Inredning hemma
Ber om ursäkt för min taskiga rubrik kom inte på något bättre
men en sak jag funderar över hur ser det ut hemma hos er som alla andra eller inte?
mitt hem är rätt udda jag avskyr gardiner och har valt bort det till stor del jag tycker det skymmer ljuset ifrån fönstret jag klarar inte av att ha foton överallt hemma på allt ifrån katter till barn däremot har jag några väl utvalda lite dolda härhemma jag klarar inte av att ha tavlor och sådant hemma för det stör mig och jag fastnar i dom hela tiden tapeter kan oxå va ett stort problem med färger och mönster härhemma är det vita och något neutralt mönster bara jag avskyr krukväxter och förstår inte varför man ska rada upp dom i fönstret hemma likadant med att i varje fönster så ska det va så mycket saker lampor krukväxter småplock så man blir knäpp
det allra mest udda som verkligen får folk att höja på ögonbrynen äller ännu mera är avsakaden av toadörren den valdes bort till förmån av ett draperi
jag förstår att folk blir förvånade när dom kommer hem till mig och många har åsikter och man får förklara sig om och om igen
jag lever för tillfället själv med min son och han har oxå ett NPF han mår oxå bäst av avskalat härhemma
det jag inte riktigt kan sätta fingret på är beror detta på min ADHD eller mina drag av Aspergers eller är jag bara enbart knäpp?
vore roligt att höra era tankar om det här……

Mitt boende ar totala motsatsen! Massor av farger, monster, sma-plock, tavlor, bilder, malningar, virkade grejjer och blommor! Trivs bast nar det ar en massa saker att bli inspirerad av, aven om jag ar valdigt dalig pa att halla ordning 
// Amanda
Jag är urusel på att inreda. Försökt flera gånger att få till ett tema hemma eller få det stilrent.. Men det går inte!
Så nu har jag gett upp, köper det jag gillar och bryr mig inte längre om det passar in till resten. Men jag älskar färger, så det är fullt med färger hemma hos mig. Massa färgglada målningar på väggarna, en färgglad matta, färgglada kuddar, färgglada sängkläder, jaa.. Det mesta har massa färg. :)
Dock bor jag i hyrserätt, och blir det så att jag bor kvar här ska jag fråga hyresvärden om jag får måla om. jag vill ha mörkbruna väggar med en fondvägg i väldigt gult! :)
Jag hatar en massa småprydnader och småplock. Allt ska vara praktiskt och lätthandterligt med så lite som möjligt att damma.
Krukväxter vill jag gärna ha för jag älskar växter i alla möjliga gröna färger och andra färger. Gardiner vill jag oxå gärna ha
Toadörren vill jag gärna ha kvar. Skulle nog inte klara mig utan den he he he. Lite privatliv vill jag ha.
Till din fråga om det beror på AS eller ADHD så skulle jag kunna tänka mig att det kan bero på AS. Men det kan ju oxå vara så att du bara är sån för jag har ju oxå AS 

Jag har AS och jag ÄLSKAR allt vad heminredning heter, nu har min sambo världens sämsta smak så jag får inte göra riktigt som jag vill här men badrummet har jag i alla fall för mig själv, och det har jag målat i guld och inreder med gammelvita, antiklika möbler.
annars har jag typ exakt samma smak som Lulu Carter från "Äntligen Hemma".
Tål inte människan, men bra smak har hon!
Ja, jag är en såndär tönt som rider barbacka eller bomlöst, utan bett, sporrar eller skor på hästen, men vi kan väl prata ändå?

