Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: utanför-ämnet
Läst 3164 ggr
timmelin
0

Hej. Har ni lyssnat på denna låt.

Hej har ni lyssnat på låten med lars winnerbäck som heter sanningens konsekvenser.

jag känner igen mig själv, gör inte ni?

om ni inte har lyssnat på den, lyssna nu och analysera texten, så får jag se vad ni kommer fram till.

http://www.youtube.com/watch?v=nrmFxJlZEzQ

om ni inte vågar öppna den här så är det ju bara att söka på spotify eller youtube.

Skrattande

Busangardens
0

Jag förstod inte den låten så tyvärr kan jag inte säga något.

[Tassy]
0

jag hänger inte alls med, mer än att det verkar vara en ovanligt långsökt dålig omskrivning/fritolkning om pippi långstrumps liv?

timmelin
0

O det som låten handlar om är att folk inte får vara annorlunda i samhället. Har man ett handikapp utav neuropsykiatrisk problematik eller psykisk problematik så är man liksom off i samhället.

Det är det låten handlar om, och att det är fel.

Samhällets hårda attityd.

LenaR
0

Jag gillar Winnerbäcks dikt om vad som hade hänt med verklighetens Pippi, Rasmus och Ronja! Lika mycket som jag gillar Astrid Lindgrens begåvning för att få oss att se andra människors värde.

Riktigt bra sång, tack för tipset!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

timmelin
0

Ja visst är den. Astrid lindgren är barndom, minns mina lp skivor som jag spelade om och om igen. och hennes böcker. Särskilt många av dom noveller som aldrig gjorts någon film utav.

[Tassy]
1

#3 Jahaaa Förvånad ojdå, gud så fel jag fattade Skäms ehm, den ironiska klangen missade jag.

[Varulv]
0

#6 typiskt aspie…

Flört

timmelin
0

Skrattande. Aldrig försent att lära sig. kram på er