Vad får inte saknas på ert julbord?
På mitt julbord behöv det skinka, rågkakor till doppet inte vörtbröd då det bara blir äckligt att doppa. Utan hålkakor ska det vara.
Vill även ha omelett, janssons, revben, brysselkål, god sallad, julmust, gärna någon typ av lax.
Och en god fruktsallad till efterrätt.
Gravad lax och hovmästarsås, hemmagjord julkorv och janssons är väl det jag äter av på julbordet. Ändå envisas pappa med att ha allt som hör till, trots att ingen orkar äta av allt.

Gravlax med gravlaxsåsen! Och potatis får ABSOLUT inte fattas, i så fall kan vi lika gärna äta kinamat
Jag är demivegetarian, dvs äter fisk men inte kött. Så all fisk är egentligen väldigt viktigt på julbordet. Annars blir det bara vegoköttbullarna med rödbetssalladen och janssons kvar. Har dock börjat tröttna lite på sill, men stekt inlagd strömming är en riktig höjdare!
*Längtar till julbordet*

Julskinka är min stora favorit.
Sen vill jag ha gravad lax & Janssons, leverpastej, ris á ala malta till efterrätt, det är väl det jag äter mest av. :-)
* ~* Ha en bra dag *~*
Jag har slutat fira jul, då mitt liv rasade för andra ggr 1996 så slutade jag fira jul..
Jag pyntar inte eller ngt.. Kan ibland ha ljusstake i fönstret och har jag råd så har jag julskinka.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Sojafärs, gränsaker, paprika- och chilicreme fraiche och tortillabröd.
Tacos alltså! :)
Annars kan jag peta i mig lite rödbetssallad och julost också. Bara för att vara lite traditionell. :)
Om jag firar jul vill jag ha skinka, gravad lax, köttbullar och prinskorv. Och så lite godis och frukt med grädde till efterrätt.
Risgrynsgröt vill jag nog också ha, fast jag hatar det.
Sedan är det trevligt med pepparkakor, knäck och lussebullar!

Fatosten som svärfar gör. Lax, i vilken form som helst. Julknäcke och Julost och te. Sen är jag faktiskt ganska nöjd. Grönsaker av någon sort är gott.
De få gånger jag faktiskt äter julmat så måste det finnas kokt potatis, sojakorv, sojaburgare och möjligtvis nån mer quorn/sojaprodukt. Annars äter jag gärna tacos eller tacogratäng istället för julmat… :P
Och oavsett vad jag äter så måste jag förstås ha clementiner och vörtbröd - självklart Skogaholms oskivade med russin, något annat vore helt otänkbart. Dricka till maten blir vanligt kranvatten eller Fanta, möjligtvis en starkcider eller så om jag känner för det.
Och så en massa smått att gå och smaska på under julhelgen förstås! Marianne, choklad, nötter… :D
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Ja godis glömde jag men då hemlagat. just under julen
och så någon av dagarna vill jag ha kalkon
Firar inte jul utom vid vintersolståndet och då är revben ett måste och älg prinskorvar :) och glögg i massor.
#8: Äntligen nån annan jul-tacosätare!
Den godaste maten jag vet och man ska ju äta gott på julen har jag hört. :)
Amerikansk äggröra som min kära amerikanska vän skapat och som han alltid gör till jul samt thanksgiving (bör inte ätas i stora mängder pga fetthalten men ack så god till potatis, fallafel osv).
ja glögg, mums
och älgprinskorvar lät jäkligt gott 
Julmust!
MVH John
#11: Tycker det är en klok devis att gå efter faktiskt, potatis och korv och sånt kan man ju äta när som helst liksom! :P
Dessutom brukar tacos inte vara lika "grejigt" att fixa (nåja, inte här hemma iaf - jag kör bara färs, ost, gräddfil och skal på mina), så slipper det bli ett jäkla spring mellan köket och vardagsrummet för att potatisen fortfarande kokar eller nuggetsen fortfarande är på stekning när Kalle Anka börjar - och kör man tacogratäng så är det ju bara ännu smidigare… ^^
Jävlar vad tacosugen jag blev nu då - det får bli en tacogratäng i år! 
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#15: Japp, dessutom är det intressant att äta tacos med nya människor. Det säger väldigt mycket om en person beroende på vilket sätt den äter tacos på. :)

Som jag skrev i en annan tråd… Brunkål är ett måste!
Ett minne från barndomens julbord! Och skinka som helst ska ugnsbakas, och den äts med skånsk senap. Köttbullar, prinskorv och dopp. Gröt på kvällen, och helst lutfisk på juldagen.
#15 Ja, korv och potatis kan man äta närsom, men likaväl kan man äta tacos när som.
vi har inte potatis, utan janssons iställeet
och mina morföräldrar hade alltid lutfisk, det är äckligt 
#16: Det har inte jag märkt - är å andra sidan urusel på att öht läga märke till hur folk äter, har fullt upp med mitt eget sullande… ^^
#17: Ja det är klart, men hur ofta händer det liksom? Tacos brukar ju ses som mer "lyxmat" eller vad man ska kalla det, sånt man inte fullt så ofta äter till middag utan snarare nån gång ibland vid en filmkväll eller nåt. Potatis, korv, köttbullar osv är ju mer standard liksom :)
Som småbarnsförälder så ingår ,köttbullar,korv,potatis,ägg, minst 2ggr /veckan ;) måste fixa nya traditioner känner jag.
MVH John
#20 Så kanske det är för vissa, för mig är det vardagsmat :)

Godis, pepparkakor, lussekatter, julmust & alkoholfri glögg vill jag också ha :-)
* ~* Ha en bra dag *~*