Trätt över gränsen igen
Nu har man fått två mail från boendestödet med båda innehållande "utskällningar". Jag har ingen aning om vem från boendestödet som skickat det då den utelämnade avsändarnamn och allt. Täcken på att den inte kan stå för vad den skrev eller inte vill att jag ska veta vem av dem som skrev det?
Hur som helst så blev jag less när ja läste det och ställde in all insatts för denna vecka. Orkar inte ha dem här när man får läsa sådant på mailen.
Har visserligen mina aningar om vem det är som skicka det mailet eftersom jag några veckor sedan hade en tjej hemma hos mig som fick ett samtal från en annan brukare. Hon började skrika och gapa åt honom över telefon och lade sedan bara på i örat på honoom. Efter det sa hon till mig "jag absolut hatar personer som inte mår bra, det går för fan inte att prata med dem". Den meningen sitter som klisstrat i minnet på mig.
Så jag kan väll bara ana vem det var som skicka dem där mailen till mig. Ska jag behöva stå ut med detta? Detta är tredje gången boendestödet stridit över gränsen med mig.
Jag orkar snart inte mer.
Dessa personer inom boendestödet skryter alltid så väl om att de minsan vet hur man behandlar personer med Aspergers Syndrom och att de jobbar med sådana personer varje dag. Jo kena, har jag då inte märkt. Har också fått veta att hälften av dem inte äns vet vad Aspergers syndrom är eller innebär.
Men herregud! Anmäl eländet och kräv omedelbart nytt boendestöd! Det är totalt oacceptabelt på alla sätt och vis. 
#1 Finns inget annat boendestöd. Jag har olika personer som kommer från dag till dag och de har inte mycket personal så jag måste gå dragandes med dem.
Då skulle jag gå ut i media faktiskt, din situation är inte okej. Du har rätt till ordentligt boendestöd som passar Dig.

Ring till den som är chef för boende stödet eller till till socialchefen glöm ej att spara mailet. Du bör skriva ut det och ge det till nån av cheferna och om ingen reagerar ta kontakt med media!!!!
Förhoppningsvis är det bara denna kvinna som är knäpp och då ser chefen det och kan göra nåt åt det.
Kram

Kan du inte få hjälp och stödinsatser m.m från habiliteringen?dom kan hjälpa på många sätt å vis.
kram
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Nu har jag pratat med en tjej som varit min "kontaktperson" på boendestödet och har anknytning till chefen där. Hon kommer komma över så vi kan prata om vad det är jag reagerat på från dem och då kommer jag också nämna det tjejen gjorde som ovan nämnt mot en annan brukare (en sitation som gör mig lite smårädd för dem).
#5 Boendestödet är det min kontaktperson på psykiatrin som satt in, fler tjänster är påväg att sättas in.

# 6 vet att dom kan hjälpa till med att få det som man har rätt till och så att det blir bra.. om du orkar kan du kika på länkarna.kram
info om vem som hjälper med vad
står bla om vad en kurator hjälper till med som jag tycker skulle kunna hjälpa dig?eller?
*
Erbjuder stödjande samtal kring konsekvenserna av funktionsnedsättning.
*
Ger råd och information om samhällets stöd och vid behov personligt stöd i samband med kontakter med olika myndigheter.
*
Ger information till föräldrar och ungdomar om tonårstid och vuxenliv.
*
Ger samtalsstöd i olika personliga frågor som t.ex. konflikter, ensamhet eller relationer.
Den hjälp jag har nu är kontaktperson, boendestöd och arbetsteraput.
Det som kommer sättas in är; råd och stöd i vardagen, ledsagarservice, hemtjänst och kanske också personlig assistent. finns säkert mer min kontaktperson nämnt men jag minns inte allt vi pratar om alltid.
Vad är LSS för något?

nytt om lss lagen
lite allmän info å länkar till stöd ivardagen
FN konventionen

attentions guide till stöd och hjälp
denna sidan gillar jag.jag tycker den är lätt att hitta på och läsa om allt.
#10 Såg stöd i arbete och arbetsrehabilitering på attention. Jag skulle göra vad som helst för att gå ut i arbete igen. Har varit sjukskriven i 1 år nu men min kontaktperson och läkare anser att går jag tillbaka nu så blir jag inte långvarig pga hur jag mår och all den hjälp som saknas för mig fortfarande.
Min kontaktperson har även nämnt att jag möjligen bör byta jobb och få en chans att arbeta med det jag är intresserad av. De ska tydligen ha någon enhet som utbildar funktionshindrade efter deras intressen och hjälper dem få jobb därefter, ren dröm om det gick för mig. Men jag har två områden jag skulle kunna tänka mig arbeta inom och man får ju bara välja ett. 

jaaa jag vet jag går oxå över gränsen när det gäller mina länkar m.m
Här kan man beställa mycket/ladda ner - Informationsmaterial, skrifter, rapporter, tidningar. En hel del är gratis.Och det kan vara både skönt & bra att ha hemma och visa andra,läsa om osv.
#12 Problemet med mig är att min koncentration i att läsa = 0. Jag får ren panik när jag ska läsa något (som inte är mitt intresse vill säga). 

# 13
jag är likadan.jag lovar X 100! det är bla därför du fick länken till habiliteringen där man kan beställa hem mycket info,kort info,lång info,lättläst info osv.mycket är gratis att beställa.och då kan all den där infon ligga där hemma,eller här hemma som den gör nu.då å då läser jag.å tar in i huvet mitt.sakta.om å om igen.suck..
kram på dig!
#14 Kram på dig, Svea, som vill så väl. Det är värt en stor eloge, tycker jag! 

# 15 tack så jättemycket Varulv!
Vi är många många här som vill väl och verkligen bryr oss om.Vi orkar bara i olika omgångar och då är det bra att vi är många.Tack,tack,tack!Och massa kramar tebax!
Vad vore världen utan sådana som du (och andra även)…!? 
Pratat med dem nu och tjejen jag nämnt ovan jobbar inte kvar hos dem längre fick jag veta. Resten ska tas upp på personalmötet där även chefen sitter med på Tisdag.

#18: bra att du pratade med dem! Stå på dig! Vad är du sjukskriven från nu? Tänk på att du skall lyssna på din psykiater, men själv bestäma om du känner dig redo att jobba igen :-)
Blev lite fundersam över att din kontaktperson lägger sig i ditt arbete, en kontaktperson skall ju vara som en kompis, inte personal.
Har själv jobbat som boendestödjare och detta beteende är oacceptabelt men tyvärr ganska vanligt hos viss obegåvad personal.
Kan bara ta detta ex. har en släkting ärvde ganska mycket pengar.
Typ två miljoner och ifrån att ha varit väldigt fattig och levt på sjukpenning så blev ju tillvaron betydligt bättre.
Men gissa vad hans personal sa, jo.
- hade ju varit bra om pengarna hade hamnat hos någon som hade kunnat göra nytta av dom.
- frågade vad killen gjort på semestern och när han berättat allt roligt så sa hon, ja en del andra människor får ju gå här och slita.
Vill också tillägga att min släktings liv har inte varit roligt innan, varken ekonomiskt eller känslomässigt. personal som betett sig hemskt mm
denna summa gjorde att killen, kunde flytta ifrån boendet till eget och idag har han personal som hjälper honom med ett gott hjärta.
#19 Vet själv att jag riskerar att bli riktigt dålig om jag återgår till jobbet nu utan att ha all hjälp och medicin jag ska ha så det är för min hälsas skull hon inte vill sätta ut mig i arbete.