Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettverklighetsberättelser
Läst 2788 ggr
Knaprig
0

känner för mycket

vet inte om nån annan är likadan, men jag har för mycket känslor. Vet inte om det är vanligt för ADHD, eller för något annat, eller om det bara är jag som är så men är väl en sak så här när jag tänker efter som egentligen alltid varit ett stort problem. Många och starka känslor.

När jag var liten grät jag ofta och blev jätte ledsen av saker som hände, även om det kanske fanns en bra anledning så känns det så här i efterhand som att jag kanske var "överkänslig". Åtminstone i början. Min mor har även berättat att jag när jag va liten kunde börja skrika och gråta när jag förlorade om man spelade spel. Ok att man hört om dåliga förlorare, men gråta av att förlora?

Men anledningen att jag nu började tänka på det är att jag är och hälsar på släkt över jul. Igår kväll började jag tänka en del och insåg att jag blir fruktansvärt ledsen när någon annan mår dåligt, iaf barn. Kommer ihåg att jag läste för ett tag sen att något barn hade åkt motorcross tror jag det var och landat fel eller nåt och alltså kraschat. Men ställde sig upp och giv av banan, så ingen hann riktigt förstå att något var fel.

Han gick alltså av banan och la sig bredvid.. och dog. när jag läste det såg jag det framför mig och blev fruktansvärt ledsen. Tror väl dom flesta tycker en sån grej gör man blir ledsen och är tråkigt osv men vet inte om dom blir så pass påverkade som jag blir.

En släkting dog för ett tag sen, kanske pga en läkarmiss, och lämnade efter sig 2 barn, den ena vars pappa ej bryr sig om honom.

2 som jag kännt sen de var barn har det iofs rätt bra nu, pga en jättebra mamma, men deras pappa drog när dom va små och de har ingen kontakt.

2 barn vars mor är Borderline om jag förstått det rätt, och en väldigt dålig människa hur man än ser det, även om jag inte tror det beror enbart på just den diagnosen då jag känner en som har det som inte är en dålig människa. Men barnen, den ena bor hos sin far nu och har det rätt ok men vill inte ha att göra med sin mor pga hon är som hon är… Den andra är på rymmen från familjehem. Modern är inblandad på nått sätt men vet inte hur mycket. polisen har inte hittat honom och han skulle egentligen ha firat jul med sin syster och oss andra. Nu om dom hittar honom lär han bli inlåst och inte få träffa någon på ett tag låter det som.

han är redan "ur balans" och kommer mest troligt få ett jävla skit liv åtminstone många år framöver, hans syster och han kommer få en besvärlig relation antagligen pga det här och allt runt i kring som är på gång.

För mig är iaf julen förstörd. Inte för att jag någonsin riktigt tyckt om jul, men jag tycker om iden om jul. och om barnen har det bra tycker jag det är bra. nu kommer jag inte kunna tänka på annat än att den här grabben ska spendera julen antingen på rymmen eller inlåst nånstans.

det här är ändå bara några få enstaka av till och med sveriges befolkning. i hela världen är det hur många mer som helst. Det är så jävla tragiskt och även när jag själv "mår bra" så kan jag tänka på det här och må så fruktansvärt dåligt för det är så jävla många som har det svårt och tungt.

fan va världen är mörk.