Tja… jag vet hur jag vill ha det men dit har vi ine kommit än trots att vi bott här i snart fyra år. Väggarna är fortfarande gråblå en meter upp och sen kommer den där vedervärdiga listen som hindrar bokhyllorna från att stå mot väggen och sen den bita färgen. Gardin har vi lyckats få upp i köket eftersom mamma satte upp en som råkade vara över hemma hos dom när vi flyttade in. har en i vardagsrummets ena fönster också. Den jag hade i mitt rum när jag var yngre. Knallgul med färglada tecknade pappegojor på. Fantastisk=).
Småplotter är väl inte min sak direkt men jag gillar att ha bilder på djur och människor jag tycker om. Sen vill jag gärna ha mycket färg. Rött orange och gult är väl favoriterna.
Hos oss är det nästan bara vitt, vissa tycker det är trååååkigt. Men för mig handlar det om att begränsa yttre stimuli. Har en fondvägg med blommönster i vardagsrummet som jag tänker -exponering är bra- om. Hahah. HATAR när skåpen i köket är öppna så man ser allt i. Blir galen på alla böcker och DVD´s som står så jag kan se dem. Egentligen skulle jag vilja gömma det mesta, men då skulle ja ju aldrig hitta dem när ja väl ville.
Vill oxå gärna ha blommor, men de dör, eftersom ja glömmer bort o vattna, eller rasar i golvet när jag går förbi (har ni oxå saker som bara "attakerar" utan att man gör nåt :P )
Sängen är i princip ALDRIG bäddad, trots detta har jag önskat mig ett nytt överkast i julklapp (tänker att DÅ kanske ja blir mer motiverad att bädda, fast ja vet att det med största säkerhet kommer ligga på golvet 99%)
Ibland kan ja önska att vårt hem såg mer ut som ett arkiv, med mängder av organiserade hyllor, där var sak har sin plats. Fast ja vet att jag skulle få utbrott på de där "jävla" hyllorna, tillslut iaf. Hahha
Och jag har nästan alltid för mycket grejer, trots att jag och min sambo OFTA rensar ut saker, eftersom vi båda delar visonen -mindre prylar - mindre att damma samt hålla ordning på-
Nån gång kanske man kommer dit oxå, tills dess får man hitta bra förvaring, eller vara nöjd med att vara lite klumpig, då sker ju en naturlig utrensning iaf! :)
det där köket va riktigt snyggt alltså 
fast frågan e väl hur länge det skulle se så fint ut hemma hos mig 
jag är en jäkel på att stöka ner och min son är ännu värre 
Allt i min lägenhet matchar. Har mycket rosa, vitt, svart och en del guld. Allt har sin plats, även om det är stökigt (vilket det ofta är)
Har mycket mysbelysning. Mycket levande ljus.
Ska ta och fota en dag nästa vecka :)
Hos mig är varrenda möbel från Ikea (köpte allt nytt två månader sedan). Färgerna går i vitt, grönt, brunt, grått och beiget. Alla saker står antingen katigoriserade, i bokstavsordning eller i storleksordning. Det är rymmligt och inte ett enda överflöd av prylar, alltid städat och alltid organiserat. Vi brukar säga att vårat hem ser ut som ett vissningsrum hos Ikea med möbler och dekorer i olika former för att skapa mer volym. Belysningen och hur allt är inrett skapar en mysig atmosfär tyvärr lite för mycket att knappt äns boendestödet vill gå härifrån när dem är här.
Jag har krav när det gäller inredning och det är att det ska skapa lugn och spegla mig.
Här har ni en del av huset - Vardagsrummet.
O jag skulle behöva pengar, mycket pengar för då skulle jag veta exakt hur jag skulle vilja inreda i minsta detalj.
men saker som är viktiga för mig är ljus, tekniska apparater och färger.
Är tyvärr dålig på att hålla iordning, så imorgon måste jag ta itu och börja igen att städa i mina förråd.
Kan väl säga så här, att dom rum jag har fixar så är det dyrt och exklusivt men jag är inte klar i hela huset.
Har en kakelvägg men en fond i kakel med fyra plattor och är designtillverkade från italien.
I mitt kök har jag kylskåp med kolsyrepatron, frys med ismaskin, intregerad tv och expressomaskin i köksinredningen.
men mycket gammalt fortfarande och mina gardiner skulle jag behöva byta nu.
Kan väl säga såhär, tänker hur jag vill ha det. Väntar tills jag har råd.
Haha, kanske tack vare maken som är jätteduktig på ekonomin.
Skulle nog impulsköpa kanske mera annars.
Men som sagt tekniknörd, känslonörd med ljus och dofter.
Massor med aromlampor
#10 I princip är alla möbler hos mig från Ikea :)
Hos mig vill jag ha stilrent och tomt som oftast. Ljusa färger är bra. Hatar krimskrams, även om jag ibland samlar på mig det om jag hittar fina saker. Hatar mattor, de är helt värdelösa och gör det bara svårt att sopa. Älskar dörrar. Alla dörrar ska vara stängda och gärna låsta.
Är väldigt paranoid och öppnar aldrig dörren för främlingar, och svarar inte heller i telefon om jag inte känner igen numret.
Helst ska allt vara grått och vitt. Helst ljusa stenväggar och vitt marmorgolv. ;P Och helst av allt ska det se ut som ett gammalt slott med vackra möbler och dekoration i silver. Gamla träsaker och kistor är också fint.

Väldigt fint Busangarden!
Jag tycker att jag har det mysigt och modernt men inte avskalat, jag gillar också mys & ljus. Jag tycker om färg.
* ~* Ha en bra dag *~*
#14 Tack Spacegirl31.