Tuggar inte alltid
Halloj
När jag äter hallon så tuggar jag aldrig dem, jag ar alltid tryckt upp hallonet mot gummet med hjälp av tungan. Med tiden så har jag märkt att folk tuggar sina hallon, provade det en gång, men fy inte samma sak, det smakar mycket bättre att trycka upp hallonet mot gummen… Tugga bär är ju en ren mardröm. ^.^
Jag gör det samma med vinbär, blåbär, vindruvor och andra bär. Eftersom jag använder gummen så mycket blir den ofta sliten, så t.ex vinbären kan jag ibland bita hål på och sen trycka upp i gummen, men tugga dem, aldrig. :P Vindruvor med kärnor i, dem har jag inte heller haft några större problem med eftersom jag inte märker av kärnorna när jag presar upp druvan mot gummen.
Hur som helst, är det fler som gör så här?
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Nej men det var intressant! Jag har alltid irriterat mig på att bärens skal och kärnor så lätt fastnar mellan tänderna. Har tänkt: "vi människors tänder är inte skapta för te å äta bär"…! Kanske är vi istället skapta för till att äta bärena så som du beskriver, Cochon…!? Måste faktiskt pröva nångång…! 
#1 Haha, prova du, det smakar mycket bättre när man presar dem mot gummen. ^.^
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Jag pressar det mesta mot gommen :) Tycker inte om att tugga om jag kan undvika det.
// Amanda
Jag gör så med pasta, dock kanske inte spagetti i full längd. ;P Men makaroner och dylikt trycker jag upp mot gommen och sväljer.
Jag tycker det är roligt att tugga, så jag brukar göra det annars. Och så är jag enormt kittlig i gommen. Om jag petar där med tungan så kittlas det!

Jag tycker inte om att tugga, om det inte är rent kött. Har inte tidigare tänkt på att jag faktiskt pressar den mat som går mot gommen, men det gör jag. Ibland får jag perioder när jag inte alls vill äta, då dricker jag mest soppor och shakes och smoothies. Mycket smidigare.

Jag tuggar och tuggar=p Har svårt att svälja något i bitar. Borde väl leva på passerad mat=p
#6 Också jag har i hela mitt liv haft svårt för att svälja, så jag måste som du tugga allting väldigt noga. - Kanske ett aspergerdrag…?

Jag tuggar värre än en gammal kvarn
Fy attans för tomatfrön, senapsfrön och annan dynga som man aldrig får fatt i! Blir ju aldrig färdig med maten 
Förresten, äter ni snabbt eller långsamt? Jag är antingen eller… Antningen slänger jag i mig maten utan att tugga, eller så sitter jag och maler i flera timmar…
Jag har alltid varit väldigt långsam med ätandet. Tar små tuggor och tuggar mycket noga. dessutom har jag i äldre år mer och mer uppskattat att sitta och kontemplera eller - om man har någon bordsgranne - stilla diskutera filosofiska ämnen. Helst kan en sådan måltid ta timmar…
Rent spontant skulle jag nog säga att jag gör som du, men för att vara på den säkra sidan måste jag nog testa.