Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettverklighetsberättelser
Läst 4099 ggr
Busangardens
0

traumatiskt - skakis

Idag blev jag utestängd från huset. 

Hade precis kommit hem från stallet, min man skjutsa hem mig och åkte sedan iväg för att jobba. Till min olycka hade han dock gett mig fel husnyckel så jag fick ju inte upp dörren. Så där stod jag frysandes och med en mobil som hade stendött, något stressande och panikartad situation.

Sluta med att jag fick ta modet till mig och traska iväg till grannen som jag aldrig pratat med tidigare, väcka dem och låna deras telefon. Som tur var är det en snäll och trevlig granne vi har som tyckte så synd om mig så jag fick givetvis låna telefonen och komma in i värmen.

Ringde min man och han kom tillbaka hem och låste upp åt mig.

HannaM
0

Usch, sånt där är aldrig kul! Men så bra att du lyckades lösa det ändå.

Zaphix
0

Vad bra att du vågade! :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Busangardens
0

Någon gång får man bita i det sura äpplet och jag hade ingen större lust att stå ute i ridkläder och vänta till midnatt när min man slutar. Trodde jag inte skulle få fram ett ord när jag prata med grannen men det gick utan några som helst problem trotts pinsamheten och att jag var nervös.Skrattande

HannaM
0

Jo när hungern är så stor så kan även sura äpplen vara en utväg=p Eller för att säga det utan metaforer, när det är så skitkallt så har man ju nästan inget alternativ.