Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 4497 ggr
Mymlan
0

Ritalina, Concerta etc

Vet ej om det finns fler av dessa i så fall gäller frågan dem oxå..

Är det någon pris skillnad på dessa?

Jag har inte råd att äta Concerta *54 + 18 mg/dag* då dessa kostar över 1000:- att hämta ut första gången. Konto har jag ej får ej ha pga skuldsanering nå mer.

Annars får jag försöka klara mig utan vilket blir tufft. Jag får den månad jag ska hämta ut välja mat eller medicin, så känns det.

(Borde finnas t ex kolumn 24 mediciner i grupp)

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[aspie]
0

Tror de ligger ganska lika i pris tyvärr. Hemskt att det ska vara så dyrt Rynkar på näsan

Zaphix
0

Men medicin måste du väl ändå ha.

Vet inte hur skuldsanering fungerar alls egentlugen.

Men kan du inte prata med dom som har hand om och är ansvarig för det om hjälp?

Har gått på soc tidigare, och det är ju existensminimum, men då lämnade man kvitto till dom så fick man pengarna för medicinen sedan. Så kan man inte prata med soc?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[aspie]
0

Ja, soc vore ju en utväg. Du förlorar ju inget på att fråga dom

Mymlan
0

#8 Soc här ser bara inkomsterna och har man sjukpension så får man inte ett öre därifrån. Soc kunde inte ens ge mig hjälp då mitt ex gav mig 2 veckor att flytta ut då sa sociala att de hjälper ENDAST ålderspensionärer och ensamstående mammor med hemmaboende barn hjälp att få bostad, så jag förtidspensionär med barn icke boende hos mig fick ej nå hjälp. Nu var detta 2008, historien slutade annorlunda, jag behövde ej flytta ut, jag tog över kontraktet på denna bostad o den andra fick gå.

Summa summarum jag har över socialnormen så jag får inte ett öre därifrån..

Jag får förmodligen *ej frågat* låna/ta pengar av min 75 åriga mor men även om hon säger ja så kan hennes Godman neka mig få låna/ta..

#2 Skuldsanering kan man få av kronofogden om ens skullder är 100 tusen eller mer och man har då skuldsanering i 5 år.

Om jag säger som så Concerta är inte ett livsuppehållande medicin, jag dör inte av vara utan.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you