Vilken filmkaraktär är du?
Kan du nämna en filmkaraktär som påminner om dig till sättet? (Det funkar bra med seriefigurer också.)
Två av mina ex har - helt oberoende av varandra - påpekat att jag påminner om Amélie i den franska filmen Amélie från Montmartre.
Min syster tycker dock att jag är som Puff i Piff och Puff - fast smartare (tack och lov!). 
#2 Du ser väldigt snäll och omtänksam ut, om inte annat! Resten är upp till bevis.

haha :)
men nu måste ja gå å sova… :)antar att vi hörs mer imorgon? :) vore trevligt… Natti Natti 

Jag är ibland Nasse, rädd och nervös och söker tröst hos Puh… Fast jag är också lik Nemi, virrig, glömsk och går i taket… Och allmänt crazy.
Fast jag är inte full lika ofta som Nemi, och tänder inte på långhåriga roclkmusiker.

Lilla My och Pippi Långstrump… tror jag
Blev kallad för Stampe en gång i tiden eftersom jag var så sprallig och glad. Nu för tiden är jag nog mer som herr Nilsson i serien Dennis. Gammal och bitter och trött
En standup komiker.Alltid rolig,alltid ett svar.
Lisbeth Salander
delvis i alla fall jag ser inte ut som hon och jag är inte lika extrem men jag känner igen mig väldigt mycket i hennes utanförskap i samhället och hennes datorintresse
sen e jag lite Ior butter och negativ och lite Nasse liten och rädd
Lotta på Bråkmakargatan var jag definitivt som ung.
Numera känner jag mig emellanåt som Luna Lovegood i Harry Potter. Lite underlig, tror på konstiga saker, men ändå snäll och rättrådig.
Jag vet i alla fall att jag eftersträvar att bli som Nalle Puh, det är det mål jag ser framför mig hela tiden. Att bara vara, flyta med i allt som sker och därmed se möjligheter. Vara nyfiken och oskuldsfull.. Allt i sann taoistisk anda. :)
madicken utav astrid lindgren som ett ex, var jag som barn
kanske tjejen i bridget jones. liksom händer bara massor med galet hela tiden, och med hjärtat på rätta stället. 
Lotta på bråkmakargatan 
#13: En självfrände. ;)
Känner du också igen det där med att hon inte kan ha en viss tröja på sig för att den "killar och sticks"? :)
Jag är nog en blandning mellan Luna Lovegood och Hermione Granger från Harry Potter, blandat med Elisabeth Swann från Pirates of the Caribbean och har också lite attityd som Juno från Juno.
Luna för att jag är lite som henne, fast vildare temperament och har inte utåt lika underliga idéer.
Hermione för att jag älskar att lära mig, blir arg på de jag verkligen tycker om när de inte beter sig som jag önskar och glänser på lektionerna (när jag orkar).
När jag inte orkar är jag som Juno, lite kaxig, lite obrydd och småelak, samtidigt som jag har den där "jag bryr mig inte"-attityden.
Elisabeth Swann är jag nog lite som eftersom vi båda agerar som varandra när vi är kära, och för att jag är så pass "fin" till attityden samtidigt som jag kan vara en "krigare".
#14 Oja!
Hermione Granger är också väldigt "jag" :)
Jag har aldrig identifierat mig med någon annan person - vare sig fiction eller irl - annat än med mig själv… 
Undrar hur andra uppfattar mig egentligen…
Vad jag fått höra från mina nära och kära så påminner min personlighet och min karaktär om Arwen Undomiel.

En blandning av Woody Allens rollfigur Allan i "Play it again Sam" och Tommy i The Who's rockopera med samma namn.

Jo, jag vet inte om dom filmatiserats men George i femböckerna påminner jag nog om.
Bernard Black i den engelska komediserien "Black books" är exakt som jag känner mig och skulle bete mig om jag hade en gnutta mindre impulskontroll.

Fast när jag tänker efter, så är det nog snarare hur jag kan känna mig ibland, än hur jag är.
Jag kanske är mer som Rob (John Cusack) i"High fidelity". Eller kanske en blandning av alla tre som jobbar i butiken.
John Cusacks karaktär i High fidelity känns ungefär som samma skrot och korn som Bernard Black. Sura, tvära och hatar sina kunder. 
Jag funderar och funderar, men kommer inte på någon. Jag identifierar mig lätt med olika karaktärer, men jag har nog aldrig sett en film och tänkt "Det där är ju jag!"
Jag är nog snarare den som skriver manus till filmen, inte någon som porträtteras i den.
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
ja gorgie i fem böckerna är en bra beskrivning utav mig
och lotta naturligtvis med.
och även en kvinlig form av emil

#23 Fast då är ju egentligen Jack Blacks rollfigur i High fidelity närmare Bernard black tycker jag. Kul med samma namn och allting. koko

blandis på pippi långstrump,en dum en och skalman …
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
du är kul svea.
säkert lite bamse också :)