Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutanför-ämnet
Läst 5303 ggr
[YlvaP]
0

Min man är sur på mig :(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Beställde en ny mobil till mig häromdagen. Ja jag vet att det är den sjuttielfte mobilen på kort tid men jag har lite problem med knapparna i min nuvarande mobil men gillar den i övrigt. Det blev en liknande mobil med samma operativsystem men i en classisk modell. Nu har jag en skjutlucka.

Det kostar mig 7€ per månad och det är den hundrande abb jag har men jag anser att jag klarar av denna kostnad.

Vi pratade med vandra över Google talk och sen blev det bara ajdö och sen loggade han ut. När han gör så så är han sur på mig och nu kommer han inte att messa eller ringa på flera dagar bara för denna grej.

Nu är jag både sur och ledsen på honom. Skall jag inte få kunna bestämma själv nångång utan jag måste ALLTID rådfråga honom. Jag blir så trött på det och att jag alltid skall vara alla till lags.

Gråter

Behöver peppningar och sånt nu för nu mår jag dåligt över att han är sur på mig.

[Tassy]
0

Nämen? Hur är det ställt i eran relation egentligen?

För mig som inte är insatt alls låter det som ett bautaproblem. Klart du får bestämma själv, om han misstycker kan han väl ta en diskussion som en vuxen människa och inte betee sig som en fjortis? Obestämd

Sådär beteer man sig inte mot sin partner, oavsett orsaken till irritation.

[YlvaP]
0

Precis vad jag tycker. Visserligen har vi det lite taskigt men jag har egna pengar och jag har ändrat på ett lån så jag får mera pengar över till det dom det är tänkt till. Så denna lilla summa klarar jag av. Det drabbar ju inte honom eller den övriga ekonomin.

[Tassy]
0

Att prata med varandra är ju som bekant A och O i en relation, och är man inte villig att göra det så kanske man inte är så mycket att ha?

Du får ta och ordna ett ordenligt samtal med din man och tala om hur du känner, och tala även om tydligt vad du har för förväntningar på eran relation och hur du vill lösa vardagsproblem. Tala även om att du inte accepterar att han behandlar dig såhär.

Jag är övertygad om att detta går att reda ut bara han har viljan, men engagerar han sig inte så tror jag att du får överväga en bättre andra hälft.

[YlvaP]
0

Det har han inte. Han ser bara allting så pessimistiskt. Han är sån.

Zaphix
0

Känns rätt barnsligt att köra med "silent treatment"-metoden faktiskt. Skulle bli riktigt less på personen som behandlade mig så. Konflikter är till för att pratas om, att lösas.

Kan man inte ens prata om en sån där simpel sak så skulle jag undra vad som ligger bakom hans agerande. Konflikträdsla, visst, men detta är ju en pyttesak. Känns som att det är nåt annat han irriterar sig på också, vilket gör att detta förstoras upp för honom.

Olösta konflikter tär på förhållanden.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

timmelin
0

som zaphix säger, konflikter måste man prata om

hatar personer som tiger ihjäl en, då tänker man ju bara på det hela tiden. fy för sådana människor

hur länge har ni varit tillsammans?

har verkar konflikträdd

och att vara en sådan som kan slänga ur sig saker utan att han hör på dina argument om varför du behöver en sådan sak

berätta hur det går

[YlvaP]
0

Vi har varit tillsammans i 10 år. Höll på att skilja oss för 4 år sedan när minstingen var 2 månader.

Vet inte vad jag skall göra men han gnäller få småsaker ibland. Han pratar typ aldrig och jag har sagt till honom att gå och prata med någon men han bara nekar till att ha problem. Han vill inte bli en sån som jag säger han för han har minsann inte problem.

Skall jag inte få göra som jag vill med mina pengar? Måste han ha kontroll över dom också. Han är ju inte ens hemma halva året utan jag måste sköta allt när han är borta.

Det känns som om jag vill flytta igen. Varje gång det blir så här så vill jag fly med barnen.

timmelin
0

är han snäll mot dig eller har han ett enormt stort kontrollbehov över dig?

skulle han kunna gå iväg och köpa något utan att fråga dig?

[YlvaP]
0

Han är nog snäll. Han hjälper till massor här hemma. Han skulle nog kunna gå och handla och jag tillåter honom men han surar alltid och köper inget. Visst jag har fått mycket på sistone men nu handlade det om mina egna pengar och inget så går från resten av ekonomin.

timmelin
0

där har du en viktig sak att säga, att det är din egna ekonomi

dessutom varför du gör ditt köp,

han verkar ju go din man

går säkert att lösa

Anna4077
0

vadå 'inte bli en som som du'? va 17 va de där? de skulle jag bli galen om min sambo sa till mig. men som alla andra säger, man måste ha en öppen komunikation om saker även om de e jobbigt. hoppas de löser sig snart!

Anna och taxen Max

Karmatarerskanise
0

Jag tycker faktiskt man pratar med sin man om sina köp också. Diskuterar.

Om du köper nya mobiler hela tiden med abonemang kan jag förstå att han blir irriterad.

Men nu vet jag ju inget om ert förhållande i övrigt, så egentligen kan jag ju inte ha en åsikt.

[Tassy]
0

#11 Instämmer.

#12 Det är ju därför det är viktigt att han talar om ifall detta är något som han stör sig på Glad

Karmatarerskanise
0

#13 Likaså bör hon tala med sin man :) Förmodar att det inte kom plötsligt att han inte gillar alla mobiler? Eller?

[Tassy]
0

#14 Oja, det har du helt rätt i.

Svea-
0

kramar om…

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

[YlvaP]
0

Nä jag har frågat om en ny mobil länge då denna jag har fastnar jatg med naglarna hela tiden i ovandelen.

Han säger att han inte kan lita på mig men han får det som att verka att jag köper något nytt varje vecka han är borta men så är det inte. Han säger nej till allting.

Karmatarerskanise
0

#17 Okey. Det låter ju inte så roligt.

[Tassy]
0

Kanske dags att klippa naglarna? Eller leta lösningar som gör att du slipper byta mobil hela tiden? Det låter ju onekligen som en ohållbar situation att köpa nytt hela tiden.

[YlvaP]
0

Det är en konstruktionsmiss från nokia. Det är väldigt trångt mellan översta raden och ovandelen. Har annars korta naglar.