Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 3608 ggr
Knaprig
0

kontroll över känslor och sånt

är det nån mer som "rädd" för att tappa kontrollen? över känslor? Speciellt om man ska prata om dom.

försöker få terapeuten att förstå hur allvarligt dåligt jag mår, trots att jag samtidigt mår så pass "bra". För gör det nu. Så länge jag har ork och energi att göra något hela tiden så jag inte behöver tänka så mycket på annat, så mår jag rätt bra. Problemet kommer oftast när jag ska sova och sånt, då det helt enkelt inte funkar att hålla på att göra något samtidigt. då somnar man ju inte.

jag vill inte säga dom värsta sakerna jag tänker på, för då blir det mer verkligt och är rädd att då kanske jag inte kan hålla emot det, stå emot och kontrollera det.

Alltså typ som att gå omkring och tänka "jag orkar inte mer" men man fortsätter, men om någon skulle fråga eller nåt sånt och man faktiskt säger det rakt ut att man faktiskt inte orkar mer, så skulle man kanske bryta ihop helt och faktiskt inte orka göra nåt.

Zaphix
0

Japp, jag gör saker hela tiden för att slippa tänka. Då fungerar jag, undviker hela tiden alla jobbiga tankar som dyeker upp och tänker på nåt lättsamt då istället.

Jag kan inte sova om nätterna som resultat av det.. Panikångest när jag lägger mig i sängen.

Har GAD, så går ständigt runt och oroar mig för alt och har ångest över minsta småsak.

Jag stänger av.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg