Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 2768 ggr
zatanica
0

motivation

Sitter här och stirrar på datorn, meningen är att jag ska ta tag i ett av de miljarder arbeten som jag bör påbörja och gärna avsluta. Men allt vad motivation är som bortblåst.

Inte ens musik på högsta volym funkar och det brukar det för det mesta göra.

Känns inte så lockande att varesig skriva om svamp som signalart eller turismen nu och då..blä.

Ge mig lite motivation tack-

[YlvaP]
0

Usch vet hur det är. Ibland har man verkligen ingen motivation alls till något. Ett tips är att göra lite i taget med många pauser. Ha tex en kopp varm choklad som belöning och nästa paus en kaka eller vad det du tycker om.

zatanica
0

Det lät ju som en ganska bra ide att belöna sig själv efter några rader. För det mesta när jag skriver arbeten blir det ett par rader eller något stycke. Sedan göra annat. Skriva lite till, surfa runt osv. Till slut blir det ju klart. Nja frutom förra terminen då det blev klart efter sommaren :) men bättre sent än aldrig eller vad säger man :)

HannaM
0

Ställ en äggklocka på ja, tio minuter en kvart eller hur länge du kan tänkas orka hålla igång och kör järnet. Sen tar du en välförtjänt bensträckare, kanske lite luft ute eller något att tugga på och sen pån igen bara. Jag hejjar allt vad jag är värd!

murphy
0

Jag tror också på äggklocka, korta arbetspass och belöningar! "När jag jobbat 10 minuter får jag…" Eller, "när jag är klar får jag gå på bio". Svampar kan väl kräva en rejäl belöning tycker jag!Glad

Själv har jag svårt för sånt där och får antingen aldrig tummen ur eller så blir jag superpetig och tror att jag måste skriva jättemycket och jätte bra, men då försöker jag tänka:

"Done is better than perfect!"

Lycka till!

zatanica
0

Tack för tipsen, låter kanon allt det som ni säger.  Känner mig en aning mer peppad nu att ta tag i det.

HannaM
0

#5 Jag hejar allt jag kan, kör du fast någonstans så kom bara hit så peppar jag ännu mer!

Zaphix
0

Motivation ja.. Jag måste diska och städa men blir inte av.. Fast jag inte har nåt bättre för mig.

Men ska nog köra på det där med 10 minuter i taget och sedan belöna mig med vila.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[YlvaP]
0

Jag hejjar också på dig. :D Go go.

Svea-
0

Jag hejjar på er alla allt jag kan!! Hejja hejja hejja…om ni så diskar ett enda glas,eller nått annat litet så har ni gjort nått å det e bra! Ni e bäst!

Sen tror jag oxå mkt på korta att-göra-pass och mkt belöningar.

å att inte vara så hård mot sig själv…

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

zatanica
0

yey det går sakta men säkert frammåt :) "bara" ca 4 sidor kvar. Svåraste är ju att försöka fatta vad de menar med uppgifterna, så att man tolkar det rätt och inte skriver om något helt annat. Helt klart svårast.

#7 ja här har disken legat i vatten i 2-3 dagar och berget på bänken växer. Dammsuga borde göras var dag här med med katter tre katter som går in och ut och älskar att släpa in barr och löv :)

Men disken och löven får ligga ett tag till, piffar upp inredningen lite :)

zatanica
0

Jag fick just lite motivation till att göra klart uppgiften i turism kunskap. Loggade in och såg att jag fått högsta betyg på förra uppgiften. yey :) och jag som bara slängde ihop något lite fort för att ha det gjort :)

HannaM
0
[YlvaP]
0

Vad bra att du hittade motivationen.Skrattande

Svea-
0

Härligt…

själv e jag så less på … fan allting… jävla tvättstuga… hatar den.. ska  snart gå å hämta tvätten… mörkt,kallt,blåser,regnar…hhuuaa…TUNGT!

har glömt bort å äta så jag har ont i huvet.å är hunrig men orkar ej fixa nått å äta.

ska ut med hundarna snart oxå.. å detta pissväder.. hatar hatar hatar sånt här väder..

ge marsvien natt-grönsak å nytt vatten för natten då..

å jag har alltså fixat disken å tvätten i dag.inget mer.misslyckats med massa.

ååå.. jag har ont i kroppen å jag e seg…

å jag har fan ingen motivation till någon ting överhuvdtaget.

min dotra "pratar" med sin "pappa" över nätet… å han e förbannat jättedum… å jag hatar å höra hans röst..

måste till VC i morgon bittiRynkar på näsansen jobbigt möte med dotra,syster på soc.

NNNNNNNNÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ….

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

zatanica
0

Jo tack vädret är inte det bästa, just varit ute till kaninerna och konstaterat att man inte ska bygga i osb om det ska vara ute. Trots att jag målat typ överalt så regnar det i princip in. Eller ja det har blött upp färgen. Färgen som är fönsterfärg så det borde ju hålla tycker man. Undrar hur våra fönster ser ut. Får kolla…senare.

zatanica
0

Så arbetet i turismkunskap är inlämnat med hela två dagar tillgodo. Hoppas det blir godkännt orkade inte läsa igenom det igen :)

HannaM
0

Inlämnat är bra! Håller tummarna för att det är godkänt.

timmelin
0

Hitta motivation genom kognitiv terapi.

den är jättebra

läser just nu själv tjockholmsbiblen, den ser verkligen till att mina kilon rasar