Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 4487 ggr
timmelin
0

missbruk - neuro

Hej. Funderar på om ni käkar för mycket choklad, dricker för mycket vin, röker mm

Om AS eller ADHD är mer påverkade att börja med något sådant här och fastna

och dessutom om ni har kunnat slut nu när ni kanske får hjälp med er problematik

jag måste ändra mina godisvanor just nu, ska  höra med arbetsterapeuten. liksom äter något godis bara i sådär förbifarten. är glad att jag inte röker för då kanske jg hade haft svårt att sluta.

HannaM
0
[Fiction]
0

Nej, ingenting sånt.

Jag har faktiskt rökt en gång i tiden. Började visserligen rätt sent (efter 20) och höll inte på så mga år heller. Hade dock ett väldigt underligt förhållande till det där med rökning; upplever aldrig att jag blev riktigt beroende av det. Faktum är att jag ett tag ansträngde mig för att göra mig själv beroende och rökte uppåt 10-15 cigg om dagen under en längre tid, men med mitt urusla minne fungerade det helt enkelt inte att bli beroende.

Det inträffade upprepade ggr att jag - ungefär vid 20-tiden på kvällen - kom på att "ojdå, jag har visst glömt att jag skulle röka i dag!".

När jag efter några års mer eller mindre regelbundet rökande, insåg att jag borde lägga av med skiten, satte jag mig ner och tänkte igenom varenda situation då jag tidigare hade tagit en cigg och föreställde mig i stället att jag var icke-rökande. Detta är över 3,5 år sedan och jag har ännu inte tagit ett bloss sedan dess. Kan ärligt säga att jag aldrig kommer att göra det heller (mår bara illa av stanken numera).

timmelin
0

o grattis.

haha, ja jag kan också ibland dricka för mycket te, men glömmer totalt andra dagar.

ha det bra gummor

Zaphix
0

Har definitivt en beroendepersonlighet. Men jag vet om det också, och har alltid vetat att jag är sån. Det gör att jag aldrig rökt nån gång eller provat droger i nån större mängd. Noga med att inte dricka alkohol ofta, numera inte alls.
Men endel läkemedel, socker och sånt är väl mina svaga punkter.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

coffee-girl
0

Jag missbrukar definitivt kaffe! Aldrig under en liter, oftast mer, per dag! Jag rökte också i tonåren, i ungefär tre år, men jag slutade och mår som Fiction illa av stanken. Jag mår t.o.m. illa och får ont i huvudet av att vara nära nån som just röker eller är "nyrökt".

tommy999
0

Jag är sedan några år tillbaka helt nykter, tidigare drack och rökte jag bisarra kvantiteter.

[aspie]
0

Förr drack jag mycket för att få bort min ångest men nu meicineras jag och det funkar jättebra. Tycker inte ens om vin längre för det smakar skit så jag vill spy. Önskar bara det fanns medicin som kunde dämpa min ångest

[Varulv]
0

Om jag ska vara riktigt ärlig så konsumerar jag nog lite för mycket alkohol. Men jag anser att jag mår bra av det; det ger mig det där stimulans-tillskottet som jag behöver för att inte becka ihop…

[boxfnykis]
0

Har alkoholister i släkten så definitivt finns det en beroendegen hoss mig. Shoppar lite för mycket och ääälskar fikabröd.

[Fiction]
0

#9 Oj! Där påminde du mig om nånting - shopping! I say no more. Tyst *trummar med fingrarna*

coffee-girl
0

Jag har tänkt efter, och måste absolut lägga till energidrycker! Helst Euroshoppers energidryck, kanske för att det största energiinnehåller i den är koffein och druvsocker?

timmelin
0

jag kom också på en sak till, coca cola light

LinaIsabell
0

Jag missbrukar socker. Om jag inte äter socker så får jag ont i huvudet, börjar skaka och får verkligen samma symtom som när en knarkare inte tar sina droger.

Folk brukar fråga mig hur det är möjligt att jag kan vara så smal när jag äter så mycket sötsaker.

coffee-girl
0

#13 Det känner jag igen! Sött, eller en chokladbit så att jag slutar skaka och får lite bättre förmåga att tänka. En del av mitt beroende av energidrycker beror sääkert på att jag vill ha socker.

Och jag får också ofta frågan hur jag kan vara smal som en speta när jag äter så mycket sött! Jag har varit så smal så att jag har sett anorektisk ut, utan att vara det. Nu är jag dock "tjockare". Eller nåja, mindre smal!

[boxfnykis]
0

#12 Åh, ja! (Nu blev jag inspirerad) Coca-cola eller ännu hellre Dr Pepper. Sötare läsk får man leta efter. Gott!

Panzer
0

#14 Du kan ju också vara en ectomorf. Min stora last är Te, dricker 3-4 ggr om dagen.

Perceptionjavisst
0

Godis på nätterna om jag är uppe för att kissa. Godis innan frukost, godis innan middag. Socker socker socker. Ju mer socker desto godare. När jag gjorde min utredning hade de en godisskål i väntrummet. Haha. Undrar varför : )