Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 7347 ggr
[aspie]
0

lugnande medicin

Det finns ju sobril, atarax, xanor, theralen och stesolid. Nu undrar jag om det finns fler bra fungerande mediciner. Vet någon? ska till läkaren och fråga i morgon.

Det enda som fungerar för mig nu är xanor men det får jag inte längre. Sobril har slutat verka i små doser. Atarax och theralen är helt värdelöst på mig. Det enda jag inte har testat är stesolid men det verkar de inte vilja skriva ut.

Så har ni tips på annan liknande medicin så vore jag tacksam

HannaM
0

Tja.. lergigan men den lär ju inte vara något eftersom det är samma "nivå" på den som på theralen och atarax

Zaphix
0

Äter Lergigan sedan en vecka tillbaka. Är som atarax en antihistamin, men jag upplever den som starkare då jag knappt kände av atarax alls.

Äter den dock till kvällen i samband med ett par andra mediciner för att lyckas sova, och det känns som att den gör endel verkan i alla fall. Vet dock inte hur mycket effekt den skulle ge utan de andra medicinerna jag äter.

Det som jag tycker är skönt är att den inte är beroendeframkallande eller har läskiga bieffekter.
De enda bieffekterna jag får är att jag är rejält trött morgonen efter och har mycket mindre lätt för att ställa om från fjärrsyn till närsyn på morgonen. Men det står att de ska släppa efter ett par dagar, så jag väntar och ser.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[aspie]
0

Det låter inte som om det vore något för mig. Jag behöver den för att dämpa min svåra ångest och oro.

Theralen använder jag ihop med zopiklon för att kunna sova och det funkar ganska bra.

Min läkare och jag diskuterade Strattera men den vågar jag banne mig inte testa pga alla biverkningar. Jag brukar åka på ovanliga och vanliga biverkningar så den skrämmer mig.

Tack för tipset i varje fall Glad

LinaIsabell
0

Gå till en annan läkare och få stesolid utskrivet? Jag har då aldrig haft problem med att få det utskrivet.

Zaphix
0

Fast Strattera är väl rätt vanligt att man skriver ut till barn har jag för mig?

I min blåögda värld kan väl inte bieffekterna vara allt för vanliga isf?

Xanor, stesolid och liknande har väl också läskiga bieffekter, som dessutom är vanligare?

Min och Dackes blogg

tommy999
0

Väldigt mycket av min ångest och oro försvann när jag fick Concerta. Vilket måste betyda att den mesta ångesten kom av min frustration över att aldrig få något gjort och över att aldrig kunna slutföra en endaste grej.

[aspie]
0

#4 Jag har frågat flera olika läkare och de har inte velat skriva ut stesolid till mig. Men i morgon ska jag få träffa ännu en ny läkare så jag får väl försöka med honom

[aspie]
0

#5 Det är möjligt att de skriver ut det till barn. Anledningen att jag är rädd för biverkningar är att jag ALLTID råkar ut för både ovanliga och vanliga biverkningar. Dock har jag aldrig fått biverkningar av sobril, xanor m.m

[aspie]
0

#6 Concerta fungerade inte så bra för mig, inte heller Ritalin. Jag fick ännu värre ångest och andra jobbiga biverkningar av dem tyvärr. Just därför pratar läkaren om Strattera nu

LenaR
0

Oxascand? Av alla mediciner jag fått är det den jag mått bäst på. Jag har den inte längre, men den gjorde mig lugn och avslappnad när jag behövde det.

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Zaphix
0

#10: Är inte det samma sak som Sobril, innehållet alltså?

Har för mig att jag fått sobril utbytt mot den när jag fått sobril utskrivet, men kan minnas fel.

Min och Dackes blogg

LenaR
0

#11 Ingen aning, det kan vara samma sak.

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Spacegirl31
0

Jo, Oxascand & sobril är samma sak.

* ~* Ha en bra dag *~*

[aspie]
0

Så synd att det inte verker finnas fler sorter Rynkar på näsan Nåväl, får be den nya läkaren om Stesolid och hoppas på att jag får den och att den funkar