när man tjänar en timme. Vad ska jag göra av den timmen mer än klättra på väggarna, liksom? Däremotär det lättare på våden när man får gå uåpp en timme tidigare utan att folk säger att man ska gå tillbaka till sängen och sova. 
Vilka klockor jag har ställt om brukar jag inte minnas, så efter ett par dagar är det alltid nån klocka jag ser fel på och rör till det i tidsuppfattningen.
Jag tänker inte direkt mycket på det. Iallafall inte den här gången. Det var ju helg. Min mor informerade mig om att det ska ändras till vintertid. "Och?", tänkte jag. Jag somnade ändå precis som vanligt och när jag vaknade så hade jag fått min sömn och det var morgon, precis som vilken annan helgdag som helst. Mobilen ställer om sig själv också, så inga bekymmer.

Jag hade problem pa jobbet idag. Kandes helt fel och jag var inte saker pa vilken tid det var, eller om jag kommit i tid/en timme tidigare. Att ena klockan dar gick helt at skogen hjalpte ju inte alls heller :P
// Amanda

Nä, jag känner absolut ingen skillnad av omställningen av klockan. Är lika trött ändå