Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutanför-ämnet
Läst 5340 ggr
Mymlan
0

Nattvak..

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

När ni inte kan sova vad gör ni då?

Själv sitter jag just nu både på Facebook, Youtube..

Musik vad gillar ni?

Jag lyssnar på det mesta mycket speglar lite hur jag mår. Kan lyssna på allt det mesta typ som Sigge Furst till Rammstein..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[YlvaP]
0

Jag vaknade vid denna tid och funderade om jag skulle online men jag gjorde aldrig det.

coffee-girl
0

Jag brukar slösurfa, på i synnerhet personligt skrivna bloggar av folk som inte är mainstreamsvensson, som har ett ovanligt öde eller liknande. Oftast råkar jag fastna i ingenkännande hos bloggar av maskrosungar, bokstavstjejer eller borderliners… jag har inte Borderline, men som maskrosbarn med bokstavsdiagnis känner jag ändå igen "trassligheten" i livet.

Surfar jag inte runt så sitter/ligger jag och läser. Om inrte sömnlösheten beror på att jag är rastlös, för då hjälper bara slösurfande…

Zaphix
0

Jag sov inget inatt alls, sjuk hund.

Så min natt ägnades åt att ligga och titta så han andades, lugna honom och gå på promenader nån gång i timmen.

Jag hoppas på att få sova nån timma på dagen.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

sighni
0

#3 Så hemskt! Hoppas hunden mår bättre nu.

Jag brukar dricka te och äta smörgås när jag inte kan sova. Det brukar fungera. Förrut kunde jag koppla upp mig på internet men risken är stor att man fastnar och det är ju inte det som var meningen.Flört

Zaphix
0

Ja, han är bättre nu..

Magen lät som en jetmotor och han var riktigt orolig och ville ut och äta gräs hela tiden.

Smarta jag kom inte på förrän vid sex-tiden att googla och se vad det kunde vara, såg då att det kunde bero på att magsäcken var tom. Så han fick lite mat och sedan blev magen tyst om hunden somnade.. :)

Funderar på hur man överlevde när inte google fanns.. :)

Min och Dackes blogg

sighni
0

#5 Vad bra! Jadu när internet inte fanns saknade vi inte den. Vi visste inget då. Vi läste böcker och tidningar.

Svea-
0

jag ÄTER och glor på tv:en … och blir oftast väldigt väldigt frustrerad och mkt ledsen över att jag ej somnar och sover!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Mymlan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag borde sova då jag haft svårt att sova några nätter men jag har nerverna på helspänn då min yngsta hund Casper är sjuk, kräks genomskinlig vätska, gnyr mellan varven inte högt alls, vill inte äta eller dricka.. Han var super pigg imorse.. Veterinären sa jag skulle avvakta till imorgon. Om han inte piggar på sig blir det en tur till Roslagstulls djurklinik..

Zaphix
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#8: Usch!!

Vet verkligen hur hemskt det är när ens djur är sjukt. Det värsta som finns.

Min hund var ordentligt sjuk i somras. Han är hjärtsjuk, hjärtat orkar inte pumpa så han får vatten i lugnorna, men märker inget av det så länge han får vätskedrivande varje dag. Han är dock 12 år så lite gammeltrött i vanliga fall också. Det i kombination med ordentlig magsjuka och jättevarmt ute är inge bra. Måste driva ut vätska med medicin, men samtidigt måste han få i sig en liter per dag..

Han klarade sig, men oj, vad orolig jag var!
Så nu när han är det minsta dålig så tror jag att han ska bli så sjuk igen, blir helt förstörd när han mår dåligt.

Ville mest berätta att jag vet hur du har det, och jag håller alla tummar jag har för att det ska gå bra!

Då måste jag ju visa min älskade också..

Min och Dackes blogg

Zaphix
0

Jag mår kasst, ångest i mängder och då kan jag omöjligt sova.

Ätit lite väl mycket sömnmedicin, borde kunnat söva ned min häst, men jag kan inte sova ändå.

Blir nog en nattlig springtur nu istället, allt för att mota bort panikattacker. Spännande att se hur lång tid jag klarar av att springa bara med tanke på sömnmedicinen.. Jaja.

Blir nog inge sova inatt.

Min och Dackes blogg

Allamej
0

Sitter och ser film och dricker roiboos god natt té… samt syr på ett tävlingsbidrag… att jag inte sover beror nog mest på det där  tävlingsbidraget… det är ett moment med det som jag aldrig gjort förr som gör så att jag bara spänner mig när jag ligger ner så jag tänkte försöka få den delen överstökad.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Mymlan
0

Blir nog att åka till Roslagstull han ligger och kvider och är inte alls pigg, bara ngt ngt ngt piggare än tidigare.

Lsl73
0

Hej

nu är de jag som e vaken är ofta de, har alltid haft svårt att sova så de är ju jag van vid….

är just nu rastlös…

men vanligtvis brukar jag väl sitta slö surfa försöka kolla tv osv… men såg nu att de fanns fler som är vakna har väl hela mitt liv fått höra att jag är onormal och att de är bara att gå och lägga sig som alla andra och sova.. men inget vidare att liga där och vända och vrida på sig i flera timmar.. hm skönt att få skriva eller prata/klaga av sig!

har väl först nu börja inse att jag inte ska lyssna så mycke på vad alla tycker att jag ska göra och inte göra rent ut sagt har alla så mycke åsikter… men har först nu 36 år gammal börjat förstå att jag inte ska ta åt mig av all kritik men blir fortfarande påverkad men ja de tar tid att lära sig… att inte lyssna… ja ja lite natt tankar från mig…

// Loulou

sighni
0

Mymlan hur har det gått med din hund?

Mymlan
0

Pratade med veterinären på telefon, vi behöver inte rusa in utan vi ska ge ½ msk vatten se om han tar emot och får behålla samt ge HILLS I/D eller RC Istentinal *troligen felstavat nu* brkmat ½ msk åtgången se om han tar emot och får behålla. Men får han ej eller han ej tar emot så skall han in till veterinären. Veteri…nären sa det går Väldigt mycket magsjuka på hund just nu. Casper mår idag bra.

Svea-
0

# mymlan.. håller tummarna för vovven din.. kram

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.