Män i kilt
Har länge funderat på att dra till Skottland och köpa mig en skräddarsydd kilt. Men dom kostar rätt mycket och man vill ju se snygg ut i den också. Därför undrar jag om ni kvinns tycker det är snyggt/sexigt med grabbar i kilt eller ser det fånigt ut? Kort och gott, bör jag införskaffa den eller inte?
Det är snyggt…men var och när ska du bära den?
(Kanske på någon fest förståss..)

#1 När som helst, förutsatt att det inte är för kallt ute.
Jag skulle tycka att det såg fånigt ut faktiskt. Skulle nog mest fundera över vad du vill med ditt klädval och hur du tänkte när du bestämde dig för att sätta på dig den.
Kilt på högtidsstunder om man är skotte, perfekt klädval.
Kilt till vardags på en svensk, helt fel klädval.
Men det är mina tankar ang. det, sjäövklart ska man klä sig efter tycke och smak. Och tycker du att det är fint så tycker jag du ska ha det på dig.
Och med rätt självförtroende kan man bära upp allt på ett bra sätt!
(men med kilt ska man nog ha ett självförtroende få förunnat för att kunna bära upp)
Kilt, hm, nja… Jag är nog inte så förtjust i det, men det beror endast på att det är ett rutigt plagg, vilket jag har lite svårt för.
Byxkjol och liknande på killar har jag dock inga som helst problem med - snarare tvärtom! Min pojkvän har ett synthigt, svart byxkjol-liknande plagg som jag tycker är hur hett som helst! 
Vilken kul fråga! Man vet inte riktigt om du skojar eller menar allvar? 
Jag känner som så att om en person har en längtan efter nåt, tex klä sig som en cowboy eller i kilt eller vilken stil som helst. och blir nöjd i sin själ om han eller hon vågar följa sin längtan, ja då kan det bli en sorts lyckoskimmer över en sån person! Förstår du hur jag menar?
Man ser såna människor ibland, om jag sett nån just i kilt vet jag inte, men andra som vågat sig utanför normerna - de lyser liksom. Nöjda med sig själva och starka nog att skita fullständigt i om nån stör sig! DET är häftigt!
Håller med #3

Jag gillar kilt men ser det nog som en högtidsklädsel. Och egentligen ska man väl vara skotte eller ha skotska förfäder men vad tusan, trivs man i det så varför inte.
Själv gillar jag att gå naken. Men det får man ju inte göra på stan.
#8: Framförallt blir det nog lite kallt den här årstiden. :)
#9 He he… Rätt har du förstås, men här nere i Mellansverige har vi faktiskt just nu en försenad Brittsommar, med uppemot tio plusgrader…

#10: Vad lyxigt!
Jag är glad åt de dagar då största delen av frosten hinner smälta bort under dagen.. Det räknar jag som varma dagar. :)
I Kiruna är det en halvmeter snö. ;P
Jag är så lycklig över att jag inte bor i Kiruna, det ska jag nog börja tänka varje gång jag fryser. Att vore jag i Kiruna hade det varit ännu värre. ;)
Fast positiva med snö är att det blir mycket ljusare!
#13 :D Haha, ja, det är bara att tänka så. :)
Jag har träffat skåningar som har bosatt sig längre norrut, och frågat dem "hur kunde ni överge ert milda Skåne!?" Och fått svaret: "Det är mycket bättre klimat häruppe på vintern - i Skåne är där en evig och pinande blåst!"