Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutredningar-hur-var-när-varför
Läst 3868 ggr
Busangardens
2010-12-02 13:04
0

Chockerande samtal

Vaknade i morse av att mobilen ringde. Jag svarar och i andra änden av luren har jag min kontaktperson.

Hon berättar att neurologen som kommer sköta mina "tusen" utredningar har kontaktat henne. Hon berätta att neurologen fått återbud av en annan patient så jag ramlade helt plötsligt näst på listan.

Så nu händer det, nu drar utredningarna igång. Idag kommer neurologen hem till mig för ett första samtal som kommer ta 1 timme efter det börjar min långa färd mot alla diagnoser jag har.

Känns riktigt bra faktiskt.
Just nu går allt som en dans på rosor och jag hoppas det håller i sig.

Är inte ett dugg nervös utan snarare överlycklig.Glad

timmelin
2010-12-02 13:11
0

haha jättekul. jag ska iväg nästa vecka i tre dagar och göra min utredning. Hur lång tid tar din utredning, min görs intensivt med boende på spahotell i falköping. Glad

Busangardens
2010-12-02 13:17
0

#1 Längre än 3 dagar i alla fall eftersom de kör alla diagnoser på en gång. Jag vet inte exakt hur lång tid utredningen tar dock. Jag vet i alla fall att jag efter nyår läggs in i 1,5 dag på sjukhuset men det är för min sjukdom. NPF:en får jag säkert information om hur lång tid de kommer ta.

timmelin
2010-12-02 13:20
0

O mina diagnoser körs också på tre dagar , men på intensivt. dom frågade mig om jag orkade göra det på så snabb tid.

är ju en speedad person så det pasar mig asbra. Glad

utredning för allt också.

inklusive Borderline mm

Busangardens
2010-12-02 13:23
0

#3 De kanske kör mina på 3 dagar också men allt beror väll på vad man själv orkar. Jag lär ju dock vara slut i huvudet efteråt när allt är över.

tommy999
2010-12-02 14:36
0

Grattis!

Busangardens
2010-12-02 16:22
0

Nu har hon varit här och vi fortsätter mer ingående och intensivt i Januari. Hon berätta att det kommer ta 3 dagar eller mer och varje dag kan ta mellan 3-8 timmar beroende på vad man orkar. Jag kommer bli utredd av henne, en arbetsterapeut, sjukgymnast samt en läkare som specialicerar sig på mina NPF.