Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutanför-ämnet
Läst 3560 ggr
Svea-
0

otrevligt ointresserad,eller?

Jag undrar,om det finns flera som e som jag.I princip helt ointresserad av grannar,släkt,vänners äähhh…jaaa..vad kallar man det för då?Pust..svårt att förklara mig..

Det finns så oändligt många som frågar och undrar om alla andra dom ser å känner,sånt som jag tycker är skvaller och skitsnack.Jag bryr mig inte.Jag är inte intresserad om grannen fått ny bil,ny flickvän eller har 4 flickvänner samtidigt.

Det är en sak som jag förstått att människor runt omkring mig finner underligt,att jag inte är intresserad av skvaller och allmänt "skitprat".Då finns det kanske inte så mkt kvar att prata om…nähä..men det är okej för mig det oxå.

Jag är genuit intresserad av mina nära och kära,mina vänner,men inte intresserad av att skvallra om dom,eller så…

Och jag får ofta såna där skvaller frågor från både den ena å den andra…har du sett?har du hört?vet du om han flyttat?såg du henne på stan?osv osv…

SUCK!! är inte intresserad av sånt skitprat å kommer aldrig bli hoppas jag…men enligt många så e det ju så man ska va..eller va?

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

havsvingen
0

Tack för inlägget! det var bra att läsa och visar att en

del av oss de flesta KAN faktiskt uttrycka sig! om man då

blir tråkig i andras ögon så låt de då vara såå..men folk

har ju svårt oftast för sina egna kortkommande och ser bara andras..Helt vidrigt!! sök lite djupare..det finns faktiskt helt normala människor som också gör detta och

många buddhister är ganska genuina och annat löst folk med det social spelet fortgår..jag har varit tvungen att använda mig av att party dricka för att klara av att hålla på med just detta..men t.e.x min syrra har aldrig ens försökt med det sociala spelet men får ta till andra saker numera och har ej diagnos vill bara få må braa! så LÄTT är ju inte allt  detta med sociala kontakter m.m

och det borde man som anhörig allafall förstååå!! tycker jag  men om man inte har fått diagnos så undrar man väl bara…bättre att få veta!!kan man sen inte förstå  eller stå ut så GÅÅÅ!!

[YlvaP]
0

Men Svea var det mitt liv du beskrev just? Stämmer på mig med. Är inte ett dugg intresserad av vad grannen köp eller gör. Vad som kommer på tv eller händer i tidningarna.

Svea-
0

# havsvingen, jag har lite svårt att förstå hur och vad du menar i sin helhet,kan du förklara mera?Skäms

# YlvaP,ja men precis,men hur tycker du att andra uppfattar dig då?Jag vet att många tycker jag är "konstig" eller en "dryg jävel" men det e rätt så okej för mig.Visst då och då får jag väl höra saker bakvägen som jag tar åt mig av men det gör i sin tur bara att jag tar mer avstånd från detta elaka skvaller samhälle.Jag har inte ork till att hålla på så ens.

[YlvaP]
0

Jag tror folk uppfattar mig som konstig och en udda typ.

sighni
0

Jag är inte heller intresserad av i fall grannar, arbetskamrater osv. gifter, skiljer sig eller vad det nu. Jag vet aldrig någonting om någon och uppfattas nog också som lite trist och underlig. Det får vara så.

Svea-
0

# YlvaP  är det nått du nån gång kan bli arg,lessen för eller så?

# sighni, du avslutar ditt inlägg med:

- det får vara så.

Det låter befriande,men jag undrar ändå om du oxå ev kan bli arg,lessen eller så när du ev uppfattas som trist och underlig?

[YlvaP]
0

Ja jag kan ibland störa mig på att jag inte har ett socialt liv och kan det det andra kan. Alla serier dom pratar om på jobbet (fast nu är jag inte på jobbet sen i april). Vet ju inte vad dom snackar om.

sighni
0

#6 Klart jag blir arg och ledsen över att bli betraktad som udda. Det är inget jag önskar mig.

#7 Det här känner jag igen, Jag har inte sett en enda såpa i hela mitt liv och alla dessa mainstream-underhållningsprogram som sänds på tv som inte intresserar mig och följdaktligen vet jag inget om dem. Det kan faktiskt vara ett "handikapp" socialt sett.

Svea-
0

# sighni

Det kan faktiskt vara ett "handikapp" socialt sett.

Exakt så känns det! mitt i prick!

npfejja
0

#5 Sighni… sååå lik du är mig Skrattande

Musiken
0

Och jag haller med er jag med! Jobbar pa cafe och JAG FORSTAR INTE hur folk kan ga och fika, med samma vanner, 4 ganger i veckan, timme efter timme. VAD ar det som ar sa intressant med grannens hunds kusinbarn? Finns det inget vettigare att prata om an vad andra folk som man inte har ett jota att gora med gor?!

Svea-
0

# Musiken  Tungan ute ujujuj… hur orkar du med å jobba på cafe? starkt gjort! skulle jag aldrig orka… pga alla ljud och att man måste vara trevlig å social!!

Musiken
0

#12 Det fragar jag mig varje dag! Blir trott i huvudet, men leendet sitter liksom automatiskt, och kunderna ar trevliga sa de brukar gora mig glad och da blir jag trevlig :)

Dessutom ar det ett valdigt litet och tyst cafe (forutom pa lunchen), sa det ar inte sa farligt med ljuden heller forutom CD-skivan vi brukar ha pa i bakgrunden :)

Svea-
0

# 13 häftigt att du klarar av det!! Superbra gjort av dig varje dag!!