Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutanför-ämnet
Läst 3588 ggr
Mjew
0

24 dagar kvar!

Jaa snart är det jul igen då. Tummen upp för min del. Gillar ni jul, eller går ni i ide tills helgen är över? Hur firarna ni Bokstavsfolk? Skrattande

Själv tycker jag oftast det är helmysig. Känns bäst när vi firar hemma och bara den närmaste släkten kommer över. Blir väldigt obekväm med en massa folk i lägenheten, känns inte som man får vara ifred ens på toa Skäms Sen brukar det ju tyvärr bli en massa jäktande för min del. Ni vet, man skjuter upp julklappsköpandet till sista sekund osv. Som tur är, är vi inga julklappsgalningar, utan det är maten som är huvudnumret så att säga (jag är en matgalning, så jag klagar absolut inte.)

timmelin
0

Hej. Jippi säger jag bara

Blir att kolla adventskalendern imorgon.

Herregud va stora planer man har med allt man vill göra, och man hinner typ bara hälften.

Men julafton ska vara likadan varje år, firar heldag. Men bara släkten.

Dessutom på två ställen, men jag som gillar variation är det ju perfekt för.

Julafton, då blir man barn. Flört

Mjew
0

Haha ja, det blir man verkligen! Ja just det, julkalendern börjar ju imorgon, det hade jag glömt Skäms Tycker dom blir sämre och sämre för varje år, inte alls samma sak som när man var liten. Mysfaktorn har liksom försvunnit. Hoppas dom skärpt sig i år.  *håller en tumme*

Busangardens
0

Vilken tid går julkallendern och vilken kanal?

Mjew
0

1an, 07:15 och 18:45 Glad

Busangardens
0

#4 18:45 lät som en bra tid för min del Skrattande

Slarvmajan
0

Jag ÄLSKAR julen!

coffee-girl
0

Sedan mina föräldrar dog firar jag oftast lugnt, i ensamhet med lite pynt och inte så många sorters julmat. Skinka, brunkål (icke att förväxla med rödkål!) dopp, och gröt på kvällen. Och Disney klockan 3! Glad

Fast i år är jag bortbjuden på julafton, till en väninna och hennes nya pojkvän. Det blir antagligen lite annorlunda mot hur jag brukar fira, jag "krävde" (nej, inte krävde, men önskade) bara två saker: Brunkål och Disney, för annars är det inte jul!

timmelin
0

Haha, är det inte brunkål som man typ äter i skåne? på vårt smålands julbord äter vi inte brunkål, dock dopp i grytan :)

Mjew
0

#7 Brunkål var något nytt, det hade jag faktiskt aldrig ens hört talas om *skäms lite* Oskyldig Liknar det rödkål eller smakar det helt annorlunda?

Karmatarerskanise
0

Jag riktigt älskar julen!! Musiken, dofterna, stämningen och ljusen! Och nu när vi har snö kan det inte bli bättre!

Vi som firar på julafton är min mamma, min pappa och min pojkvän. Så det är lungt. Hade faktiskt gärna haft det lite större med mer folk, men vad ska man göra när släkten knappt existerar :)

Vissa jular åker jag till min väninnas familj efter firandet med min familj. Får se hur det blir i år.

Brunkål smakar inte alls som rödkål. Kan inte riktigt föklara smaken :)

Mjew
0

#10 låter som min drömjul, haha. Ja äntligen får vi nog en vit jul, det känns som evigheter sen! Här har det alltid varit slask på julafton och sen snöat lite på typ annandagen. Trist. Nu har vi ett helt underbart naturreservat redan på bakgården, så det blir helt perfekt för en julmorgonpromenad i allt det vita!

Spacegirl31
0

Ja, jag gillar julen & tiden före jul med att pyssel och grejande.

* ~* Ha en bra dag *~*

coffee-girl
0

#8 & 9 Jo, Brunkål äter man i Skåne! Och även i gränslandet i Blekinge och södra Småland. Det är inte alls som rödkål. Rödkål är en annan kålsort, brunkål är vitkål som man steker på ett speciellt sätt. Men jag vet inte hur man steker den, jag köper alltid färdig, och bara värmer.

Brunkål smakar väl som kålpudding utan kött… Fast det lättaste sättet att få reda på hur det smakar är väl att köpa en burk… Flört

Knaprig
0

jag gillar egentligen jul. om man inte är så stressad och sånt utan bara låter den komma, sliter inte ut sig på att laga massa mat och fixa till hur mycket som helst, utan gör det man orkar, och träffar dom man vill för att ha trevligt.

eller om det är barn med, så kan man ju fixa lite extra bara för dom, för det är mest för dom tycker jag. men jag har aldrig gillat jul, har väl med uppväxt att göra, men det är mer en sak som jag börjat inse nu att jag nog tillslut kommer att gilla den.

fast tycker ändå det är en bra sak.

timmelin
0

Vad tyckte ni om adventskalendern? Flört

Mjew
0

#15 Tycker den verkar helt okej, bättre än förra årets och ett par st innan det.

[Tassy]
0

jag är verkligen inget fan av julen…

Mjew
0

#17 hur kommer det sig? Tungan ute

[Tassy]
0

bör mycket stök, bök och plotter. Jippo Tungan ute folk blir ju som galna! Förvånad

Mjew
0

#19 haha ja, det är ju inte för inte det kallas julhysteri Flört Men jag förstår dig faktiskt. Hade jag inte ansett att det är värt det, hade jag inte heller orkat.

timmelin
0

Ja adventskalendern är ganska mysig. Gäller att inte ha massor med måsten utan bara göra det som är viktigt. Umgås , koppla av, bara va.